VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Vagonka dodá Českým drahám až 11 regionálních vlaků za 1,2 miliardy korun

Plzeň - Ostravská Škoda Vagonka ze skupiny Škoda Transportation dodá v příštích letech Českým drahám (ČD) až 11 elektrických dvouvozových jednotek z rodiny RegioPanter. Hodnota rámcového kontraktu je 1,2 miliardy Kč. První dva regionální vlaky by měly ČD objednat letos a mohly by jezdit už koncem roku na Ostravsku, řekl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Platnost podepsaného rámcového kontraktu je 48 měsíců.

17.2.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Lubomír Stehlík

"První dvě soupravy z rámcového kontraktu by mohly jezdit na lince Ostrava - Mošnov, Ostrava Airport v Moravskoslezském kraji," uvedl Šťáhlavský. Podle něj budou ČD objednávat vlaky podle potřeby a na dodávky budou vždy podepisovat konkrétní smlouvy.

"České dráhy už v minulých letech objednaly 26 vlaků RegioPanter v různých konfiguracích a většinu z nich už provozují," uvedl mluvčí. Podle informací ČTK dokončuje výrobce, který dodal první regionální vlaky v roce 2012, poslední dvě soupravy. Dalších 14 jednotek objednaly ČD v provedení pro meziregionální rychlíkovou dopravu. Prvních šest, třídílných a pětidílných soupravy, bude dodáno letos.

"Jednotky RegioPanter už se na českých tratích osvědčily a doufám, že další z nich v blízké budoucnosti přispějí ještě k větší atraktivitě osobní železniční dopravy. Jde o moderní, nízkopodlažní jednotky, které přinášejí komfort pasažérům a splňují nejnovější bezpečnostní normy," uvedl generální ředitel Škody Transportation Tomáš Ignačák. Potvrdil také, že první dvě jednotky by měly jezdit v Moravskoslezském kraji, kde budou také finálně vyráběny.

Regionální, nízkopodlažní, klimatizované elektrické RegioPantery už ČD nasazují v Ústeckém, Jihočeském, Jihomoravském, Olomouckém, Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Podle Štáhlavského jsou tyto dvousystémové vlaky vhodné pro provoz prakticky na všech elektrifikovaných tratích v ČR. Kapacita soupravy je 147 míst k sezení, z toho devět míst v 1. třídě. Cestující mají k dispozici ještě další sklopné sedačky. Jednotky řady 650 z rodiny RegioPanter jsou 53 metrů dlouhé, mají hmotnost 103 tun, výkon 1360 kW a maximální rychlost 160 km/h.

Autor: ČTK

17.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Francouzský satirický časopis Charlie Hebdo novým vydáním ukázal, že se nenechá zastrašit. Tak hodnotí německé deníky první číslo časopisu po krvavém atentátu na redakci z minulého týdne.
AKTUALIZUJEME
6 11

Charlie Hebdo: Policie zadržela 10 podezřelých

Americká letadlová loď Carl Vinson
7 27

Američané jsou v Koreji zatím bezzubí. Nesestřelí balistické střely KLDR

Kdo nemá platnou jízdenku, ať si vystoupí. Cože?!

Od dubna se na problémových linkách městské hromadné dopravy vyskytují takzvaní asistenti přepravy. Mají za úkol dbát na bezpečnost, nepustit do vozidla osoby bez platné jízdenky, se zápachem a pod vlivem alkoholu, nebo je na příští zastávce „vysadit".

Festivaly musí poprvé přejít na EET. Očekávají problémy

Startující festivalová sezóna přinese jejich provozovatelům i zúčastněným prodejcům a stánkařům zásadní změnu: poprvé budou muset evidovat své tržby v elektronickém systému. Zkušenosti z trhů naznačují, že je to může připravit o značnou část tržeb.

Penta pokračuje v zahraničních akvizicích. Podle Dospivy není na prodej

Finanční skupina Penta miliardáře Marka Dospivy hodlá i letos pokračovat v zahraničních akvizicích, do nichž se pustila v loňském roce. Celková aktivita firem, které má skupina v portfoliu, se loni zvýšila meziročně o 21 procent, zisk skupiny o čtvrtinu. Podle Dospivy není Penta na prodej.

Obchody musí stáhnout německé pudinky, mohou mít v sobě kov

Státní veterinární správa nařídila stáhnout z prodeje pudinkové dezerty od německého výrobce Neuburger Milchwerke GmbH & Co. Německé dozorové orgány informovaly prostřednictvím systému rychlého varování RASFF ostatní členské země o přítomnosti kovového úlomku v balení dezertu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies