VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Vagonka dodá Českým drahám až 11 regionálních vlaků za 1,2 miliardy korun

Plzeň - Ostravská Škoda Vagonka ze skupiny Škoda Transportation dodá v příštích letech Českým drahám (ČD) až 11 elektrických dvouvozových jednotek z rodiny RegioPanter. Hodnota rámcového kontraktu je 1,2 miliardy Kč. První dva regionální vlaky by měly ČD objednat letos a mohly by jezdit už koncem roku na Ostravsku, řekl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Platnost podepsaného rámcového kontraktu je 48 měsíců.

17.2.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Lubomír Stehlík

"První dvě soupravy z rámcového kontraktu by mohly jezdit na lince Ostrava - Mošnov, Ostrava Airport v Moravskoslezském kraji," uvedl Šťáhlavský. Podle něj budou ČD objednávat vlaky podle potřeby a na dodávky budou vždy podepisovat konkrétní smlouvy.

"České dráhy už v minulých letech objednaly 26 vlaků RegioPanter v různých konfiguracích a většinu z nich už provozují," uvedl mluvčí. Podle informací ČTK dokončuje výrobce, který dodal první regionální vlaky v roce 2012, poslední dvě soupravy. Dalších 14 jednotek objednaly ČD v provedení pro meziregionální rychlíkovou dopravu. Prvních šest, třídílných a pětidílných soupravy, bude dodáno letos.

"Jednotky RegioPanter už se na českých tratích osvědčily a doufám, že další z nich v blízké budoucnosti přispějí ještě k větší atraktivitě osobní železniční dopravy. Jde o moderní, nízkopodlažní jednotky, které přinášejí komfort pasažérům a splňují nejnovější bezpečnostní normy," uvedl generální ředitel Škody Transportation Tomáš Ignačák. Potvrdil také, že první dvě jednotky by měly jezdit v Moravskoslezském kraji, kde budou také finálně vyráběny.

Regionální, nízkopodlažní, klimatizované elektrické RegioPantery už ČD nasazují v Ústeckém, Jihočeském, Jihomoravském, Olomouckém, Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Podle Štáhlavského jsou tyto dvousystémové vlaky vhodné pro provoz prakticky na všech elektrifikovaných tratích v ČR. Kapacita soupravy je 147 míst k sezení, z toho devět míst v 1. třídě. Cestující mají k dispozici ještě další sklopné sedačky. Jednotky řady 650 z rodiny RegioPanter jsou 53 metrů dlouhé, mají hmotnost 103 tun, výkon 1360 kW a maximální rychlost 160 km/h.

Autor: ČTK

17.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Komerční banka

Přechod k jiné bance bude od března snazší

Z kalifornské Vandenbergovy základny odstartovala k letu na oběžnou dráhu raketa Falcon 9 americké společnosti SpaceX.
4 11

SpaceX poletí na Měsíc. Dopraví tam dva pasažéry

Nemocnice se propadají do dluhů. Bez injekcí z krajů by neměly na provoz

/INFOGRAFIKA/ Nemocnice jsou na tom stále hůř, přestože účty pojišťoven bobtnají – jen za poslední dva roky se jejich přebytky navýšily o 11,5 miliardy korun. Kde je problém? Experti tvrdí, že je české zdravotnictví špatně nastaveno.

Obejít EET? Každá sedmá provozovna na Královéhradecku porušila zákon

Neodeslání údajů či nevystavení účtenky. To byly nejčastější prohřešky podnikatelů u elektronické evidence tržeb (EET), na které přišli kontroloři z Finančního úřadu. Ti od prosince do poloviny února udělali 220 kontrol a zjistili 30 pochybení.

Kdo neumí, ten učí? Může to být ale naopak

Ministerstvo školství chce, aby všude před tabulí stáli kvalitní lidé, kteří rozumějí svému oboru a zároveň mají požadované pedagogické vzdělání. Ne vždy se to potkává s realitou. Kvalifikovaných učitelů matematiky, fyziky a chemie je kupříkladu velký nedostatek. Nejde o planý poplach, neboť zatímco před revolucí třeba obor učitelství fyziky na Matematicko-fyzikální fakultě UK absolvovalo na 150 lidí ročně, v posledních letech je to necelá desítka.

Dva měsíce nemoci už vás nezničí. Nemocenská by se měla zvýšit

Dlouhodobě nemocným by v příštím roce mohla stoupnout nemocenská. Zatímco nyní dostávají od 15. dne nemoci dávky ve výši 60 procent vyměřovacího základu bez ohledu na délku choroby, vláda včera navrhla, aby dávky od druhého a poté i od třetího měsíce dlouhodobé nemoci vzrostly. Po měsíci stonání by tak zaměstnanci měli nově dostávat 66 procent vyměřovacího základu, od dvou měsíců dokonce 72 procent.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies