VYBERTE SI REGION

Škoda vyrobí pro Turecko 12 tramvají na baterie za 800 milionů korun

Plzeň - Škoda Transportation dodá do tureckého města Konya 12 tramvají s bateriovým pohonem za více než 800 milionů korun. Naváže tak na dodávku 60 klasických tramvají, které skupina vyrábí pro stejné město. Půjde také o vozy ForCity Classic, ale tentokrát s bateriovým pohonem, který umožňuje vozidlům nezávislý pohyb na trakčním vedení s dojezdem až tři kilometry. Tramvaje budou expedovány během roku 2015. Do Turecka tak poputuje 72 tramvají v hodnotě 3,4 miliardy korun, řekl viceprezident pro obchod Škody Transportation Zal Shahbaz.

6.5.2014
SDÍLEJ:

Škoda Transportation dodá do tureckého města Konya 12 tramvají s bateriovým pohonem za více než 800 milionů korun. Naváže tak na dodávku 60 klasických tramvají, které skupina vyrábí pro stejné město.Foto: ČTK/PR/Škoda Transportation

"Jsme potěšeni, že došlo k navýšení kontraktu o 20 procent a do Turecka zamíří další tramvaje, navíc vybavené catenary-free technologií. Tato nová objednávka jasně dokazuje, že zákazníci jsou s našimi výrobky spokojeni," uvedl. Vozidla budou nasazena na nové lince, jejíž 1,8 kilometru dlouhá část nemá trolejové vedení. Vývoj bateriové tramvaje podle viceprezidenta rychle reagoval na požadavek zákazníka. "Vyrobili jsme vozidlo, které využívá nejnovější nanolithiumtitanovou bateriovou technologii a dokázali, že umíme držet krok se světovou konkurencí," dodal.

Výrobce vyzkoušel nový pohon na zkušební trati ve škodováckém areálu v Plzni. Testoval ho na tramvaji ForCity Classic z první 60kusové série pro město Konya. "Během zkoušek dokázala tramvaj třicetkrát opakovaně zrychlit na 30 kilometrů za hodinu. Bez nabíjení z troleje dokonce ujela osm kilometrů," uvedl šéf elektrických projektů Milan Šrámek.

Bateriový pohon tramvají se využívá hlavně v případě, kdy tramvaj má zajet do oblastí, kde není trolej, hlavně v historických centrech měst. Pohon může být použit také v případě poruchy vedení. Vysoce výkonné baterie jsou umístěné ve speciálních střešních kontejnerech. Dobijí se za několik minut při jízdě pod trolejí.

Škoda Transportation také vyrábí trolejbusy na bateriový pohon. V letech 1998 až 2003 bylo bateriemi vybaveno 272 trolejbusů pro San Francisco. První prototyp vozu nové generace s bateriovým pohonem pro provoz bez přímého napájení z vedení vyvinula Škoda Electric už v roce 2003. Letos do maďarského Szegedu zamíří 12 vozidel s desetikilometrovým dojezdem při rychlosti až 50 km/h.

Škoda Transportation letos vyrobí rekordních 115 tramvají, loni jich dodala 34. V minulých měsících vyrazily do ulic moderní tramvaje v Konye, maďarském Miskovci a v Číně byl vyroben první prototyp licenčního vozu. První prototypy tramvají zamíří také do Bratislavy a Praha odebere přes 30 vozů ForCity Alfa.

Autor: ČTK

6.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies