VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda vyrobí pro Turecko 12 tramvají na baterie za 800 milionů korun

Plzeň - Škoda Transportation dodá do tureckého města Konya 12 tramvají s bateriovým pohonem za více než 800 milionů korun. Naváže tak na dodávku 60 klasických tramvají, které skupina vyrábí pro stejné město. Půjde také o vozy ForCity Classic, ale tentokrát s bateriovým pohonem, který umožňuje vozidlům nezávislý pohyb na trakčním vedení s dojezdem až tři kilometry. Tramvaje budou expedovány během roku 2015. Do Turecka tak poputuje 72 tramvají v hodnotě 3,4 miliardy korun, řekl viceprezident pro obchod Škody Transportation Zal Shahbaz.

6.5.2014
SDÍLEJ:

Škoda Transportation dodá do tureckého města Konya 12 tramvají s bateriovým pohonem za více než 800 milionů korun. Naváže tak na dodávku 60 klasických tramvají, které skupina vyrábí pro stejné město.Foto: ČTK/PR/Škoda Transportation

"Jsme potěšeni, že došlo k navýšení kontraktu o 20 procent a do Turecka zamíří další tramvaje, navíc vybavené catenary-free technologií. Tato nová objednávka jasně dokazuje, že zákazníci jsou s našimi výrobky spokojeni," uvedl. Vozidla budou nasazena na nové lince, jejíž 1,8 kilometru dlouhá část nemá trolejové vedení. Vývoj bateriové tramvaje podle viceprezidenta rychle reagoval na požadavek zákazníka. "Vyrobili jsme vozidlo, které využívá nejnovější nanolithiumtitanovou bateriovou technologii a dokázali, že umíme držet krok se světovou konkurencí," dodal.

Výrobce vyzkoušel nový pohon na zkušební trati ve škodováckém areálu v Plzni. Testoval ho na tramvaji ForCity Classic z první 60kusové série pro město Konya. "Během zkoušek dokázala tramvaj třicetkrát opakovaně zrychlit na 30 kilometrů za hodinu. Bez nabíjení z troleje dokonce ujela osm kilometrů," uvedl šéf elektrických projektů Milan Šrámek.

Bateriový pohon tramvají se využívá hlavně v případě, kdy tramvaj má zajet do oblastí, kde není trolej, hlavně v historických centrech měst. Pohon může být použit také v případě poruchy vedení. Vysoce výkonné baterie jsou umístěné ve speciálních střešních kontejnerech. Dobijí se za několik minut při jízdě pod trolejí.

Škoda Transportation také vyrábí trolejbusy na bateriový pohon. V letech 1998 až 2003 bylo bateriemi vybaveno 272 trolejbusů pro San Francisco. První prototyp vozu nové generace s bateriovým pohonem pro provoz bez přímého napájení z vedení vyvinula Škoda Electric už v roce 2003. Letos do maďarského Szegedu zamíří 12 vozidel s desetikilometrovým dojezdem při rychlosti až 50 km/h.

Škoda Transportation letos vyrobí rekordních 115 tramvají, loni jich dodala 34. V minulých měsících vyrazily do ulic moderní tramvaje v Konye, maďarském Miskovci a v Číně byl vyroben první prototyp licenčního vozu. První prototypy tramvají zamíří také do Bratislavy a Praha odebere přes 30 vozů ForCity Alfa.

Autor: ČTK

6.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Stojící tramvaje. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
7

Prahu postihly rozsáhlé výpadky elektřiny, nejezdily tramvaje

Oto Košta sleduje výsledky hlasování o jeho odvolání z funkce hejtmana
SLEDUJEME ON-LINE
31

Hejtman Olomouckého kraje Košta odvolán, vládnout by měl Okleštěk

DOTYK.CZ

Jako po válce. Podívejte se na kdysi výstavní čtvrť v Ostravě

Třeba to opravit a ne opustit! Těžko říci, zda sprejeři říkající si Deroj a Breck mysleli tyto slova vážně či ironicky. Nastříkali je každopádně mezi ruiny, které kdysi bývaly výstavními činžáky pro železničáře.

Sazka může na internetu provozovat Sportku nebo Eurojackpot

Sázková společnost Sazka může na internetu provozovat loterie jako například Sportku, Eurojackpot, Euromiliony nebo Kasičku. Dnes to sdělil mluvčí společnosti Václav Friedmann. Informaci potvrdilo i ministerstvo financí (MF), které Sazce licenci udělilo. Spuštění her online plánuje Sazka v nejbližší možné době.

Vraždu novorozence potrestal soud 15 lety vězení

Za vraždu novorozence potrestal dnes ústecký krajský soud ženu ze Štětí na Litoměřicku patnácti lety vězení. Matka dvou dětí těhotenství tajila, dítě porodila doma a životaschopného chlapce uložila do igelitové tašky, uvedla obžaloba. Tělíčko našel o měsíc později na poli traktorista.

Student z Brna vymyslel jedinečný výpočet. Dostal cenu Wernera von Siemense

Už jako středoškolák chodil občas o prázdninách vypomáhat do Ústavu přístrojové techniky Akademie věd. „Hrozně mě to bavilo. Tak jsem u toho pak už zůstal," vzpomíná pětadvacetiletý Tomáš Pikálek. Jeho diplomové práci letos v únoru udělila porota prestižní cenu Wernera von Siemense pro mladé talentované vědce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies