VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda vyrobí pro Turecko 12 tramvají na baterie za 800 milionů korun

Plzeň - Škoda Transportation dodá do tureckého města Konya 12 tramvají s bateriovým pohonem za více než 800 milionů korun. Naváže tak na dodávku 60 klasických tramvají, které skupina vyrábí pro stejné město. Půjde také o vozy ForCity Classic, ale tentokrát s bateriovým pohonem, který umožňuje vozidlům nezávislý pohyb na trakčním vedení s dojezdem až tři kilometry. Tramvaje budou expedovány během roku 2015. Do Turecka tak poputuje 72 tramvají v hodnotě 3,4 miliardy korun, řekl viceprezident pro obchod Škody Transportation Zal Shahbaz.

6.5.2014
SDÍLEJ:

Škoda Transportation dodá do tureckého města Konya 12 tramvají s bateriovým pohonem za více než 800 milionů korun. Naváže tak na dodávku 60 klasických tramvají, které skupina vyrábí pro stejné město.Foto: ČTK/PR/Škoda Transportation

"Jsme potěšeni, že došlo k navýšení kontraktu o 20 procent a do Turecka zamíří další tramvaje, navíc vybavené catenary-free technologií. Tato nová objednávka jasně dokazuje, že zákazníci jsou s našimi výrobky spokojeni," uvedl. Vozidla budou nasazena na nové lince, jejíž 1,8 kilometru dlouhá část nemá trolejové vedení. Vývoj bateriové tramvaje podle viceprezidenta rychle reagoval na požadavek zákazníka. "Vyrobili jsme vozidlo, které využívá nejnovější nanolithiumtitanovou bateriovou technologii a dokázali, že umíme držet krok se světovou konkurencí," dodal.

Výrobce vyzkoušel nový pohon na zkušební trati ve škodováckém areálu v Plzni. Testoval ho na tramvaji ForCity Classic z první 60kusové série pro město Konya. "Během zkoušek dokázala tramvaj třicetkrát opakovaně zrychlit na 30 kilometrů za hodinu. Bez nabíjení z troleje dokonce ujela osm kilometrů," uvedl šéf elektrických projektů Milan Šrámek.

Bateriový pohon tramvají se využívá hlavně v případě, kdy tramvaj má zajet do oblastí, kde není trolej, hlavně v historických centrech měst. Pohon může být použit také v případě poruchy vedení. Vysoce výkonné baterie jsou umístěné ve speciálních střešních kontejnerech. Dobijí se za několik minut při jízdě pod trolejí.

Škoda Transportation také vyrábí trolejbusy na bateriový pohon. V letech 1998 až 2003 bylo bateriemi vybaveno 272 trolejbusů pro San Francisco. První prototyp vozu nové generace s bateriovým pohonem pro provoz bez přímého napájení z vedení vyvinula Škoda Electric už v roce 2003. Letos do maďarského Szegedu zamíří 12 vozidel s desetikilometrovým dojezdem při rychlosti až 50 km/h.

Škoda Transportation letos vyrobí rekordních 115 tramvají, loni jich dodala 34. V minulých měsících vyrazily do ulic moderní tramvaje v Konye, maďarském Miskovci a v Číně byl vyroben první prototyp licenčního vozu. První prototypy tramvají zamíří také do Bratislavy a Praha odebere přes 30 vozů ForCity Alfa.

Autor: ČTK

6.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hasiči na brnířovské návsi čerpají vodu pro boj s ohněm.
AKTUALIZUJEME
14

Požár na Domažlicku zasáhl asi tři hektary lesa

Ilustrační foto.
29

Provozovatel kiosku u Pekla skončil kvůli EET. Hledá se náhrada

Poslední rozhovor Věry Špinarové pro Deník: Stále miluji živá vystoupení

/ROZHOVOR/ Připomeňte si spolu s námi Věru Špinarovou v posledním velkém rozhovoru, který poskytla Deníku loni v prosinci - tři dny před svými půlkulatými narozeninami. Rozjímala tehdy například nad vánoční svátky, které měla moc ráda. Jen se jí nelíbil ten shon a nakupování…

DOTYK.CZ

Zbloudilé kulky v Riu: Násilí v brazilských ulicích má čím dál více obětí

Jedné letní noci šla brazilská rodina do restaurace v Iraja, v severní části Ria de Janeira. Pár nechal svoji dvouletou dceru Sofii hrát si na venkovním hřišti. Prostor byl chráněn od ulice bránou, takže se zdál ve městě s šokující mírou kriminality ještě relativně bezpečný. Bezpečí je v Riu stále jedním z hlavních témat. Iraja, kde bydlí hlavně příslušníci střední třídy, je obklopena nejvíce násilnými oblastmi a zločinci jsou tam poměrně aktivní.

Sexuální asistentky poskytly postiženým zatím 250 asistencí

Pětice sexuálních asistentek, jejichž služby využívají lidé s postižením či senioři, poskytla za téměř rok a půl svého působení na 250 asistencí. Na speciálně vyškolené pracovnice se obracejí nejen přímo klienti, ale také jejich příbuzní i zařízení pro handicapované. Společnost počítá do budoucna s vyškolením dalších asistentek, ale také asistentů.

Útočník z Londýna neměl vazby na IS

Britská policie nenašla žádné důkazy svědčící o tom, že by útočník z Londýna Khalid Masood měl vazby na radikály z takzvaného Islámského státu (IS) nebo Al-Káidy. Muž, který minulou středu u britského parlamentu zabil čtyři lidi a dalších 50 zranil, se ale zajímal o džihád, uvedla policie.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies