VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda začala stavbu testovacího centra motorů

Mladá Boleslav - Automobilka Škoda dnes v Mladé Boleslavi zahájila výstavbu nového centra pro testování motorů. Nové generace motorů a jejich komponenty bude testovat 21 nových stanic. Do stavby na pozemku bývalého lihovaru v Česaně firma investuje 34 milionů eur (asi 850 milionů korun).

25.9.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
12 fotografií

Pokládání základního kamene testovacího centra ŠkodaFoto: Deník / Ladislav Mareš

Provoz centra by měl začít koncem října příštího roku, řekl dnes při slavnostním poklepání základního kamene vedoucí vývoje agregátů a podvozků Martin Hrdlička.

Nové centrum je další etapou rozšiřování současných areálů Škoda Auto v mladoboleslavské Česaně. Jádrem podle plánů firmy bude 15 zkušebních stanic pro motory s výkonem 250 až 400 kilowattů, které umožní i zkoušky agregátů využívaných v motorsportu. Dalších šest stanic bude dělat funkční a vytrvalostní testy komponent a posuzovat akustiku motorů. Počítá se také s využitím šesti různých druhů paliv, včetně LPG, CNG či etanolu, dodal Hrdlička. V nové budově má najít zaměstnání 40 specialistů, které firma již z větší části vybrala a nyní je zaškoluje.

Rozšíření know-how

Škoda stavbou centra posílí svou technologickou kompetenci značky pro celý koncern Volkswagen, uvedl dnes předseda představenstva Winfried Vahland. „S novými stanicemi pro testování motorů a komponent dále rozšiřujeme naše know-how na tomto úseku vývoje," řekl.

Škoda v současnosti v Mladé Boleslavi vyrábí motory 1,2 MPI a HTP a pro své vozy montuje další koncernové agregáty. Nové centrum přispěje k připravovanému vývoji a výrobě motoru 1,6 MPI, který má Škoda dodávat celému koncernu Volkswagen, řekl předseda odborářů Jaroslav Povšík.

Zástupci automobilky poukazují i na ekologickou stránku budovy. Dynamometry ve zkušebních stanicích umožní například vracení elektrické energie zpět do sítě, rekuperace tepla z chlazení motorů zase napomůže vytápění stavby.

Automobilka má v Česaně třetí největší vývojové středisko koncernu Volkswagen. Technologické centrum Škoda bylo do provozu uvedeno v roce 2008. Tým zdejších vývojářů dnes čítá na 1800 lidí, uvedl mluvčí automobilky Jozef Baláž. V nově vznikajícím komplexu, jehož stavba byla přímo pod mladoboleslavským hradem dnes zahájena, najde své zázemí i centrála Škoda Motorsport a designéři značky.

Autor: ČTK

25.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
PSTRUH103. Takovou přezdívku používá Petr Jelínek z Jihlavy. Patří mezi stovku nejsledovanějších youtuberů v zemi. Kvůli svému videu stanul před jihlavským soudem.

Youtuber před soudem: Dostal podmínku za vulgarismy

Lukáš Freisler, Sýrárna: Já jsem na to EET už dlouho předem připravený. Co se týče technického provozu, tak v tom problém žádný nebyl. Samozřejmě se nám lépe dýchalo bez toho podrobného zkoumání tržeb.
29

Nejmenší obchody by mohly získat kompenzaci za EET

AKTUALIZOVÁNO

Hrad Bouzov zůstává státu, řád s odvoláním neuspěl

Hrad Bouzov zůstává majetkem státu. Krajský soud v Olomouci dnes zamítl odvolání Německého řádu.

Pohledem Jana Kličky: Akademie českých prezidentů

Nuda to nebude. Miloš Zeman má s definitivní platností v prezidentské kampani minimálně dva protikandidáty z „těžší váhy". Oba dva jsou to – i s trochou nadsázky – akademici. Ten první a již dříve potvrzený textař Michal Horáček šéfoval Akademii populární hudby. Druhý, nově potvrzený Jiří Drahoš byl až do minulého týdne předsedou ctihodné Akademie věd ČR.

Až 400 tisíc migrantů může podle německého ministra přijít letos z Afriky

Až 400 tisíc migrantů by mohlo letos podle německého ministra pro rozvojovou pomoc Gerda Müllera připlout do Evropy přes Středozemní moře. Aby nepřišly další statisíce či miliony migrantů, měla by Evropská unie podle něj změnit svou politiku vůči Africe.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies