VYBERTE SI REGION

Škoda Auto pokračuje v úspěšném tažení i letos

Mladá Boleslav - Škoda Auto pokračuje v úspěšném tažení i v letošním roce. V západní Evropě jí vzrostly v únoru prodeje o 2,4 % na 24.957 vozů, na trzích východní Evropy pak o 44,6 % na 9.548 vozů.

15.3.2008
SDÍLEJ:

Škoda Superb.Foto: Jan Ježdík

V České republice bylo během února zákazníkům dodáno o 8,2 % více, než ve stejném měsíci roku 2007, tedy 4.780 vozů.

„Škoda Auto vykázala za únor celkem 52.916 prodaných vozů. V porovnání se stejným obdobím roku 2007 odpovídá nárůst hodnotě 19,4 %. Odbyt společnosti tak od začátku roku činí 105.179 vozů, tedy o 17,8 % více proti stejnému období loňského roku,“ řekl Deníku mluvčí Škody Auto Jaroslav Černý.

Na nejsilnějším odbytovém trhu v Německu registrovalo za únor 2008 vozy značky Škoda celkem 8.583 zákazníků. Mezi nejvýznamnější trhy východní Evropy patří Rusko, zde dodala zákazníkům Škoda Auto za uplynulý měsíc o 62,6 % vozů více (3.055 vozů), než ve stejném období roku 2007. Silnými trhy jsou pak také Ukrajina (2.616 vozů, tj. 71 % proti stejnému období 2007) a Rumunsko (2.030 vozů, tj. 18,7 % proti stejnému období 2007).

Nejvyšší dodávky zákazníkům si udržela Škoda Octavia, celkem bylo prodáno 27.012 vozů (20.954 vozů Škoda Octavia; 6.058 Škoda Octavia Tour). Nárůst prodeje o 9,1 % proti loňskému roku zaznamenala za únor také Škoda Fabia, celkem bylo zákazníkům dodáno 18.701 vozů, a 25,8% růst také Škoda Roomster, dodávky činily 5.829 vozů. Modelu Superb bylo zákazníkům v únoru dodáno 1.374 vozů.

Škoda Auto vloni vydělala 16 miliard

Nejvíce v historii vydělala v loňském roce mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Firma po odečtení všech nákladů i daní vydělala 15,98 miliardy korun. Čistý zisk se vloni zvýšil o více než 44 procent, protože zisk v roce 2006 byl zhruba 11,1 miliardy korun. Do této sumy se počítá i zisk ze zahraničních závodů Škody Auto v Rusku, Indii, Bosně a Hercegovině i Kazachstánu.

„Celkové tržby Škody Auto vzrostly celkem na 222 miliard korun, tedy o devět procent,“ řekl Deníku člen představenstva odpovědný za ekonomiku Holger Kintscher. Firma vloni prodala celkem 630032 nových automobilů. Podle Kintschera by byla čísla ještě větší, kdyby se do zisku počítaly i prodeje aut vyrobené v závodě v Číně. „Ty však započítávají do zisku Volkswagen Shanghai,“ uvedl.

Na zisku Škody se nejvíce podílel prodej vozů Octavia. Ten stoupl proti předchozímu roku o 18,1 procenta na více než 237 tisíc vozidel. V závěsu se drží fabia, které se prodalo necelých 233 tisíc kusů, tedy o 4,5 procenta méně než v roce 2006. Poněkud překvapivě si vedla také starší verze Octavie Tour. K zákazníkům jich doputovalo o 4,6 procenta více, tedy necelých 73 tisíc. Modelu roomster se prodalo necelý 67 tisíc kusů a končící verze vozu Superb si zákazníci zakoupili vloni jen 20530 kusů, tedy o 2,2 procenta mé­ně.

Prognóza na letošek je příznivá

Podle firmy to však v případě superbu není žádný problém. „Naopak jsme pozitivně překvapeni, jak se prodávala první generace superbu v roce 2007. Vícekrát jsme změnili linii výroby, protože je známo, že v posledním roce výroby každého modelu dochází k určitému poklesu prodeje,“ řekl Deníku předseda představenstva Škody Auto Reinhard Jung.

Firma v letošním roce očekává, že vozy půjdou na odbyt ještě lépe. „Letos chceme zákazníkům dodat více než 700 tisíc vozů,“ uvedl člen představenstva odpovědný za marketing Fred Kappler.

Už tradičně Škoda nejvíce vydělává v západní Evropě, kde se jí tržby vloni zvýšily o 7,5 procenta na 129,4 miliardy korun. Prodej vozů byl v této lokalitě větší o 8,6 procenta, tržby zde proto mohly být ještě o 1,4 miliardy korun vyšší. „Rozdíl je způsoben velmi silným kursem koruny ale i dalších měn,“ řekl Kintscher.

Nejvíce se automobilce vloni dařilo zvýšit prodej v zámoří a v asijských státech, kde stoupl o téměř 79 procent na více než 65 tisíc vozů. Ve střední Evropě si pak zákazníci koupili o 1,2 procenta vozů více, tedy cca 142500 vozů a v Evropě východní 95 tisíc aut, tedy o více než 34 procent.

Autor: Pavel Svačina

15.3.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies