"V souvislosti s příznivou situací na trhu přichází značce Škoda dostatečný počet objednávek ze západní a střední Evropy. Situace na automobilových trzích Číny, Ruska a východní Evropy je naproti tomu stále složitá. To se odráží i na našich prodejích v těchto regionech," uvedl člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing Werner Eichhorn.

V Rusku dodala Škoda v září na celkově silně klesajícím automobilovém trhu zákazníkům 4600 vozů, meziročně o 37 procent méně. Ve východní Evropě mimo Ruska prodala 2900 aut, což je pokles o 3,6 procenta. V Číně prodeje klesly o 4,2 procenta na 23.800 aut, v Indii o 21,9 procenta na 1400 vozů.

Naopak v západní Evropě zvýšila Škoda v září své prodeje o 6,9 procenta na 43.700 vozů. V Německu si značka polepšila o 7,7 procenta na 15.300 aut a zůstává tam nejsilnějším importérem. Dvouciferným tempem rostla Škoda na západoevropských trzích v Rakousku, Dánsku, Itálii, Švédsku, Španělsku, Norsku, Irsku a Portugalsku. Ve střední Evropě se dodávky vozů Škoda v září zvýšily o 11,2 procenta na 13.300 aut. Na domácím českém trhu dodala Škoda zákazníkům 6200 vozů, meziročně o 6,6 procenta více. Dvouciferného růstu dosáhla automobilka v Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a Slovinsku.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává na celém světě přibližně 25.900 pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.