VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové auto od Škody bude velké, ale levnější

Mladá Boleslav – Škoda Auto v Mladé Boleslavi vyvíjí nový vůz, který bude podobně velký jako Octavia, ale o něco levnější.

12.9.2009 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto vyvíjí zcela nový vůz, který má být relativně velký, ale přitom za nižší cenu, než kolik stojí druhá generace vozu Octavia.

Podle serveru iDnes.cz, který o novém autě jako první informoval, by chystaný model měl nahradit starší dosud vyráběný vůz Octavia Tour, který se nyní prodává souběžně s tím novým.

„Pracujeme na jeho následníkovi,“ potvrdil serveru iDnes.cz předseda představenstva Škody Auto Reinhard Jung. Starší octavia je nejúspěšnějším vozem v historii firmy – vyrábí se už 14 let.

„Je to auto, které bude trošku menší než současná octavia. Bude mít slabší motory, jinou výbavu. Chceme mu dát atraktivní cenu, stejně jako má Octavia Tour. Design bude úplně nový,“ poodhalil Jung některé detaily.

Jak se auto bude jmenovat, však šéf firmy neprozradil. Podle informací v týdeníku Škodovácký odborář má vůz pracovní název A7.

Automobilka tají i to, kdy s novým vozem vyjede. „Až bude následník hotový, skončíme s tourem,“ uvedl Jung. Podle všeho by to ale mělo být už příští rok. Firma chce totiž každý rok přijít na trh s novým modelem. Octavii Tour se navíc nedaří ve svém hlavním odbytišti, a to na východních trzích, zejména na Ukrajině, kde se automobilový trh zcela zhroutil.

Škodovka příští rok obmění vzhled vozů roomster a fabia. Nepůjde však o zásadní proměny, jen o takzvaný facelift. Při něm se většinou mění hlavně přední maska.

Podle zdrojů MF DNES by měla oba předělané modely ukázat příští rok na jaře v Ženevě. Šéf Škody Auto Reinhard Jung potvrdil, že změny u obou aut firma chystá, ale neřekl, zda i v designu. „Hodně se zaměříme na technologie, například na spotřebu či emise. Také chceme více prozkoumat pohony na plyn,“ řekl MF DNES.

Nový vůz je nadějí i pro pobočný závod Škodovky ve Vrchlabí, kde se nyní Octavia Tour vyrábí a kde není dosud naplánován žádný další produkt. „Následníka modelu Tour budeme vyrábět stále ve Vrchlabí. Tamější závod rozhodně udržíme,“ slibuje Jung.

Autor: Pavel Svačina

12.9.2009 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bazén na severovýchodě Turecka, který zabíjel
11

Tři děti i oba jejich zachránce v tureckém bazénu usmažila elektřina

Andrej Babiš
71 30

Volební průzkum: ANO drtí rivaly, levicové strany dál ztrácejí

AKTUALIZOVÁNO

Ze školky se ztratily tři děti. Učitelky ani nevěděly jména, uvedla policie

Pátrání po dětech, které se nepozorovaně oddělily od skupiny ekoškolky pobývající v přírodě, dobře dopadlo, ale věc bude mít dohru. Ke čtvrteční události to v pátek připomněl Tomáš Hulan z ředitelství pražské policie. Podle něj je ale předčasné předjímat, zda případ nakonec skončí u správního orgánu, či dokonce u soudu, anebo se věcí budou zabývat jiné kompetentní orgány.

Takže na shledanou, pane redaktore, odešel Paroubek naštvaně ze studia

/ANKETA/ Bývalý premiér za ČSSD Jiří Paroubek dnes odešel z živě vysílaného rozhovoru v Českém rozhlasu. Paroubkovi se nelíbily otázky na jeho návrat do sociální demokracie, konkrétně na podmínky dané stanovami. Paroubek chtěl debatovat o politice, když redaktor na dotazech trval, vstal ze židle a se slovy "takže na shledanou, pane redaktore" opustil studio.

AKTUALIZOVÁNO

Drama v Benátkách na Jizerou. V garáži vybuchly plynové lahve

/FOTOGALERIE/ Několik výbuchů v pátek večer před osmou hodinou probralo z klidu obyvatele Smetanovy ulice v historické části města. Plynové láhve tam vybuchly v garáži, která naštěstí nebyla součástí rodinného domu.

DOTYK.CZ

ReSite - Ťok má pro Prahu vizi některých ulic jen pro cyklisty, bez aut

Ministerstvo dopravy rozhodlo ve čtvrtek 22. června o tom, že věnuje větší prostředky na budování oddělených cyklostezek a nabídne městům v tomto směru granty. Na mezinárodní konferenci o urbanistice reSite to uvedl ministr dopravy Dan Ťok (nominovaný za Hnutí Ano).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies