VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škodovka prodává jako nikdy předtím, trhá rekordy

Mladá Boleslav - Největší česká automobilka dosáhla v 1. pololetí nového prodejního rekordu a růstu hospodářského výsledku.

31.7.2010 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/archiv

Škoda Auto dodala zákazníkům 378,7 tis. vozů, což odpovídá nárůstu o 49,1 tis. vozů (+14,9 %) oproti stejnému období předchozího roku. Provozní výsledek za první pololetí 2010 dosáhl 5,9 mld. korun, což ve srovnání s loňskem znamená zlepšení o 1,7 mld. korun (+40,6 %).

Zvýšení dodávek bylo způsobeno především růstem na čínském trhu. Tam bylo prodáno 84,1 tis vozů (+82,3 %). V západní Evropě bez Německa se rovněž podařilo dosáhnout růstu (117,3 tis. prodaných vozů, +34,5 %).

V Německu prodeje po doběhnutí ekologické prémie podle očekávání klesly (58,0 tis. prodaných vozů, -33,8 %). V České republice se s 30,4 tis. vozy (+16,6 %) rovněž podařilo výrazně zvýšit prodej. Obzvlášť pozitivně se vyvíjel zájem o modelové řady Superb (+149,6 %), Yeti (+>500 %) a Octavia (+20,0%).

Tržby skupiny Škoda Auto se v 1. pololetí 2010 zvýšily na 109,7 mld. korun (+22,3 %). Provozní výsledek ve výši 5,9 mld. korun znamená v porovnání se stejným obdobím roku 2009 zlepšení o 1,7 mld. korun (+40,6 %). Růst výsledku byl vedle zvýšení odbytu (298,2 tis. vozů; +13,6 %) způsoben i pozitivním modelovým mixem, pokračující optimalizací nákladů a pozitivními efekty směnných kursů.

„Potěšující výsledek v počtu prodaných vozů v 1. pololetí 2010 byl způsoben na jedné straně převážně pozitivním vývojem celkového trhu, na druhé straně však vedla k získání větších tržních podílů i rozšířená modelová paleta značky Škoda.

Škoda navíc profitovala zvláště z dynamického vývoje v Číně. Dosažený výsledek se vyvíjel náležitě pozitivně,“ řekl Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, a dodal: „Pro druhé pololetí je na pozadí ekonomické nejistoty na mnoha trzích a po doběhnutí státních dotací třeba počítat se zdrženlivějším vývojem. Za celý rok 2010 však očekáváme výrazné zlepšení prodeje a finančního výsledku.“

31.7.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Francouzský satirický časopis Charlie Hebdo novým vydáním ukázal, že se nenechá zastrašit. Tak hodnotí německé deníky první číslo časopisu po krvavém atentátu na redakci z minulého týdne.
AKTUALIZUJEME
6 11

Charlie Hebdo: Policie zadržela 10 podezřelých

Americká letadlová loď Carl Vinson
8 27

Američané jsou v Koreji zatím bezzubí. Nesestřelí balistické střely KLDR

Kdo nemá platnou jízdenku, ať si vystoupí. Cože?!

Od dubna se na problémových linkách městské hromadné dopravy vyskytují takzvaní asistenti přepravy. Mají za úkol dbát na bezpečnost, nepustit do vozidla osoby bez platné jízdenky, se zápachem a pod vlivem alkoholu, nebo je na příští zastávce „vysadit".

Festivaly musí poprvé přejít na EET. Očekávají problémy

Startující festivalová sezóna přinese jejich provozovatelům i zúčastněným prodejcům a stánkařům zásadní změnu: poprvé budou muset evidovat své tržby v elektronickém systému. Zkušenosti z trhů naznačují, že je to může připravit o značnou část tržeb.

Penta pokračuje v zahraničních akvizicích. Podle Dospivy není na prodej

Finanční skupina Penta miliardáře Marka Dospivy hodlá i letos pokračovat v zahraničních akvizicích, do nichž se pustila v loňském roce. Celková aktivita firem, které má skupina v portfoliu, se loni zvýšila meziročně o 21 procent, zisk skupiny o čtvrtinu. Podle Dospivy není Penta na prodej.

Obchody musí stáhnout německé pudinky, mohou mít v sobě kov

Státní veterinární správa nařídila stáhnout z prodeje pudinkové dezerty od německého výrobce Neuburger Milchwerke GmbH & Co. Německé dozorové orgány informovaly prostřednictvím systému rychlého varování RASFF ostatní členské země o přítomnosti kovového úlomku v balení dezertu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies