VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škodovka omezí na týden výrobu. Možná i v listopadu

Mladá Boleslav /FOTOGALERIE/ - Omezené služby, zavřené některé restaurace a obchody a také omezené autobusové spoje na pravidelných linkách v regionu. Mladá Boleslav se už v pátek večer doslova vyprázdní, protože začíná avizované týdenní zastavení výroby ve Škodě Auto.

23.10.2008
SDÍLEJ:
Fotogalerie
10 fotografií

Jak vypadá montáž Fabií ve Škoda AutoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Mladoboleslavská automobilka tak čelí světové finanční krizi a poklesu odbytu vozů především na západních automobilových trzích. Jak už jsme vás informovali, firma v září a v říjnu omezila výrobu během dvou pátků, kdy se v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí zastavily montážní pásy.

Situace je ale natolik vážná, že firma nakonec přistoupila na celotýdenní omezení výroby v nadcházejícím posledním říjnovém týdnu. Volno se skládá z původně naplánované dovolené v pondělí, úterního státního svátku a z omezení produkce po zbytek týdne. To se dotkne také většiny přímých dodavatelů a výrobců automobilových dí­lů.

Volné Vánoce i část listopadu

Firma také už dříve oznámila, že se nebude vyrábět zhruba dva týdny kolem vánočních svátků. Tím však mělo omezení výroby končit, jenže to vypadá, že přijde další.

„Předseda odborů KOVO při Škoda Auto Jaroslav Povšík obdržel avízo o požadavku firmy na další dny s omezením výroby v měsíci listopadu. Vše bude předmětem kolektivního vyjednávání,“ napsal ve čtvrtečním aktuálním vydání týdeník Škodovácký odborář.

Je tedy velmi pravděpodobné, že zaměstnanci Škody Auto a některých dodavatelských firem, tedy tisíce lidí, zůstanou bez práce i v několika listopadových termínech.

Firma k tomu ale zatím podrobnosti nesdělila. „Zatím o tom nevíme, nebudeme to v tuto chvíli komentovat,“ řekl mluvčí firmy Jaroslav Černý.

Náhrada mzdy

Většina zaměstnanců Škody Auto si ale nezoufá. Odborům se totiž podařilo vždy dohodnout nad rámec zákona velmi výhodnou náhradu průměrné mzdy. „Zaměstnanci, kteří mají překážku v práci ze strany zaměstnavatele dostanou náhradu průměrné mzdy ve výši 75 procent, tedy prakticky denní mzdu,“ popsal už dříve předseda ZO OS KOVO Jaroslav Povšík.

Jestli se odborářům podaří dojednat stejné podmínky i v dalších dnech, kdy firma požaduje omezení výroby, není jasné. Je to však pravděpodobné.

„Především hrajeme o udržení zaměstnanosti,“ tvrdí shodně firma i odbory. Už minulý týden napsal odborářský list, že firma snížila počet agenturních pracovníků o několik stovek.

Škoda také musela ustoupit od strategie, kdy držela poměrně vysoké ceny svých produktů, které mají punc německé kvality a dobře se prodávaly téměř na všech trzích. Finanční krize tuto strategii zhatila. Firma proto razantně snížila ceny nových aut.

Škoda Auto zveřejňuje ceny modelu Octavia Facelift a zároveň výrazně snižuje ceny ostatních modelů

Zahájení prodejů nejúspěšnějšího modelu společnosti Škoda Auto – Octavia, který prošel v polovině svého životního cyklu rozsáhlou modernizací, bude v ČR spuštěno v druhé polovině měsíce listopadu 2008.

Základní cena modelu Octavia s motorem 1,4 MPI/ 59 kW s pětistupňovou manuální převodovkou ve výbavovém stupni Classic činí 349 900,– Kč.

Spolu s příznivou cenou nabízí Octavia facelift i mimořádný standard bezpečnosti. Za tuto cenu získá zákazník již v základní výbavě např. ESP včetně ABS, dále šest airbagů, projektorové halogenové světlomety, centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna včetně vnějších zpětných zrcátek s vyhříváním, program denního svícení. Octavia facelift bude k dispozici s čtyřmi benzínovými a třemi dieselovými agregáty, které pokrývají výkonovou paletu od 59 do 118 kW včetně verze s pohonem všech kol v karosářské variantě Combi. V rámci zavedení omlazeného modelu Octavia na trh bude k dispozici řada akčních paketů za cenu 10 000,– Kč, jejichž součástí je např. klimatizace v hodnotě 35 000,– Kč.

Škoda Octavia facelift – ceny vybraných modelů:
Model Motorizace Výbavový stupeň Převodovka Cena (v Kč)
Octavia 1,4 MPI/ 59 kW Classic 5 st. manuální 349 900,–
Octavia 1,6 MPI/ 75 kW Classic 5 st. manuální 384 900,–
Octavia 1,4 TSI/ 90 kW** Classic 6 st. manuální 430 900,–
Octavia 1,9 TDI PD/ 77 kW Classic 5 st. manuální 450 900,–
Octavia 1,8 TSI/ 118 kW Ambiente 6 st. manuální 525 900,–
Octavia 2,0 TDI PD/ 103 kW Ambiente 6 st. manuální 549 900,–
**Pozn.: Model Octavia facelift 1,4 TSI /90 kW bude v prodejní síti k dispozic od ledna 2009.


Škoda Auto přikročila v důsledku sílícího konkurenčního tlaku a prohlubující hospodářské krize ke snížení cen nových vozů i ve zbývajících modelových řadách Fabia, Roomster a Superb. Jedná se o slevy až 100 000,– Kč u vybraných modelů a výbav.

Např. cena nového modelu Fabia s úsporným motorem 1,2 HTP/ 44 kW s pětistupňovou manuální převodovkou ve výbavovém stupni Classic činí 229 900,– Kč. Základní výbava všech vozů Fabia obsahuje např. 4 airbagy, ABS s posilovačem brzdného účinku, imobilizér a posilovač řízení. Volitelnou položku akčního paketu za cenu 10 000,– Kč představuje centrální zamykaní dveří spolu s klimatizací Climatic, které včetně snížení ceny modelu Fabia představuje cenovou výhodu až 50 000,– Kč.

Model Roomster 1,2 HTP/ 51 kW s pětistupňovou manuální převodovkou ve verzi Classic začíná na zákaznické ceně 299 900,– Kč. K prvkům základní výbavy modelu Roomster patří 4 airbagy, ABS s posilovačem brzdného účinku, posilovač řízení, funkce denního svícení, imobilizér, výškově nastavitelné sedadlo řidiče atd. Při zakoupení akčního paketu v ceně 10 000,– Kč získá zákazník nově klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna a centrální zamykání. Získá tak zákaznickou výhodu do výše 60 000,– Kč.

Snížení cen se týká i modelu Superb druhé generace. Základní cena modelu Superb 1,4 TSI/ 92 kW s šestistupňovou manuální převodovkou ve výbavovém stupni Comfort začíná již na 569 900,– Kč, což představuje slevu 50 000,– Kč oproti původní ceně. Cenové zvýhodnění modelu Superb s vznětovým agregátem 2,0 TDI CR činí 100 000,– Kč.

Autor: Pavel Svačina

23.10.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
4 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies