VYBERTE SI REGION

Skupině Škoda Transportation vzrostl zisk o 30 procent na 2,27 miliardy korun

Plzeň - Strojírenské skupině Škoda Transportation vzrostl v roce 2014 čistý zisk meziročně o 30 procent na 2,27 miliardy Kč. Největší výrobce vlaků, lokomotiv, tramvají, trolejbusů a vozů metra ve střední a východní Evropě utržil loni 16,4 miliardy korun, což je proti roku 2013 zhruba o 12 procent více. Jde o auditované a konsolidované hospodářské výsledky podle mezinárodních účetních standardů IFRS, řekla mluvčí Škoda Transportation Lubomíra Černá.

25.5.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Vlastimil Leška

„Rok 2014 byl pro skupinu v několika oblastech rekordní," uvedla mluvčí. Vyrobila 103 nízkopodlažních tramvají, z nichž většinu vyvezla do zahraničí, především do tureckého města Konya a do Miskolce (Miškovce) v Maďarsku. Škoda Transportation také prodala rekordních 300 trolejbusů. Celkový podíl exportu skupiny dosáhl 67 procent.

Mezi klíčové zahraniční zakázky uzavřené v loňském roce patří například trakční výzbroj pro 40 jednotek metra pro město Su-čou v Číně za 1,1 miliardy korun, 12 bateriových tramvají pro tureckou Konyu za 800 milionů Kč, kontrakt na 30 tramvají pro Bratislavu za dvě miliardy a tři elektrické jednotky pro Litvu za 750 milionů Kč. Za necelých pět měsíců letošního roku už Škoda Transportation uzavřela kontrakty za více než pět miliard korun v tuzemsku i zahraničí.

Do výzkumu a vývoje investuje skupina už čtyři roky po sobě zhruba miliardu korun, loni to bylo 973 milionů Kč. Nejvýznamnějšími projekty byl vývoj nové tramvaje pro Bratislavu, dálkové jednopodlažní elektrické vlaky InterPanter nebo vývoj vlakové soupravy pro Německo.

Skupina loni zvýšila meziročně počet zaměstnanců o 200 na aktuálních 4800. Nejvíce, zhruba 100, jich přibylo v plzeňské Škodě Transportation, kde pracuje 1900 lidí. Počet zaměstnanců skupiny by měl letos zůstat stejný, ale nábory poběží. Klíčové pozice do výzkumu, vývoje, konstrukce a technologie potřebuje podnik stále. Z dělníků nejvíce svářeče, elektrikáře a obráběče kovů.

Export do západní Evropy

Škodovka, která je dlouhodobě úspěšná na tradičních trzích střední a východní Evropy, letos opět posílí v exportu do západní Evropy, kde se zúčastní několika velkých tendrů. „V posledním období padlo jasné rozhodnutí jít směrem na západ," uvedl generální ředitel Tomáš Ignačák.

Letos budou hlavní zakázkou vlaky pro německé dráhy Deutsche Bahn, tedy NIM Express. Jde o šest šestivozových patrových elektrických souprav s rychlostí až 200 km/h. V Plzni už se od druhé poloviny loňského roku vyrábějí lokomotivy a ve Škodě Vagonka soupravy s řídicím vozem, které musí Škodovka dodat do konce roku 2016. Kontrakt pro DB za 2,6 miliardy Kč je podle ředitele průlomový a jde o letošní zakázku číslo 1. Dalšími stěžejními zakázkami budou například vlaky pro dálkovou dopravu pro České dráhy a tramvaje pro Bratislavu a Prahu.

Škodu Transportation vlastní devět českých fyzických osob. Jsou to manažeři skupiny – Tomáš Krsek, Michal Korecký, Marek Čmejla, Jiří Diviš, Jaromír Šilhánek, Josef Bernard, Marek Krsek, Tomáš Ignačák a Michal Kurtinec. Do skupiny patří plzeňské firmy Škoda Transportation, Škoda Electric a Movo, ostravská Škoda Vagonka, Pars Nova Šumperk a pražský výrobce výkonové elektroniky Poll. V Maďarsku je to podnik Ganz-Škoda, v Novosibirsku výrobce motorů Sibelektroprivod a v Německu Škoda Transportation Deutschland.

Autor: ČTK

25.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bunkr Waltrovka.
31

OBRAZEM: Výstavba v Praze odhalila opuštěné bunkry

Igor Dodon, prezident Moldávie
6 4

Kreml, nebo Brusel? Moldavský prezident má jasno

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Degiro slibuje neuvěřitelně nízké poplatky, klidně si ale naúčtuje 10 tisíc

Jestli někdo zvažuje nákup akcií na burze, mohla by ho zlákat nabídka brokerské firmy Degiro. Ta se totiž chlubí tím, že její „účtované poplatky jsou pro všechny investory neuvěřitelně nízké". Bohužel realita je odlišná. Poplatek ve výši zhruba 41 procent celkové hodnoty transakce rozhodně není neuvěřitelně nízký, ale spíše neuvěřitelně vysoký.

Stát pátrá po majitelích čtyř tisíc domů. Když se nepřihlásí, přijdou o ně

O vydání nemovitostí po sedlácích, emigrantech či obětech války žádají tisíce Čechů ročně. Uspějí jen stovky z nich.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies