VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Slevy v obchodech, nebo napálení zákazníků?

Kolín - Deníku si stěžovalo už několik spotřebitelů, jimž praktiky nákupních center pod hlavičkou „akce“ přišly přinejmenším podivné. Někdy až doma zjistili, že se jen nechali nachytat na reklamu a neušetřili ani korunu.

25.9.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník

Každý obchodník chce hodně prodat a dobře vydělat. O tom žádná. Nejsou už ale některé praktiky přinejmenším nevhodné, někdy až hraničící s mezemi slušnosti, zejména vůči starým lidem?

Pan Josef z Kolína není jediný, kdo nepříjemnou zkušenost v jednom z obchodů v kolínské nákupní zóně má. Z důchodu nemůže až tak rozhazovat, a tak velikánská cedule „akce“ zní jistě lákavě.

„Koupím dvě balení kávy a ušetřím, však se u nás vypije,“ pomyslel si stejně jako řada další zákazníků. Jenže chyba lávky. „U balení 2 x 250 gramů byla cedule 1 x 250 gramů = 39,90 Kč. Koupil jsem tedy dvakrát 250 gramů, avšak zaplatil místo 79,80 rovných 129 korun. Pravá cena zboží byla totiž uvedená dole maličkatým písmem,“ popsal pan Josef situaci, v níž se prostě nechal od obchodního řetězce napálit.

Zkušenost má s prodejem piva. Přečetl si ceduli, kde stálo 5,60 Kč a značka. Jenže pod cedulí zmíněné pivo vůbec nebylo a místo něj byla vyrovnaná o poznání dražší značka. „Náhodou?“ ptá se.

Další zajímavý zážitek má pětatřicetiletá žena. U vchodu do obchodu je poměrně nově zřízený sektor ověnčený několika metr vysokými cedulemi AKCE. Tak si v něm vybrala těsto na moučník, přibližně o třetinu levnější než je jeho běžná cena. U pokladny ale vyjela cena standardní. Důvod? Uvedený moučník v akci vůbec nebyl, cenovka pod ním, pravda, hlásala jiný druh. Proč se ale několik desítek krabic „neakčního“ moučníku dostalo pod nápis akce? „Opět náhoda?“ ptá se.

Vrátí zákazník zboží? Málokdy

Další zákaznice nakupovala konzervy. Několik cenovek hlásalo slevy. „Na regálu bylo pět cedulí se sníženou cenou. Všechny na stejný výrobek, jen jiná příchuť. Nad cedulemi byla ovšem vyrovnaná tak polovina právě té příchuti, u níž sleva nebyla. Cena bez slevy tam nebyla napsaná vůbec. Tu jsem zjistila až u kasy,“ popsala. „Nakonec jsem mávla rukou a zaplatila to. Asi jsem se tedy zachovala přesně tak, jak si obchod přál. Že si prostě člověk řekne – když už jsem si to dal do košíku… anebo – podíval jsem se asi špatně na cenovku, vracet už to nebudu…“ popsala. A to ještě nezačala předvánoční nákupní horečka. Lze očekávat, že s příchodem ježíškovských nákupů se „akcí, na nichž ušetříte“, vyrojí desítky a desítky. Obchodní řetězce se brání s tím, že v žádném případě nejde o záměr.

„V nejbližším možném termínu dojde ke kontrole všech akcí v obchodě – a navíc budou všichni odpovědní pracovníci upozorněni, aby při jakékoli další akci věnovali cenám a informačním cedulím maximální pozornost,“ říká mluvčí Tesco Stores ČR Jana Matoušková. „Naším zájmem je nejen neustále připravovat zajímavé cenové nabídky pro naše zákazníky, ale také je o těchto akcích pravdivě a srozumitelně informovat. Chceme, aby od nás zákazníci odcházeli spokojení, a jakékoli připomínky z jejich strany se snažíme okamžitě řešit. Pokud by zákazník shledal jakoukoliv nesrovnalost, může se kdykoli obrátit na pracovníky informací, kteřímurádi vyjdou vstříc a zajistí nápravu,“ dodává s tím, že uvedené zkušenosti zákazníků společnost velmi mrzí.

„Rozhodně se nejedná o záměr, ale o pochybení lidského faktoru. Budeme dělat vše pro to, aby k podobným pochybením už nedocházelo,“ uzavřela.

Autor: Jana Martinková

25.9.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z areálu muniční továrny v Boříně se ozývají exploze. Hasiči se z místa museli stáhnout.
SLEDUJEME ON-LINE
12 18

Výbuch v Poličce: 19 zraněných. Policie chystá evakuaci okolí

Premiér Bohuslav Sobotka.
AKTUALIZOVÁNO
9

Ministerstvo průmyslu povede do sjezdu ČSSD Sobotka sám, opozice návrh kritizuje

AKTUALIZOVÁNO

Muž se dotkl tyčí vedení na železniční trati. Na místě zemřel

Podivín – Tragické následky měl ve čtvrtek pro muže kontakt s vedením na železniční trati mezi Podivínem a Ladnou. Policii o tom informoval dozorčí železničního provozu.

Vybavení a spotřeba českých domácností: Auto vlastní dvě třetiny českých rodin

Praha - Zhruba dvě třetiny energií, které české domácnosti spotřebují, používají k vytápění. V roce 2015 to bylo 196 585 terajoulů. Průměrná energetická náročnost českých domácností od roku 1990 klesla o 28 procent na 65 gigajoulů na byt. Televizí, pračkou a ledničkou disponuje drtivá většina českých domácností. 

Nový objev! Planety kousek od Země mohou být plné života

Nová soustava má hned sedm planet, navíc tři z nich mohou být obyvatelné. To je objev, který rozhýbal vědecké kruhy.

Kandidáta na německého kancléře Schulze bude patrně vyšetřovat OLAF

Evropský Úřad pro boj proti podvodům (OLAF) zvažuje, zda zahájí vyšetřování vůči kandidátovi německé sociální demokracie na kancléře Martinu Schulzovi kvůli některým jeho krokům z doby, kdy byl předsedou Evropského parlamentu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies