VYBERTE SI REGION

Slevové portály nutí hoteliéry prodávat pod cenou

Praha - Jedním z důvodů přetrvávajících nízkých cen ubytovacích služeb v Česku je působení slevových portálů. Česká klientela na všelijaké slevy slyší a tyto portály jsou schopné zejména v mimosezóně nabízet výrazně levnější ubytování.

20.11.2011 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Pro mnoho hoteliérů to ale znamená prodej kapacit pod náklady, a proto je to velmi drahá marketingová akce. ČTK to řekl prezident Asociace hotelů a restaurací (AHR) Václav Stárek. Na cenu ubytování si hoteliéři dlouhodobě stěžují. Podle nich je hluboko pod cenovou úrovní ostatních vyspělých evropských zemí.

"Dostali jsme nabídku prodávat na Slevomatu valentýnské pobyty za poloviční cenu," řekl například ČTK generální ředitel pražského hotelu Perla Tomáš Startl s tím, že marže pro portál měla činit 20 procent z původní ceny. Hotel by tak z původní ceny dvojlůžkového pokoje, která mimo sezónu činí 1500 korun, dostal 450 korun. Takováto cena podle něj nedokáže pokrýt náklady na energie, personál a ostatní vstupy.

Podle průzkumu AHR služeb slevových portálů využívá zhruba 30 procent hoteliérů asociace, kteří tyto zlevněné nabídky využívají zejména kvůli vlastní propagaci. "Tyto akce nalákají klientelu, která jde pouze po těchto slevách, nikdy se z nich nestanou opakovaní hosté a obvykle neutratí více, než na co mají nárok," vysvětlil Stárek.

Marketingový tah

Inzerování prostřednictvím slevových portálů má podle Stárka smysl jako marketingový tah jen v případě, že hotel zavádí nový produkt, nebo se chce zaměřit na jinou část klientely - například rozšířit nabídku do nových zemí. I tehdy by ale důsledně varoval před prodáváním pokojů pod náklady.
Služby slevových portálů využívá například síť hotelů Orea Hotels. Podle marketingového ředitele Milana Pavelky prostřednictvím portálů řetězec inzeruje výhradně prodej prémiových produktů s vysokou přidanou hodnotou.

Tento způsob využívání portálů považuje za přínosný i Startl. Pro provozovatele je výhodnější nabízet balíčky různých přídavných služeb, jako je uvítací drink, neomezený vstup do hotelového bazénu a relaxačního centra, bezplatné parkování a jiné služby, než se hostům cenově podbízet. Mohou si to ale dovolit pouze ubytovací zařízení, která disponují potřebným zázemím. Běžný městský hotel takovéto vybavení zpravidla nemá.

Návštěvníci slevových portálů projevují největší zájem o kategorie zaměřené na jídlo a pití či péči o tělo a kosmetiku. Každá z nich tvoří 19 procent objemu prodeje. Jen o procento méně se prodá poukázek z kategorie "dárky a zboží". Oblíbené jsou také nabídky z kategorie "pobyty a cestování", na které připadá 12 procent prodejů. Z dalších kategorií bodují ještě slevy na relaxační služby, sportovní aktivity či zážitky.
Systém hromadných slev funguje tak, že snížení ceny obchodníci či poskytovatelé služeb dají poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků. Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí.

Autor: ČTK

20.11.2011 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

POHLEDEM DENÍKU: Zeman a jeho lidé. Co se děje na Hradě?

Odchod vrchního protokoláře Jindřicha Forejta spustil lavinu otázek ohledně toho, jak to vlastně na Pražském hradě chodí.

Kapra na Vánoce koupíte on-line

Orlickoústecko, Svitavsko – Kapr s bramborovým salátem je vánoční klasika. Na kolik letos štědrovečerní večeře vyjde? Kilo šupináče v regionu koupíte pod 90 korun. Ulovit si ho můžete dokonce v „on-line rybníku", Plundrovo rybářství z Dlouhoňovic totiž nabízí on-line objednávku.

Polská medvědice rozbila skrytou kameru, která ji natáčela

Varšava - Se zjevným potěšením se medvědice válela v čerstvě napadlém sněhu v pohoří Bieszczady na jihovýchodě Polska - než si všimla, že ji při dovádění natáčí skrytá kamera. Fotopast vzápětí rozbila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies