VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Slezan je pořád v nejistotě

Frýdek-Místek - Věřitelský výbor ještě pořád ortel nad budoucností textilky nevyřkl.

25.3.2009
SDÍLEJ:

Závod Slezan. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Tomáš Machálek

O osudu frýdecko-místecké textilky Slezan ještě stále není rozhodnuto. Věřitelský výbor, který nyní jedná o tom, jestli Slezan definitivně skončí, nebo jestli ještě alespoň část výroby zůstane zachována, se prozatím nedokázal na konečném řešení dohodnout.

„Na březnovém zasedání před několika dny si věřitelský výbor vyžádal další podklady, podle kterých se bude moci rozhodnout. Příště se věřitelský výbor sejde zase začátkem dubna. Na tomto zasedání by už mohlo rozhodnutí padnout,“ konstatoval správce konkurzní podstaty Slezanu Jiří Hanák.

„Výroba ve zbývajících čtyřech závodech prozatím ještě běží, zakázek už je ale velmi málo. Do konce dubna by se měly tyto zakázky dodělat a dál se uvidí,“ pověděl Jiří Hanák.

„V současné době ještě ve Slezanu zbývá zhruba do dvou set zaměstnanců, stav se ale průběžně mění. Ti, kteří v podniku budou po konci dubna nepotřební, už výpovědi dostali. Propouštění je naplánováno postupně tak, aby podnik ještě mohl dodělat rozjednané zakázky,“ vysvětlil správce konkurzní podstaty. Dodal, že si však dovede představit, že například v šicí dílně, která má zakázek nejvíce, může výroba dojíždět například až do podzimu.

Podnik je už od loňského prosince v insolvenčním řízení a letos v únoru věřitelé textilku poslali do konkurzu. Chod společnosti už teď neřídí její management, ale její provoz má nyní v rukou správce konkurzní podstaty.

Krach textilky se stošedesátiletou tradicí způsobila souhra několika faktorů. Na potížích Slezanu se největší měrou podepsala levná asijská konkurence. Textilka měla v českých podmínkách příliš velké náklady a lacinému asijskému zboží nedokázala konkurovat. V posledním roce se k tomu také přidal pro vývoz velmi nevýhodný kurz koruny vůči euru a kvůli němu také podstatně nižší zisky. Celou situaci pak už jen urychlila celosvětová ekonomická krize, kvůli které podnik ztratil i zakázky, které ho ještě donedávna držely nad vodou.

Autor: Jana Rumianová

25.3.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Problémy britských aerolinek se protáhly až do neděle.
4

Líbánky ze všechny peníze. Problémy British Airways ještě nekončí

JOŽO RÁŽ při rozhovoru pro Deník.
9

Členové kapely ELÁN: Společná hrobka? To by nám ještě chybělo!

Zeman při setkání vyjádřil Valachové podporu, ta trvá na demisi

Prezident Miloš Zeman na dnešní schůzce v Brně seznámil odcházející ministryni školství Kateřinu Valachovou (ČSSD) s podporou, které se jí dostává od učitelů a sportovců. Jak však uvedla následně ministryně novinářům, očekává, že prezident bude postupovat dle ústavy.

Vandal poškodil hrob generála a prezidenta Francie de Gaulla

Asi třicetiletý muž, jehož totožnost zatím policie nezná, se včera pokusil dostat do hrobu hrdiny francouzského odboje a slavného prezidenta Charlese de Gaulla v malé obci Colombey-les-Deux-Eglises v severním francouzském departamentu Haute-Marne.

OBRAZEM: Koncert kapely Rammstein

V pražské Eden Areně se 28. května uskutečnil koncert skupiny Rammstein.

AUTOMIX.CZ

Čím jezdí legendy akčních filmů? Možná se budete divit

Filmový průmysl 80. a 90. let byl doslova továrnou na akční hrdiny, jejichž představitelé jsou dodnes legendami svého oboru. A často ve filmech jezdili zajímavými auty. Nás ale zajímal, jakými vozy tito herci jezdí ve skutečném světě. Vlastní stejně legendární vozy, jako jsou oni samotní a jejich role?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies