VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Slovenský SkyToll se chce znovu ucházet o mýto v Česku

Praha - Provozovatel systému výběru elektronického mýta na Slovensku SkyToll se chce znovu ucházet o provozování českého mýtného systému po roce 2016, kdy vyprší smlouva se společností Kapsch. Podobný záměr firma zveřejnila již v roce 2010. SkyToll navrhuje vypsání otevřeného výběrového řízení na zabezpečení dalšího provozu a rozvoj mýtného systému. Uvedli to zástupci firmy na dnešní tiskové konferenci.

10.12.2014 3 AKTUALIZOVÁNO 10.12.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Milan Jaroš

Ministerstvo dopravy by přitom soutěž mělo vypsat do května příštího roku, aby mohla případná výměna provozovatele proběhnout do konce roku 2016. Nový ministr dopravy Dan Ťok nedávno uvedl, že by rád soutěž vypsal ve druhém čtvrtletí 2015. Naopak plánuje zrušení tendru na projektového manažera, který podle něj není potřeba, protože v současnosti není zastáncem toho, aby přibylo zpoplatněných komunikací.

Kapsch se podle mluvčího Davida Šimoníka případného tendru na pokračování mýtného systému také zúčastní.

Slováci spustili mýtný systém v roce 2010, tedy tři roky po Česku. Na rozdíl od mikrovlnného systému společnosti Kapsch provozuje SkyToll kombinovaný systém využívající satelity, mobilní sítě a mikrovlnné mýtné brány. V ČR mýtu podléhá 1421 km a na Slovensku 2447 km, na celkem 17.740 km ale musí mít řidiči palubní jednotku. Podle ředitele SkyToll Mateje Okáliho by v případě vítězství v českém tendru firma zavedla technologii použitou na Slovensku a z českého systému by využila jen některé komponenty.

SkyToll tvrdí, že umí mýtný systém provozovat levněji, cenu za jeden rok provozu uvádí 57,1 milionu eur proti 64,6 milionu v Česku. Cenu jednoho zpoplatněného kilometru pak vypočítal na 313.000 eur proti 667.000 eur v Česku. Podle společnosti Kapsch naopak slovenský mýtný systém patří k nejdražším v Evropě a slovenský stát SkyTollu zaplatí téměř 50 procent vybraného mýta.

Ministerstvo dopravy dříve uvažovalo o tom, že mýtný systém rozšíří na více než 9000 km silnic první třídy i nižších tříd.

Autor: ČTK

10.12.2014 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Vladimír Mečiar
AKTUALIZOVÁNO
6

Sporné Mečiarovy amnestie. Slovenští poslanci otevřeli cestu k jejich zrušení

Mapa republiky
6

Na sněhovém poli Mapa republiky je téměř 10 metrů sněhu

Vyceněné zuby a vypoulené oči. Ronaldova busta terčem vtípků

Při slavnostním pojmenování letiště na Madeiře po Portugalci Cristianu Ronaldovi vzbudila velkou pozornost fotbalistova busta, která se stala terčem kritiky i mnoha internetových vtípků. Sochař Emanuel Santos hájí výtvor tím, že se řídil zadáním hvězdného útočníka Realu Madrid, a tvrdí, že sám Ronaldo byl s výsledkem spokojený.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Youtuber před soudem: Dostal podmínku za vulgarismy

Petr Jelínek z Jihlavy s přezdívkou Pstruh103 je na Vysočině vůbec prvním tvůrcem videí na internetu, takzvaným youtuberem, který skončil před soudem.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies