VYBERTE SI REGION

Slovenský SkyToll se chce znovu ucházet o mýto v Česku

Praha - Provozovatel systému výběru elektronického mýta na Slovensku SkyToll se chce znovu ucházet o provozování českého mýtného systému po roce 2016, kdy vyprší smlouva se společností Kapsch. Podobný záměr firma zveřejnila již v roce 2010. SkyToll navrhuje vypsání otevřeného výběrového řízení na zabezpečení dalšího provozu a rozvoj mýtného systému. Uvedli to zástupci firmy na dnešní tiskové konferenci.

10.12.2014 3 AKTUALIZOVÁNO 10.12.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Milan Jaroš

Ministerstvo dopravy by přitom soutěž mělo vypsat do května příštího roku, aby mohla případná výměna provozovatele proběhnout do konce roku 2016. Nový ministr dopravy Dan Ťok nedávno uvedl, že by rád soutěž vypsal ve druhém čtvrtletí 2015. Naopak plánuje zrušení tendru na projektového manažera, který podle něj není potřeba, protože v současnosti není zastáncem toho, aby přibylo zpoplatněných komunikací.

Kapsch se podle mluvčího Davida Šimoníka případného tendru na pokračování mýtného systému také zúčastní.

Slováci spustili mýtný systém v roce 2010, tedy tři roky po Česku. Na rozdíl od mikrovlnného systému společnosti Kapsch provozuje SkyToll kombinovaný systém využívající satelity, mobilní sítě a mikrovlnné mýtné brány. V ČR mýtu podléhá 1421 km a na Slovensku 2447 km, na celkem 17.740 km ale musí mít řidiči palubní jednotku. Podle ředitele SkyToll Mateje Okáliho by v případě vítězství v českém tendru firma zavedla technologii použitou na Slovensku a z českého systému by využila jen některé komponenty.

SkyToll tvrdí, že umí mýtný systém provozovat levněji, cenu za jeden rok provozu uvádí 57,1 milionu eur proti 64,6 milionu v Česku. Cenu jednoho zpoplatněného kilometru pak vypočítal na 313.000 eur proti 667.000 eur v Česku. Podle společnosti Kapsch naopak slovenský mýtný systém patří k nejdražším v Evropě a slovenský stát SkyTollu zaplatí téměř 50 procent vybraného mýta.

Ministerstvo dopravy dříve uvažovalo o tom, že mýtný systém rozšíří na více než 9000 km silnic první třídy i nižších tříd.

Autor: ČTK

10.12.2014 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Prosinec bude teplotně průměrný, nejchladněji bude mezi svátky

Praha - Následující čtyři týdny budou teplotně průměrné, nejchladnější by mělo být období mezi svátky. Nejvíce srážek má spadnout už příští týden, celkový prosincový úhrn by ale neměl vybočit z dlouhodobého průměru. Vyplývá to z předpovědi Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies