Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Soud zamítl žalobu Leo Expressu na České dráhy

Praha - Pražský městský soud zamítl kvůli nedostatku důkazů žalobu soukromého dopravce Leo Express na státní České dráhy. Leo Express tvrdil, že České dráhy zavedly podnákladové ceny k vytlačení konkurence na trase mezi Prahou a Ostravou, kde si obě společnosti konkurují. Domáhal se náhrady škody 419 milionů korun. Rozhodnutí soudu dnes potvrdili mluvčí obou společností.

10.12.2015 AKTUALIZOVÁNO 10.12.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Miroslav Kucej

„Je to dobrá zpráva. Jsme rádi, že soud přijal naše argumenty, a potvrdil tím, že z naší strany k porušení zákona nedošlo," řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík. Leo Express naproti tomu s výrokem soudu nesouhlasí a chystá se proti němu odvolat, uvedla mluvčí společnosti Petra Valentová.

Pro České dráhy, které ve sporu zastupuje advokátní kancelář Weil, Gotshal & Manges, je rozhodnutí soudu důležité, protože ze stejného důvodu je žaluje také druhý ze soukromých konkurentů, společnost RegioJet podnikatele Radima Jančury. RegioJet po státním dopravci požaduje více než 700 milionů korun.

Podle Leo Expressu pražský městský soud neuznal způsob, jakým soukromá společnost dospěla k výpočtu nákladů provozu Českých drah, na základě kterého Leo Express usuzoval na zneužití dominantního postavení. Soukromý dopravce nesouhlasí s tím, že soud nenařídil vypracování znaleckého posudku, který by hospodaření státních drah prověřil.

Zákaz jezdit za podnákladové ceny platí pouze pro dominantního hráče na trhu. O tuto dominanci podle majitele RegioJetu Jančury přišly České dráhy v roce 2014, jeho žaloba se tak týká pouze období od roku 2011, kdy začal RegioJet mezi Prahou a Ostravou jezdit. Leo Express vlaky na tuto trať vyslal v roce 2012.

RegioJet i po rozhodnutí soudu trvá na tom, že se České dráhy na trati mezi Prahou a Ostravou dopustily nekalé soutěže. „České dráhy několikrát ještě před vstupem RegioJetu přiznaly, že jsou na této trati ve ztrátě minimálně 200 milionů Kč. Týden po našem vstupu České dráhy snížily ceny jízdného celkem o 40 procent a přirozeně přišly o část cestujících, proto je logické, že se jejich ztráta prohloubila. Dominant nesmí být podnákladový," uvedl Jančura.

Podle soukromých dopravců České dráhy po vstupu konkurence výrazně snížily ceny jízdenek, aby se dostaly na úroveň soukromých společností. Leo Express stanovil nejnižší cenu jízdenky Praha – Ostrava na 134 korun a zároveň tvrdil, že reálné ceny spojů Českých drah by měly začínat na 380 korunách v případě rychlíků a 1190 korun u vlaků Pendolino. Později Leo Express u svých spojů mezi Prahou a Ostravou nejnižší cenu snížil dokonce na 99 korun.

Autor: ČTK

10.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Miloš Zeman a Jiří Ovčáček.
AKTUALIZOVÁNO
10 13

Zeman nadále tvrdí, že jeho výjezdy do krajů nejsou volební kampaň

Andrej Babiš
6 14

Babiš na další nahrávce: „Copak Sobotka s Haškom může řídit tuto zemi?“

FOTO: V bývalém hotelu bydlí bezdomovci. Teplice hyzdí vybydlené domy

V mapě projektu prazdnedomy.cz je objektů, které svým stavem hyzdí okolí v lázeňském městě, patnáct.

Šest let po tragédii. Čína opět obnovila nejrychlejší vlakové spojení na světě

Čína po šesti letech znovu obnoví nejrychlejší železniční spojení na světě. Vlaky tak budou opět jezdit rychlostí 350 kilometrů v hodině. Informoval o tom server BBC. Maximální rychlost byla totiž v roce 2011 omezena na 300 km/h. Čína tak reagovala na tragickou srážku dvou rychlovlaků, při které zemřelo 40 lidí.

Netradiční VIP louka v centru Ostravy budí pozornost. Proč?

/FOTOGALERIE/ Květinový experiment v ostravských Komenského sadech budí zaslouženou pozornost nejen obyvatel města, ale také jeho návštěvníků. Kolem VIP louky budou i koně chodit „po špičkách“.

Češi na cestách? Vítězí u nich hlavně exotika, i díky levným letenkám

/INFOGRAFIKA/ Letecká doprava se těší stále větší popularitě. I Češi už objevili kouzlo levných letenek, díky kterým se dostanou do vzdálenějších destinací za ceny, které by ještě před pár lety byly utopií.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení