VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Soutěž na provoz mýtného nelze stihnout, připustilo ministerstvo

Praha - Vybrat nového provozovatele mýtného systému v řádném výběrovém řízení už nelze do vypršení smlouvy s Kapschem ke konci roku 2016 stihnout. V materiálu pro dnešní jednání řídícího výboru, který má ČTK k dispozici, to připustilo ministerstvo dopravy. Úřad na místo toho nabízí čtveřici řešení, ta ale vždy počítají s prodloužením smlouvy i po roce 2016. Firmě bude podle nejoptimističtější varianty nutné zadat další provoz mýtných bran bez soutěže minimálně na rok a čtvrt.

22.12.2015 AKTUALIZOVÁNO 22.12.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Divíšek

„Na přípravu soutěže, samotnou soutěž na provozovatele mýtného systému a na předání od současného provozovatele by stát potřeboval minimálně tři až pět let jako v okolních státech," uvedlo dnes ministerstvo dopravy. Nynější harmonogram vyplývá z šetření, které pro ministerstvo uskutečnila společnost Deloitte. Z ní mimo jiné vyplývá, že nový provozovatel bude pro zapracování do stávajícího systému potřebovat 14 až 18 měsíců, uvedl mluvčí ministerstva Tomáš Neřold.

Ještě začátkem listopadu přitom ministr Dan Ťok (za ANO) tvrdil, že úřad soutěž stíhá a že výběrové řízení vypíše ještě do konce letošního roku. Podobně optimistický byl v tomto i harmonogram, jenž vláda schválila 20. listopadu a ve kterém se uvádí zahájení soutěže na další tříletý provoz mýtných bran začátkem příštího roku a podepsání smlouvy s novým dodavatelem v říjnu. Novému provozovateli by pak pro zapracování zbývaly jen tři měsíce.

Nyní úřad preferuje zadání další správy systému Kapschi s tím, že i nadále bude s touto firmou úřad vyjednávat o spolupráci při předání systému novému dodavateli vzešlému z výběrového řízení. Ten by měl ale začít systém spravovat s více jak ročním posunem proti schválenému harmonogramu, tedy od druhého kvartálu roku 2018 do konce prvního čtvrtletí roku 2021. Vyjádření společnosti Kapsch ČTK zjišťuje.

Aktuální harmonogram podle zástupce ČSSD v mýtném řídícím výboru Jana Birkeho v nejmenším neodpovídá tomu, co před měsícem prezentoval ministr vládě. Sociální demokraté proto budou požadovat, aby Ťok přinesl na vládu nový materiál s aktualizovaným harmonogramem, řekl dnes po jednání výboru.

Od posledního kvartálu roku 2018 rovněž úřad předpokládá zavedení takzvané služby EETS, kterou po Česku požaduje Evropská unie a která umožní kamionům projet celou unii s jedinou palubní jednotkou. Dosud musí mít tranzitující kamiony jednotky pro každou projížděnou zemi.

Spolupráce s Kapschem

Rizikem, které ministerstvo dopravy připouští, je možnost, že Kapsch nebude s ministerstvem dopravy při předání a zaškolování nového provozovatele spolupracovat. V takovémto případě předpokládá úřad další posun o tři měsíce. Nový provozovatel by nezačal se správou mýtných bran dříve než v polovině roku 2017.

Zbylé dvě varianty předpokládají prodloužení smlouvy s Kapschem o tři roky s různou měrou změn ve stávající smlouvě s cílem dosáhnout nižší ceny. Tyto varianty jsou ale podle ministerstva rizikové, při zadání provozu na takto dlouhé období bez výběrového řízení hrozí konfliktem se zákonem o veřejných zakázkách.

Příprava mýtné soutěže se resortu dopravy dlouhodobě nedaří, průběžné harmonogramy přípravy se kromě současného ministra nedařilo dodržovat ani jeho předchůdcům. Současná smlouva s Kapschem vyprší na konci příštího roku.

Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. Za téměř devět let provozu se na mýtném vybralo téměř 67 miliard korun. Za stavbu a provoz systému stát Kapschi a jeho subdodavatelů vyplatil zhruba 18 miliard korun bez DPH.

Autor: ČTK

22.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ladislav Okleštěk
6 33

Hejtmanem olomouckého kraje je Okleštěk. Sesazený Košta asi ANO opustí

Ilustrační foto.
6

Cukrárna Šárka v Michálkovicích končí, hlavním důvodem je EET

AUTOMIX.CZ

Škoda vážně chystala vlastní pick-up. Neklaplo to. Zatím...

V posledních letech se několikrát objevily zprávy, že Škoda zvažuje výrobu pick-upu. Nejčastěji se přitom hovořilo o vlastní verzi Volkswagenu Amarok. Nyní se ukazuje, že na těchto informacích opravdu něco bylo.

Filipínští islamisté sťali uneseného Němce, nedostali výkupné

Filipínská teroristická skupina Abu Sayyafa zavraždila sedmdesátiletého německého rukojmího, což ukazuje dnes zveřejněný videozáznam činu. Smrt svého občana potvrdila a odsoudila vláda v Berlíně. Filipíny označily zločin za barbarský. Muže radikální islamistická organizace unesla loni v listopadu, když se plavil kolem jednoho z ostrovů na jihozápadě Filipín. Jeho devětapadesátiletá partnerka přišla o život už při únosu.

Národní galerie má novou ostrahu. V úterý už bude přístupná expozice

Národní galerie (NG) v Praze dnes uzavřela novou smlouvu o ostraze svých šesti objektů i uměleckých děl se společnostmi G4S a Indus. "Noví dodavatelé od úterý 28. února, kdy se výstavní prostory Národní galerie znovu otevřou pro návštěvníky, zajistí kompletní služby," uvedla NG na webu. Své objekty NG o víkendu uzavřela kvůli sporům s bezpečnostní agenturou ABAS IPS Management.

Student z Brna vymyslel jedinečný výpočet. Dostal cenu Wernera von Siemense

Už jako středoškolák chodil občas o prázdninách vypomáhat do Ústavu přístrojové techniky Akademie věd. „Hrozně mě to bavilo. Tak jsem u toho pak už zůstal," vzpomíná pětadvacetiletý Tomáš Pikálek. Jeho diplomové práci letos v únoru udělila porota prestižní cenu Wernera von Siemense pro mladé talentované vědce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies