VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Španělská Cintra uspěla na Slovensku v tendru na budování silnic

Bratislava - Konsorcium pod vedením španělské společnosti Cintra zvítězilo na Slovensku v tendru na vybudování asi 60 kilometrů dálnice a rychlostní silnice v okolí Bratislavy formou projektu veřejně-soukromého partnerství (PPP). Novinářům to dnes řekl státní tajemník ministerstva dopravy Viktor Stromček. Vítěz nabídl nejnižší cenu ze čtyř konsorcií, které předložily nabídky v této největší zakázce svého druhu za současné vlády premiéra Roberta Fica. O podepsání smlouvy ještě musí rozhodnout vláda.

1.2.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Libor Plíhal

"Vyhodnotili jsme tuto nejlevnější nabídku (konsorcia Cintra) za platnou, splnili všechny náležitosti," řekl Stromček. Dodal, že výstavba zmiňovaných silnic začne už letos na jaře.

Konsorcium pod vedením Cintry, jehož součástí jsou také společnosti Porr a Macquarie Capital Group, předložilo nabídku na výstavbu a provoz zmiňovaných silnic s roční splátkou od státu ve výši 56,72 milionu eur (1,5 miliardy Kč) a dobou výstavby čtyři a čtvrt roku. Stát má investici splácet 30 let, za tento PPP projekt by tak zaplatil dohromady kolem 1,7 miliardy eur (46 miliardy Kč).

Prostřednictvím zmiňovaného PPP projektu má investor postavit a následně provozovat první část nového dálničního obchvatu Bratislavy D4 a rychlostní silnice R7 od slovenské metropole na jihovýchod země. Po skončení kontraktu investor odevzdá infrastrukturu státu.

Do soutěže se zapojilo také seskupení kolem francouzské skupiny Vinci, která už má na Slovensku zkušenosti z prvního PPP projektu, v jehož rámci postavila a provozuje zhruba 50 kilometrů rychlostní silnice v okolí Nitry a Banské Bystrice.

Všechny nabídky v tendru byly výrazně výhodnější, než předpokládala původní studie, která počítala s roční platbou od 135 do 151 milionů eur ročně.

Výstavbu dálnic a rychlostních silnic na Slovensku prostřednictvím PPP projektů prosazovala už první vláda nynějšího premiéra Fica. Realizovat se ale podařilo jen jeden z nich. Na další infrastrukturní projekty začalo Slovensko více využívat peníze z evropských fondů, stát tak prý ušetřil značnou částku peněz.

Autor: ČTK

1.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2 5

Češi porážejí Němce i Slováky. V hustotě benzínových pump

Marine Le Penová a Emanuel Macron, favorité voleb
AKTUALIZOVÁNO
46 16

Volby ve Francii: Do druhého kola postupují Macron a Le Penová

Do Evropy míří nová značka aut

Už za dva roky by do Evropy měly dorazit vozy nové automobilky. Jmenuje se Lynk & Co a chce lákat na auta s doživotní zárukou.  

Stát chce výrazně zpřísnit držení nebezpečných biologických látek

Vředy, ze kterých vytéká zapáchající tekutina. Horečka, zvracení, bolest na hrudi a pak dušení. Takové účinky by mohla mít biologická zbraň šířící bakterie sněti slezinné. Nejpozději do dvou dnů po jejím vdechnutí by člověk zemřel.

Zeman a Drahoš zahájí sběr podpisů za svou kandidaturu

Prezident Miloš Zeman dnes zahájí sběr podpisů za svou opětovnou kandidaturu. Podrobnosti o podpisové kampani na dopolední tiskové konferenci oznámí jeho manželka Ivana, kterou Zeman určil za šéfku svého volebního týmu.

ČEZ už dlouhodobě s dětmarovickou elektrárnou nepočítá

Do deseti let by měla skončit elektrárna Dětmarovice. Počítá s tím vedení českého energetického gigantu – skupiny ČEZ, který chce v rámci celé České republiky do roku 2035 odstavit výraznou část kapacity uhelných zdrojů v tuzemsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies