VYBERTE SI REGION

Speditéři: Rozšíření mýta v Německu zdraží část přeprav

Praha - Zavedení povinnosti platit na německých silnicích mýtné i pro kamiony těžší než 7,5 tuny postihne část tuzemských dopravců. Nové náklady bude nutné promítnout do ceny přepravy, uvedli v anketě ČTK. Podle mluvčího Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia Martina Felixe se zpoplatnění na celkovém objemu mezistátní výměny zboží mezi Českem a Německem nikterak neprojeví. Jednotlivé firmy, které v minulosti vsadily na přepravu zboží menšími nákladními vozidly, ale povinnost nepříjemně zaskočila.

30.9.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Libor Plíhal

Nyní mýtné na německých silnicích platí jen pro vozidla nad dvanáct tun, povinnost platit i pro vozidla těžší než 7,5 tuny začne platit od října. Jednou z firem, která bude kvůli rozšíření mýtných poplatků zdražovat je, liberecká C. S. Transport. Podle jejího jednatele Petra Fily by se cena přeprav měla pro zákazníky zvýšit asi o dvě koruny na kilometr. U přeprav vozidly těžšími než 12 tun, kterých se říjnové změny mýtného netýkají, zůstanou ceny na stejné úrovni.

Opatření se v Německu projeví u lokálních krátkých přeprav na menší vzdálenosti, předpokládá jednatel děčínské spediční firmy Bohemia Cargo Jan Kučera. Náklady na přepravu mezi hlavními terminály, které zpravidla zajišťují velké kamiony, zůstávají stejné, zatímco rozvozy z terminálů ke koncovým zákazníkům v německých regionech poplatek zasáhne, dodal. Nový poplatek se podle něj může promítnout do třetiny přepravních výkonů, přesto ale čeká, že zavedení nové povinnosti významný vliv v silniční nákladní dopravě mít nebude.

V Německu je pro kamiony zpoplatněno zhruba 12.800 kilometrů dálnic a zhruba 2300 kilometrů silnic první třídy, které mají dva pruhy v obou směrech. Do budoucna se počítá se zavedením dálničního poplatku pro osobní auta. Německá vláda předpokládá, že letos rozšíření mýtného o nákladní vozidla těžší než 7,5 tuny přinese do rozpočtu 115 milionů eur (3,1 miliardy Kč). Od příštího roku by měl roční výnos z rozšíření mýtného činit 380 milionů eur (10,4 miliardy Kč).

Návrh zákona kritizovali opoziční Zelení, podle nichž nejde rozšíření mýtného dost daleko. Strana žádala zpoplatnění všech silnic první třídy pro všechna nákladní vozidla bez ohledu na jejich hmotnost. Rozšíření se totiž netýká nákladních vozidel s hmotností od 3,5 tuny do 7,5 tuny, které například v Česku na dálnicích mají povinnost platit mýtné od roku 2010.

Autor: ČTK

30.9.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies