VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Speditéři: Rozšíření mýta v Německu zdraží část přeprav

Praha - Zavedení povinnosti platit na německých silnicích mýtné i pro kamiony těžší než 7,5 tuny postihne část tuzemských dopravců. Nové náklady bude nutné promítnout do ceny přepravy, uvedli v anketě ČTK. Podle mluvčího Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia Martina Felixe se zpoplatnění na celkovém objemu mezistátní výměny zboží mezi Českem a Německem nikterak neprojeví. Jednotlivé firmy, které v minulosti vsadily na přepravu zboží menšími nákladními vozidly, ale povinnost nepříjemně zaskočila.

30.9.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Libor Plíhal

Nyní mýtné na německých silnicích platí jen pro vozidla nad dvanáct tun, povinnost platit i pro vozidla těžší než 7,5 tuny začne platit od října. Jednou z firem, která bude kvůli rozšíření mýtných poplatků zdražovat je, liberecká C. S. Transport. Podle jejího jednatele Petra Fily by se cena přeprav měla pro zákazníky zvýšit asi o dvě koruny na kilometr. U přeprav vozidly těžšími než 12 tun, kterých se říjnové změny mýtného netýkají, zůstanou ceny na stejné úrovni.

Opatření se v Německu projeví u lokálních krátkých přeprav na menší vzdálenosti, předpokládá jednatel děčínské spediční firmy Bohemia Cargo Jan Kučera. Náklady na přepravu mezi hlavními terminály, které zpravidla zajišťují velké kamiony, zůstávají stejné, zatímco rozvozy z terminálů ke koncovým zákazníkům v německých regionech poplatek zasáhne, dodal. Nový poplatek se podle něj může promítnout do třetiny přepravních výkonů, přesto ale čeká, že zavedení nové povinnosti významný vliv v silniční nákladní dopravě mít nebude.

V Německu je pro kamiony zpoplatněno zhruba 12.800 kilometrů dálnic a zhruba 2300 kilometrů silnic první třídy, které mají dva pruhy v obou směrech. Do budoucna se počítá se zavedením dálničního poplatku pro osobní auta. Německá vláda předpokládá, že letos rozšíření mýtného o nákladní vozidla těžší než 7,5 tuny přinese do rozpočtu 115 milionů eur (3,1 miliardy Kč). Od příštího roku by měl roční výnos z rozšíření mýtného činit 380 milionů eur (10,4 miliardy Kč).

Návrh zákona kritizovali opoziční Zelení, podle nichž nejde rozšíření mýtného dost daleko. Strana žádala zpoplatnění všech silnic první třídy pro všechna nákladní vozidla bez ohledu na jejich hmotnost. Rozšíření se totiž netýká nákladních vozidel s hmotností od 3,5 tuny do 7,5 tuny, které například v Česku na dálnicích mají povinnost platit mýtné od roku 2010.

Autor: ČTK

30.9.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Oslav sedmdesátého výročí položení základního kamene nové obce Lidice se zúčastnili vzácní hosté.
8 35

Prezident Miloš Zeman převzal symbolický klíč od obce Lidice

Hráči Slavie. Ilustrační foto.
AKTUALIZUJEME
14

Slavia přerušila nadvládu Plzně. Titul slaví v Praze

Chiméra, nebo realita? Číňané chtějí zaplatit podmořský tunel na Krym

Okupace Krymu a sankce vůči Rusku asi jen tak neskončí. Lze to vyvozovat jednak ze závěrů summitu států G7, který skončil na Sicílii a jednak z toho, že se čínští investoři vážně zajímají o budování podmořské komunikace z Kerčského poloostrova na poloostrov krymský.

Muž se zastal taxikářky, útočník ho pobodal

V pátek v půl sedmé večer došlo v Kutné Hoře ke konfliktu mezi čtyřiapadesátiletým mužem a taxikářkou.

Bitva o Mosul je ve finále. Islámský stát drží už jen 10 procent města

Irácká armáda se pohnula opět vpřed. Poslední část Mosulu – kousek Starého města a čtvrť na břehu řeky Tigris jsou posledními místy, kde ještě vládne Islámský stát. Ten nyní kontroluje už jenom deset procent města. Podle odhadů se zde zdržuje už jenom několik stovek bojovníků.

AKTUALIZOVÁNO

Čunek poražen. Bělobrádek obhájil křeslo předsedy

Předsedou KDU-ČSL bude i další dva roky Pavel Bělobrádek. Vicepremiér a úřadující předseda strany dnes na lidoveckém sjezdu v Praze porazil zlínského hejtmana Jiřího Čunka. Pro Bělobrádka hlasovalo 227 delegátů z 276 přítomných, získal tak 84 procent hlasů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies