„Obrat jsme zvýšili díky naší expanzi na zahraničních trzích i posílení pozice v tuzemsku," uvedl Zedník, podle nějž firma Nutrend v loňském roce zvýšila prodej všech kategorií svých výrobků, které jsou zaměřené na péči o zdraví, vytrvalostní sporty či fitness. Tržby Nutrendu hnal vzhůru i prodej kojenecké vody ze stáčírny Horský pramen v Nové Pláni na Bruntálsku, kterou společnost koupila v roce 2011.
Většinu potravinových doplňků loni Nutrend prodal v Česku, kde je už několik let partnerem Českého olympijského výboru a spolupracuje se špičkovými tuzemskými sportovci. Export se na celkových tržbách Nutrendu podílel přibližně třetinou. Firma vyváží například do Rakouska, Slovinska, Ruska, Austrálie, Velké Británie, Spojených arabských emirátů či na Slovensko. Nutrend je aktivní v 25 zemích.
Zedník odhadl, že Češi ročně za potravinové doplňky a sportovní výživu utratí několik stovek milionů korun. Tuzemský trh podle něj roste. „Naše přípravky už nepoužívají pouze aktivní sportovci, ale i lidé, kteří vyznávají tzv. nordic walking nebo sednou na kolo a chtějí účinně doplnit energii," řekl Zedník.
Společnost Nutrend v předchozích letech kvůli rychle rostoucí poptávce v Česku i zahraničí investovala zhruba 270 milionů korun do nových skladových a výrobních hal v Železniční ulici na kraji Olomouce, díky nimž výrazně zvýšila produkci. Letos v květnu v areálu zprovozní novou administrativní budovu s laboratoří, jejíž stavba si vyžádala dalších 100 milionů korun. „Administrativa se tam přesune z prostor na Selském náměstí. Díky investici se provoz zefektivní," uvedl Zedník.
Výrobní portfolio společnosti Nutrend, která byla založena v roce 1993 a zaměstnává 160 lidí, zahrnuje přes 360 výrobků. Jsou mezi nimi například energetické tyčinky, kloubní výživa či nápojové přípravky pro sportovce. Společnost Nutrend potravinové doplňky a sportovní výživu sama vyvíjí a zásobuje jimi lékárny, cyklistické obchody, prodejny se zdravou výživou a fitness centra.