VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Správa železnic potvrdila navýšení slev pro jednotlivé zásilky

Praha – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) potvrdila zvýšení slev pro jednotlivé vozové zásilky, které požadoval státní dopravce ČD Cargo. Nákladním vlakům sestaveným z vozů směřujících do jiných cílových stanic se tak zvýší sleva z poplatků za použití kolejí z 55 procent na 80 vůči takzvaným uceleným vlakům, které kompletně míří do jedné cílové stanice, řekl mluvčí správy železnic Jakub Ptačinský.

15.11.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Iva Valentová

Slevu, která dopravci patřícímu do skupiny Českých drah ušetří zhruba 200 milionů korun, slíbil v polovině září ministr dopravy Dan Ťok. ČD Cargo je prakticky jediným dopravcem vozícím dlouhodobě prodělečné jednotlivé vozové zásilky.

Vedení ČD Cargo upozorňovalo, že při stejné ceně za použití trati by se příští rok přesunuly zhruba tři miliardy tun zboží z nákladních vagonů na korby kamionů. Pro dopravce by to znamenalo pokles tržeb o 60 milionů korun a nutnost propouštění.

Snížením poplatků nicméně problém vyřešený není, protože úbytek tržeb bude muset SŽDC pokrýt z vlastních zdrojů a pravděpodobně tak slevy půjdou na vrub modernizace železnic, řekl náměstek generálního ředitele správy železnic Josef Hendrych. Správa přitom z vlastních peněz pokrývá i předchozí dotaci jednotlivých zásilek, která představuje dalších zhruba 400 milionů korun ročně.

Zákon v současné době neumožňuje výpadek tržeb za dopravní cestu hradit z peněz SFDI, odkud jdou finance například na výstavbu a údržbu infrastrukturních staveb. Změna zákona o fondu dopravy se stále projednává v Poslanecké sněmovně, uvedl ředitel fondu Zbyněk Hořelica. Není tak jasné, zda novela zákona začne k začátku příštího roku platit.

ČD Cargo letos kvůli problémům způsobeným ztrátovými jednotlivými vozovými zakázkami plánovalo propustit stovky zaměstnanců. Podle odborářů z Federace strojvůdců mělo jít o 560 zaměstnanců z celkových 7300. Snížením ceny za využití dopravní cesty dopravce od propouštění upustil.

ČD Cargo je dceřinou společností Českých drah. Největší tuzemský železniční nákladní dopravce provozuje asi 650 lokomotiv a ročně přepraví 78 milionů tun nákladu. Stáří vozového parku dopravce se blíží 30 letům.

Autor: ČTK

15.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zdeňka Procházková.
4 6

Děti na internetu prodávají své nahé fotky a nabízí i sex, říká policistka

Ilustrační foto.
8

Účet koaličních náletů na Islámský stát: za tři roky zemřelo už 352 civilistů

Hokejisté padli s Ruskem po nájezdech. Přesto budějovický turnaj ovládli

Ve svém závěrečném vystoupení na Carlson Hockey Games prohráli hokejisté České republiky bez svých největších hvězd s Ruskem 3:4 po samostatných nájezdech, i tak potvrdili prvenství v turnaji.

AKTUALIZOVÁNO

Finanční zpráva prověřuje v Agrofertu nezdaněné Babišovy dluhopisy

Specializovaný finanční úřad si vyžádal od společnosti Agrofert podklady k veškerým dluhopisům, které firma vydala, řekl mluvčí podniku Karel Hanzelka. Prověřuje tak i dluhopisy, které od firmy koupil ministr financí Andrej Babiš (ANO).

Ukrajina zahájila stavbu obří hráze. Na Krym dál nepoteče voda

Úřady Chersonské oblasti na Ukrajině zahájily stavbu velké hráze, která by měla uzavřít přítok vody z Donu dál do Severokrymského kanálu a dál na Krym, který byl po volbách v roce 2014 připojen k Rusku. Kvůli okupaci této oblasti byly proti Rusku zavedeny ekonomické sankce.

Glyfosát? Povolujeme jej, sdělila Unie. Zemědělce to potěšilo

Herbicidní látka glyfosát, která se používá například na hubení plevele, není rakovinotvorná a zemědělci ji mohou dál používat. Definitivně to potvrdila Evropská agentura pro chemické látky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies