VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Správa železnic potvrdila navýšení slev pro jednotlivé zásilky

Praha – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) potvrdila zvýšení slev pro jednotlivé vozové zásilky, které požadoval státní dopravce ČD Cargo. Nákladním vlakům sestaveným z vozů směřujících do jiných cílových stanic se tak zvýší sleva z poplatků za použití kolejí z 55 procent na 80 vůči takzvaným uceleným vlakům, které kompletně míří do jedné cílové stanice, řekl mluvčí správy železnic Jakub Ptačinský.

15.11.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Iva Valentová

Slevu, která dopravci patřícímu do skupiny Českých drah ušetří zhruba 200 milionů korun, slíbil v polovině září ministr dopravy Dan Ťok. ČD Cargo je prakticky jediným dopravcem vozícím dlouhodobě prodělečné jednotlivé vozové zásilky.

Vedení ČD Cargo upozorňovalo, že při stejné ceně za použití trati by se příští rok přesunuly zhruba tři miliardy tun zboží z nákladních vagonů na korby kamionů. Pro dopravce by to znamenalo pokles tržeb o 60 milionů korun a nutnost propouštění.

Snížením poplatků nicméně problém vyřešený není, protože úbytek tržeb bude muset SŽDC pokrýt z vlastních zdrojů a pravděpodobně tak slevy půjdou na vrub modernizace železnic, řekl náměstek generálního ředitele správy železnic Josef Hendrych. Správa přitom z vlastních peněz pokrývá i předchozí dotaci jednotlivých zásilek, která představuje dalších zhruba 400 milionů korun ročně.

Zákon v současné době neumožňuje výpadek tržeb za dopravní cestu hradit z peněz SFDI, odkud jdou finance například na výstavbu a údržbu infrastrukturních staveb. Změna zákona o fondu dopravy se stále projednává v Poslanecké sněmovně, uvedl ředitel fondu Zbyněk Hořelica. Není tak jasné, zda novela zákona začne k začátku příštího roku platit.

ČD Cargo letos kvůli problémům způsobeným ztrátovými jednotlivými vozovými zakázkami plánovalo propustit stovky zaměstnanců. Podle odborářů z Federace strojvůdců mělo jít o 560 zaměstnanců z celkových 7300. Snížením ceny za využití dopravní cesty dopravce od propouštění upustil.

ČD Cargo je dceřinou společností Českých drah. Největší tuzemský železniční nákladní dopravce provozuje asi 650 lokomotiv a ročně přepraví 78 milionů tun nákladu. Stáří vozového parku dopravce se blíží 30 letům.

Autor: ČTK

15.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V Rusku probíhají demonstrace proti korupci.
AKTUALIZUJEME
3 6

V Moskvě tisíce lidí protestují proti korupci. Šéf opozice byl zatčen

Ministryně školství Kateřina Valachová poskytla Deníku rozhovor.
1 9

Ministryně Valachová: Škola musí zveřejnit přijatého žáka s nejhorším výsledkem

AUTOMIX.CZ

Zapomenuté české automobilky: Wikov nabízel luxus, zaujal i první "kapkou"

Tatru a Škodu zná v naší zemi každý. Jsou tu ale i další, méně známé automobilky, mezi které spadá například Wikov. Strojírenský podnik původně vyrábějící zemědělské stroje vdechnul život vozům, kterým se dnes přezdívá „československý Rolls-Royce".

Ministryně Valachová: Škola musí zveřejnit přijatého žáka s nejhorším výsledkem

Střední školy budou muset v rámci jednotných přijímacích zkoušek anonymně zveřejnit skóre přijatého žáka s nejhoršími výsledky testů. V pořadu Partie televize Prima to dnes řekla ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD). Podle ní to bude ukazatel kvality dané školy pro rodiče a zájemce o studium. Jednotné přijímací zkoušky se letos plošně konají poprvé, a to na maturitní obory středních škol.

Kvůli EET nemají kamberští prodejnu potravin

Závažný problém řeší aktuálně již měsíc obec Kamberk. Obyvatelé této vsi nemají, kde v obci nakoupit základní potraviny. Provozovatelka krámku na konci února skončila. Nechtěla kupovat drahou pokladnu pro EET.

Zvoník Ladislav Leksa: Změna času je proti přírodě

/ROZHOVOR/ V noci na neděli se mění čas ze zimního na letní. Kdo by si myslel, že všechny kostelní hodiny potřebují při změně času ručně seřídit, ten by se mýlil. Hodiny v klášterním kostele sv. Josefa v Obořišti má na starosti místní řemeslník a také zvoník Ladislav Leksa. Už zhruba sedm let na nich přesný čas řídí družice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies