VYBERTE SI REGION

Stát by měl zajistit práci každému, myslí si většina lidí

Praha – Problém nezaměstnanosti by měl podle 72 procent Čechů řešit stát a měl by mít povinnost zajistit práci každému, kdo o ni stojí. Počet takto smýšlejících lidí je přitom už 20 let téměř stejný. Naopak převážně negativně se veřejnost staví k otázce, jestli je třeba bránit nezaměstnanost i za cenu zachování zbytečných pracovních míst. S tím souhlasí jen 43 procent lidí, od roku 1993 se však jejich počet ztrojnásobil. Plyne to z aktuálního průzkumu agentury STEM.

10.10.2013 4
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv Deníku

Zhruba tři pětiny populace považují určitou míru nezaměstnanosti za pozitivní jev, který stimuluje lidi k větší odpovědnosti a úctě k práci. Stejný podíl lidí si zároveň nemyslí, že by většina dnešních nezaměstnaných byli lidé bez zájmu o práci.

Ještě na počátku samostatného českého státu a v době ekonomického vzestupu v letech 2007 a 2008 bylo o tom, že nezaměstnaní nemají skutečný zájem o práci, přesvědčeno více než 50 procent lidí. Od roku 2009 je toto mínění menšinové a pohybuje se kolem čtyřicetiprocentní hranice.

Od roku 1993 rovněž ubylo lidí, kteří považují určitou míru nezaměstnanosti za pozitivní. Před 20 lety tento názor sdílelo 80 procent občanů, postupně s nárůstem nezaměstnanosti jich ale ubývalo, upozornili autoři průzkumu.

Názor, že stát by měl každému zájemci zajistit práci a že je třeba bojovat proti nezaměstnanosti i za cenu zachování zbytečných míst, mají zejména lidé s nižším vzděláním. Se zvyšující se úrovní vzdělání mezi lidmi sílí názor, že určitá nezaměstnanost je pozitivní a lidé si díky ní váží práce. Totéž si častěji myslí zaměstnanci, naopak nejméně často důchodci.

Agentura provedla průzkum ve dnech 29. srpna až 8. září mezi tisícovkou lidí starších 18 let.

Autor: ČTK

10.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies