VYBERTE SI REGION

Stát kvůli zrušení rychlostních silnic přijde o desítky milionů

Praha - Zrušení kategorie rychlostních silnic, které ministerstvo dopravy chystá od začátku příštího roku, bude stát desítky milionů korun. Na výpadku z dálničních poplatků může stát přijít až o 40 milionů korun. Řekl to mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar. Přestože většina silnic bude od ledna převedena mezi dálnice, tři úseky se změní na silnice první třídy, kde platí poloviční mýtné sazby pro kamiony a autobusy. Dalších zhruba deset milionů korun vydá ministerstvo za nové dopravní značky a úpravu softwaru pro výběr mýta.

2.12.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Martin Divíšek

Celkem jde o téměř 30 kilometrů silnic, největší část tvoří úsek nynější R35, která se stane I/35 mezi Ohrazenicemi a Horní Chrastavou. "Konečné snížení výběrů ale není tak velké proto, že jde o silnice, které nejsou tak dopravně zatížené," řekl mluvčí správce mýtného systému, společnosti Kapsch, David Šimoník. Firma přesto očekává během příštího roku vyšší výpadek výběru, zhruba 50 milionů korun. Pokud by už nyní platilo takzvané nové pojetí dálniční sítě, přišel by stát jen za říjen na mýtném o 4,5 milionu korun, dodal mluvčí.

Ministerstvo dopravy nicméně věří tomu, že se mu snížený výběr podaří vykompenzovat zákazem jízdy kamionů po silnicích vedoucích podél zpoplatněné sítě. Zabránit objíždění zpoplatněných úseků tranzitujícími kamiony by měla podle úřadu pomoci nová dodatková tabulka "Tranzit". Zakazuje průjezd nákladním vozidlům, které konkrétní komunikaci nemusejí nutně použít pro dojezd do místa nakládky nebo vykládky zboží.

Zvýšení povolené rychlosti

Dlouhodobě připravované administrativní rozšíření dálniční sítě má pro řidiče praktický dopad v tom, že umožní zvýšení maximální povolené rychlosti na vybraných silnicích první třídy z nynějších 90 kilometrů v hodině na 110 kilometrů. Má se to týkat ale jen vhodných úseků, které jsou čtyřproudé s jízdními směry oddělenými svodidly.

Kromě zvyšování rychlosti počítal původní návrh z roku 2013 i se snížením povolené rychlosti například na silnici R4 z Prahy do Příbrami a silnici R7 na Slaný a jejich převedením na silnice první třídy. Podle tehdejšího vyjádření úřadu totiž obě komunikace nesplňovaly bezpečnostní parametry pro to, aby mohly být začleněny mezi dálnice. Ministerstvo tehdy argumentovalo tím, že na R4 se nachází nebezpečné zastávky autobusu přímo na okrajích jízdní dráhy a na R7 zase nesplňují normy délky připojovacích pruhů.

Přestože dodržení původních plánů by představovalo mnohem vyšší výpadky ve výběru mýta, ministerstvo nyní odmítá, že obě silnice nakonec mezi dálnice zařadilo především kvůli obavám z nižšího výběru poplatků. Obě komunikace navíc úřad plánuje v budoucnu přestavět tak, aby jejich parametry vyhovovaly požadavkům kladeným na dálnice. Snížení rychlosti na 110 kilometrů v hodině pak postihne jen část R7 mezi pražským letištěm a odbočkou na Kladno, dodal Neusar.

Autor: ČTK

2.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
předseda představenstva OSA Roman Strejček
2

OSA utřela nos. Poplatky o 50 procent neporostou

Automatické sněhové řetězy Gecko.

VIDEO: Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Nový prezident? Nebude to tak černé, říkají krajani

Washington – Od Trumpova prezidentství si americký Čech Daniel Sidzina slibuje snadnější podnikání, pokud jde například o jednání s úřady či výši daní. „Černé to určitě nebude. To se říká vždycky, říkalo se to i za Obamy," řekl Sidzina, který je v USA od konce 90. let a provozuje tu restauraci Bistro Bohem.

Muž se snažil přebrodit řeku. Zabil ho krokodýl

Sedmačtyřicetiletého muže zabil krokodýl na severu Austrálie, když se muž společně se dvěma ženami snažil přebrodit řeku. Informovala o tom agentura AP s odvoláním na místní policii.

AKTUALIZOVÁNO

Kontrolou kotlů si bude lámat hlavu Ústavní soud

Praha – Poslanci TOP 09 a ODS v pátek u Ústavního soudu napadli loni schválenou novelu zákona o ochraně ovzduší. Podle ní mohou úřady kontrolovat, čím lidé topí doma v kotlích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies