Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stavbaři: Výstavbu silnic by podpořily úspory a projekty PPP

Praha - Větší objem financí by bylo možné získat například ze zvýšení cen dálničních známek a sazeb mýtného a zavedení hromadné daně z motorových vozidel.

5.4.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografieFoto: Foto: Deník

Silniční výstavbu v Česku by podpořilo rozložení financování jednotlivých staveb do více let, celkové úspory a projekty PPP spolupráce veřejného sektoru a soukromých firem. Novinářům to dnes řekl Petr Svoboda, jednatel Sdružení pro výstavbu silnic Praha, jehož členy jsou největší stavební firmy v Česku. Objem výstavby silničních staveb v Česku, plánovaný ministerstvem dopravy v koncepci rozvoje dopravní infrastruktury, je nedostatečný, zopakovali stavbaři.

„Vztahy se státními podniky jsou dnes na velmi špatné úrovni, s Ředitelstvím silnic a dálnic skoro nekomunikujeme,“ uvedl předseda sdružení Petr Čížek. Podle něj byl v loňském roce dokonce odvolán zástupce svazu z příprav materiálu ministerstva dopravy k rozvoji dopravní infrastruktury do roku 2025, takzvané superstrategie. Využívání projektů PPP a úspory ovšem prosazuje i ministerstvo dopravy.

Útlum ve stavebnictví je podle Svobody zřejmý už delší dobu a je možné jej sledovat i z množství vyrobené asfaltové směsi, která je nejběžnějším stavebním materiálem v oboru. Podle něj se v Česku v roce 2006 vyrobilo této směsi 7,5 milionu tun, loni výroba klesla na šest milionů a v letošním roce odhaduje propad výroby na pět milionů tun.

Plán pro získání financí

Pro získání většího objemu financí na dopravní stavby nabízí Sdružení pro výstavbu silnic Praha plán Svazu podnikatelů ve stavebnictví (SPS) z prosince minulého roku. SPS v něm vybízel například ke zvýšení cen dálničních známek a sazeb mýtného a zavedení hromadné daně z motorových vozidel.

SPS v minulosti kritizoval i dopravní superstrategii, dokument je podle svazu nedopracovaný a navrhovaný rozsah nových dopravních staveb je prý nedostatečný. Kritice tento návrh přehledu priorit dopravní výstavby do roku 2025 podrobil také například sněmovní hospodářský výbor a některé kraje.

Sdružení pro výstavbu silnic Praha má 50 členů, mimo jiné to jsou Hochtief, Metrostav, Skanska, Strabag či Eurovia. Členské organizace se zabývají výstavbou, rekonstrukcemi a údržbou dálnic, silnic a mostů, jejich projektováním a poradenstvím, některé také výrobou a prodejem stavebních materiálů nebo strojů.

Čtěte také: Nový úsek R6 připravil řidičům nečekané nástrahy

Autor: ČTK

5.4.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z Brna do Prahy nově jezdí více spojů. Dopravce FlixBus přidal nové autobusy (do zelena). Chce porazit dominantní RegioJet (žluté).
6

Souboj žluté a zelené. Cestující z Brna do Prahy svezou další autobusy

Lázně Bohdaneč. Fontána na Masarykově náměstí.
8

Lázně hlásí plno. Po letech škrtů se pustily i do oprav

Nepřekračujte červenou linii, varuje Jižní Korea severního souseda

Pokud Severní Korea vypustí mezikontinentální raketu s jadernou hlavicí, překročí "červenou hranici", prohlásil ve čtvrtek jihokorejský prezident Mun Če-in. Spojené státy jsou připraveny zasáhnout, ale slíbily, že jakoukoli vojenskou akci si dají schválit jihokorejskou vládou.

Pohledem Stanislava Šulce: Slyšet HDP růst

Výkon ekonomiky je stále obdivuhodnější. Tedy alespoň to tak vypadá u stolů makroekonomů, kteří sledují výlučně růst hrubého domácího produktu. Růst HDP o 4,5 procenta by nám mohli ostatní snad i závidět. Proti tomu však stojí rostoucí počet nespokojených lidí, kterým je růst HDP lhostejný, protože jej jednoduše neprožívají. Kvalita jejich životů stagnuje stejně jako platy, mírný růst vyváží stále sílící zdražování, které se zdaleka neomezuje jen na máslo.

RECENZE: Retro pro tátu. Strniště pro Jana Svěráka

Laskavé retro z těžké doby. Natočené podle klíče Obecné školy. To je v kostce nový film Jana Svěráka Po strništi bos, který režisér natočil spíš kvůli otci nežli kvůli sobě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení