VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stavbaři: Výstavbu silnic by podpořily úspory a projekty PPP

Praha - Větší objem financí by bylo možné získat například ze zvýšení cen dálničních známek a sazeb mýtného a zavedení hromadné daně z motorových vozidel.

5.4.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografieFoto: Foto: Deník

Silniční výstavbu v Česku by podpořilo rozložení financování jednotlivých staveb do více let, celkové úspory a projekty PPP spolupráce veřejného sektoru a soukromých firem. Novinářům to dnes řekl Petr Svoboda, jednatel Sdružení pro výstavbu silnic Praha, jehož členy jsou největší stavební firmy v Česku. Objem výstavby silničních staveb v Česku, plánovaný ministerstvem dopravy v koncepci rozvoje dopravní infrastruktury, je nedostatečný, zopakovali stavbaři.

„Vztahy se státními podniky jsou dnes na velmi špatné úrovni, s Ředitelstvím silnic a dálnic skoro nekomunikujeme,“ uvedl předseda sdružení Petr Čížek. Podle něj byl v loňském roce dokonce odvolán zástupce svazu z příprav materiálu ministerstva dopravy k rozvoji dopravní infrastruktury do roku 2025, takzvané superstrategie. Využívání projektů PPP a úspory ovšem prosazuje i ministerstvo dopravy.

Útlum ve stavebnictví je podle Svobody zřejmý už delší dobu a je možné jej sledovat i z množství vyrobené asfaltové směsi, která je nejběžnějším stavebním materiálem v oboru. Podle něj se v Česku v roce 2006 vyrobilo této směsi 7,5 milionu tun, loni výroba klesla na šest milionů a v letošním roce odhaduje propad výroby na pět milionů tun.

Plán pro získání financí

Pro získání většího objemu financí na dopravní stavby nabízí Sdružení pro výstavbu silnic Praha plán Svazu podnikatelů ve stavebnictví (SPS) z prosince minulého roku. SPS v něm vybízel například ke zvýšení cen dálničních známek a sazeb mýtného a zavedení hromadné daně z motorových vozidel.

SPS v minulosti kritizoval i dopravní superstrategii, dokument je podle svazu nedopracovaný a navrhovaný rozsah nových dopravních staveb je prý nedostatečný. Kritice tento návrh přehledu priorit dopravní výstavby do roku 2025 podrobil také například sněmovní hospodářský výbor a některé kraje.

Sdružení pro výstavbu silnic Praha má 50 členů, mimo jiné to jsou Hochtief, Metrostav, Skanska, Strabag či Eurovia. Členské organizace se zabývají výstavbou, rekonstrukcemi a údržbou dálnic, silnic a mostů, jejich projektováním a poradenstvím, některé také výrobou a prodejem stavebních materiálů nebo strojů.

Čtěte také: Nový úsek R6 připravil řidičům nečekané nástrahy

Autor: ČTK

5.4.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
DOTYK.CZ

Jste zloděj formátu, jaký tu nikdy nebyl, uslyšel Babiš na svém mítinku

Jaroslav Dvořák, známý pod přezdívkou Indián (vpravo).
5

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: viděl jsem, jak ho surově mlátí, tvrdí svědek

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Ostatky Horákové jsou 67 let po její popravě stále neznámo kde

Ani 67 let po justiční vraždě právničky Milady Horákové není zřejmé, jak komunistický režim naložil s jejími ostatky.

AKTUALIZOVÁNO

Ukrajina hlásí kyberútok. Nebezpečný email se šíří světem, zasáhl i Česko

Prvním, kdo ohlásil napadení svých počítačových systémů, byla Ukrajinská národní banka. Útok pak začaly hlásit další banky, státní úřady a soukromé i státní firmy z celého světa. Za útokem stojí zatím „neznámý virus." Poradce ministra vnitra Anton Geraščenko uvedl, že podobné organizované systémy používají ruské zpravodajské služby. Útočníci požadují výkupné.

Konec sporné výstavy? Radnice má „v rukávu" právní posudek

Spor o expozici Body The Exhibition vystavující mrtvá těla spěje k rozuzlení. Vedení Prahy 7 získalo právní analýzu, která by mohla přesvědčit policii o nevhodnosti výstavy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies