VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stavbu nové letištní dráhy už nic nezastaví

Praha - Dráhy ruzyňského letiště už přestávají se svou kapacitou stačit, a tak je pro další rozvoj v podstatě nevyhnutelná stavba další.

25.6.2009
SDÍLEJ:

Plánovaná paralelní dráha se má nacházet přibližně jeden a půl kilometru od současné hlavní dráhy směrem k hlavnímu městu. Foto: Archiv Deníku

Přípravné práce jsou v plné proudu, to potvrzuje i generální ředitel společnosti Letiště Praha Miroslav Dvořák, který věří, že se podaří splnit všechny současné harmonogramy. Stavba za zhruba 7 až 9 miliard by měla být zahájena v roce 2012, celkové náklady ale budou možná ještě vyšší.

V jaké fázi jsou nyní přípravy pro stavbu nové paralelní letištní dráhy. Co všechno budete ještě muset stihnout?
Přípravy probíhají v nejvyšší intenzitě. V současné době přepracováváme dokumentaci EIA, která je ke stavbě nezbytná. K tomuto materiálu jsme totiž dostali na šest set připomínek, jejichž zapracování dokončujeme. Byly dokončeny výkupy všech potřebných pozemků. Dále budeme vyhlašovat výběrové řízení a čekat na stavební povolení.

Může se v současné době stát, že stavbu paralelní dráhy něco ohrozí, respektive zpozdí? Je reálné, že by byl projekt úplně zastaven?
Tuto investici už v současné době nic nezastaví. Faktem je, že ke zpožděním z nejrůznějších důvodů dochází po celou dobu příprav. Je to velmi náročný proces, například z hlediska získání mnoha povolení. Projekt je tak složitý, že tisk celé dokumentace by stál 1,5 milionu korun. Nyní věřím, že se současný harmonogram už podaří dodržet. To znamená zahájení stavby v roce 2012 a uvedení dráhy do provozu v roce 2014.

Některé skupiny lidí se snažily o to, aby se dráha postavila na jiném místě, než plánujete, tedy zhruba 1,5 kilometru paralelně od hlavní dráhy. Bylo možné uvažovat o jiné lokalitě?
Jiná možnost nebyla. Z hlediska toho, jak je letiště, Praha a okolí zastavené, to bylo logické vyústění. Také by bylo nesmyslné a neekonomické postavit dráhu jinde, když infrastruktura směřuje právě k současnému letišti.

Jak se stavíte k odporu tisíců lidí, kteří mají ze stavby nové dráhy strach a obávají se většího hluku a celkově zhoršeným podmínkám k životu?
Snažíme se maximálně vyhovět a doplnit sporné body tak, aby se nám podařilo co nejvíce snížit negativa paralelní dráhy. Chápu, že stavba vzbuzuje velké emoce. Je to hodně o komunikaci a o tom, abychom lidem vše vysvětlili. I proto jsme vloni s naší kampaní objížděli některá dotčená místa a mluvili s lidmi o jejich problémech. Aktivní jsme ale i jinak, za posledních 8 let jsme například investovali přibližně 0,5 miliardy korun na protihluková opatření obcí a měst.

Letiště má v budoucnu propojit s hlavním městem také moderní kolejová rychlodráha a také metro. Jaký druh dopravy letiště preferuje?
My příliš nepreferujeme. Faktem je, že rychlodráhu by mělo být snadnější postavit a také harmonogram napovídá tomu, že by měla být dokončena dříve. Komfortní vlaková doprava pak bude sloužit zejména pro cestující. Metro naopak budou určitě preferovat zaměstnanci letiště a všichni, kdo v jeho okolí pracují. Metro pro ně bude lépe dosažitelné a odveze je blíže k jejich domovům.

Autor: Lukáš Marek

25.6.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Donald Trump
22

Trump vzkazuje: Jsme spojenci

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Otec biatlonistky Koukalové by byl rád, aby dcera po olympiádě neskončila

Otec biatlonistky Gabriely Koukalové měl radost, že dcera získala na mistrovství světa v Hochfilzenu tři medaile, ale dodal, že její závody už tolik neprožívá. Karel Soukal by byl rád, kdyby Koukalová po olympiádě v Pchjongčchagu neskončila, ale rozhodnutí nechá na ní.

Kurt Cobain - hudební ikona, která shořela příliš brzy

Stal se jednou z vůdčích osobností tehdy nového alternativního rockového stylu grunge, ale přitom byl plachý a citlivý a pochyboval o smyslu života. Kurt Cobain, frontman americké skupiny Nirvana, který se narodil před 50 lety, 20. února 1967, tvrdil, že "je lepší shořet než vyhasnout". Největší rocková ikona 90. let si užila slávy i stinných stránek popularity. Svůj život Cobain ukončil střelnou zbraní v roce 1994.

Vysoký úředník kritizoval Trumpa, okamžitě byl propuštěn z úřadu

Mít námitky k novému americkému prezidentovi Donaldu Trumpovi se nevyplácí. Vysoký úředník dostal výpověď poté, co na soukromé akci kritizoval jeho politiku. Podle agentury AP byl v pátek propuštěn jeden z asistentů poradců v Radě národní bezpečnosti (NSC) Craig Deare. Bílý dům bez bližších podrobností potvrdil, že Deare už není zaměstnancem NSC.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies