Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stavbu nové letištní dráhy už nic nezastaví

Praha - Dráhy ruzyňského letiště už přestávají se svou kapacitou stačit, a tak je pro další rozvoj v podstatě nevyhnutelná stavba další.

25.6.2009
SDÍLEJ:

Plánovaná paralelní dráha se má nacházet přibližně jeden a půl kilometru od současné hlavní dráhy směrem k hlavnímu městu. Foto: Archiv Deníku

Přípravné práce jsou v plné proudu, to potvrzuje i generální ředitel společnosti Letiště Praha Miroslav Dvořák, který věří, že se podaří splnit všechny současné harmonogramy. Stavba za zhruba 7 až 9 miliard by měla být zahájena v roce 2012, celkové náklady ale budou možná ještě vyšší.

V jaké fázi jsou nyní přípravy pro stavbu nové paralelní letištní dráhy. Co všechno budete ještě muset stihnout?
Přípravy probíhají v nejvyšší intenzitě. V současné době přepracováváme dokumentaci EIA, která je ke stavbě nezbytná. K tomuto materiálu jsme totiž dostali na šest set připomínek, jejichž zapracování dokončujeme. Byly dokončeny výkupy všech potřebných pozemků. Dále budeme vyhlašovat výběrové řízení a čekat na stavební povolení.

Může se v současné době stát, že stavbu paralelní dráhy něco ohrozí, respektive zpozdí? Je reálné, že by byl projekt úplně zastaven?
Tuto investici už v současné době nic nezastaví. Faktem je, že ke zpožděním z nejrůznějších důvodů dochází po celou dobu příprav. Je to velmi náročný proces, například z hlediska získání mnoha povolení. Projekt je tak složitý, že tisk celé dokumentace by stál 1,5 milionu korun. Nyní věřím, že se současný harmonogram už podaří dodržet. To znamená zahájení stavby v roce 2012 a uvedení dráhy do provozu v roce 2014.

Některé skupiny lidí se snažily o to, aby se dráha postavila na jiném místě, než plánujete, tedy zhruba 1,5 kilometru paralelně od hlavní dráhy. Bylo možné uvažovat o jiné lokalitě?
Jiná možnost nebyla. Z hlediska toho, jak je letiště, Praha a okolí zastavené, to bylo logické vyústění. Také by bylo nesmyslné a neekonomické postavit dráhu jinde, když infrastruktura směřuje právě k současnému letišti.

Jak se stavíte k odporu tisíců lidí, kteří mají ze stavby nové dráhy strach a obávají se většího hluku a celkově zhoršeným podmínkám k životu?
Snažíme se maximálně vyhovět a doplnit sporné body tak, aby se nám podařilo co nejvíce snížit negativa paralelní dráhy. Chápu, že stavba vzbuzuje velké emoce. Je to hodně o komunikaci a o tom, abychom lidem vše vysvětlili. I proto jsme vloni s naší kampaní objížděli některá dotčená místa a mluvili s lidmi o jejich problémech. Aktivní jsme ale i jinak, za posledních 8 let jsme například investovali přibližně 0,5 miliardy korun na protihluková opatření obcí a měst.

Letiště má v budoucnu propojit s hlavním městem také moderní kolejová rychlodráha a také metro. Jaký druh dopravy letiště preferuje?
My příliš nepreferujeme. Faktem je, že rychlodráhu by mělo být snadnější postavit a také harmonogram napovídá tomu, že by měla být dokončena dříve. Komfortní vlaková doprava pak bude sloužit zejména pro cestující. Metro naopak budou určitě preferovat zaměstnanci letiště a všichni, kdo v jeho okolí pracují. Metro pro ně bude lépe dosažitelné a odveze je blíže k jejich domovům.

Autor: Lukáš Marek

25.6.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Donald Trump
10

Trump: Posvěťte zeď s Mexikem, nebo americká vláda přestane fungovat

Ponorka Nautilus postavená Dánem Peterem Madsenem
AKTUALIZUJEME
4

Tělo novinářky z Madsenovy ponorky někdo záměrně rozřezal a potopil

Babiš na další nahrávce: „Copak Sobotka s Haškom může řídit tuto zemi?“

/AUDIONAHRÁVKA/ Krátce před vznikem hnutí ANO, v roce 2012, se Andrej Babiš rozhovořil o svých názorech na politické elity a vztazích s nimi. Nahrávku získali reportéři Českého rozhlasu (ČRo) a zazní na ní i to, proč majitel Agrofertu vstoupil do politiky.

Minimální mzda roste. Tisícům lidí kvůli tomu zdraží pojistné

Sobotkova vláda tlačí na vyšší výdělky. Pro studenty, maminky či brigádníky je to ale danajský dar. Zaplatí stovky korun navíc. 

Netradiční VIP louka v centru Ostravy budí pozornost. Proč?

/FOTOGALERIE/ Květinový experiment v ostravských Komenského sadech budí zaslouženou pozornost nejen obyvatel města, ale také jeho návštěvníků. Kolem VIP louky budou i koně chodit „po špičkách“.

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení