VYBERTE SI REGION

Stavbu nové letištní dráhy už nic nezastaví

Praha - Dráhy ruzyňského letiště už přestávají se svou kapacitou stačit, a tak je pro další rozvoj v podstatě nevyhnutelná stavba další.

25.6.2009
SDÍLEJ:

Plánovaná paralelní dráha se má nacházet přibližně jeden a půl kilometru od současné hlavní dráhy směrem k hlavnímu městu. Foto: Archiv Deníku

Přípravné práce jsou v plné proudu, to potvrzuje i generální ředitel společnosti Letiště Praha Miroslav Dvořák, který věří, že se podaří splnit všechny současné harmonogramy. Stavba za zhruba 7 až 9 miliard by měla být zahájena v roce 2012, celkové náklady ale budou možná ještě vyšší.

V jaké fázi jsou nyní přípravy pro stavbu nové paralelní letištní dráhy. Co všechno budete ještě muset stihnout?
Přípravy probíhají v nejvyšší intenzitě. V současné době přepracováváme dokumentaci EIA, která je ke stavbě nezbytná. K tomuto materiálu jsme totiž dostali na šest set připomínek, jejichž zapracování dokončujeme. Byly dokončeny výkupy všech potřebných pozemků. Dále budeme vyhlašovat výběrové řízení a čekat na stavební povolení.

Může se v současné době stát, že stavbu paralelní dráhy něco ohrozí, respektive zpozdí? Je reálné, že by byl projekt úplně zastaven?
Tuto investici už v současné době nic nezastaví. Faktem je, že ke zpožděním z nejrůznějších důvodů dochází po celou dobu příprav. Je to velmi náročný proces, například z hlediska získání mnoha povolení. Projekt je tak složitý, že tisk celé dokumentace by stál 1,5 milionu korun. Nyní věřím, že se současný harmonogram už podaří dodržet. To znamená zahájení stavby v roce 2012 a uvedení dráhy do provozu v roce 2014.

Některé skupiny lidí se snažily o to, aby se dráha postavila na jiném místě, než plánujete, tedy zhruba 1,5 kilometru paralelně od hlavní dráhy. Bylo možné uvažovat o jiné lokalitě?
Jiná možnost nebyla. Z hlediska toho, jak je letiště, Praha a okolí zastavené, to bylo logické vyústění. Také by bylo nesmyslné a neekonomické postavit dráhu jinde, když infrastruktura směřuje právě k současnému letišti.

Jak se stavíte k odporu tisíců lidí, kteří mají ze stavby nové dráhy strach a obávají se většího hluku a celkově zhoršeným podmínkám k životu?
Snažíme se maximálně vyhovět a doplnit sporné body tak, aby se nám podařilo co nejvíce snížit negativa paralelní dráhy. Chápu, že stavba vzbuzuje velké emoce. Je to hodně o komunikaci a o tom, abychom lidem vše vysvětlili. I proto jsme vloni s naší kampaní objížděli některá dotčená místa a mluvili s lidmi o jejich problémech. Aktivní jsme ale i jinak, za posledních 8 let jsme například investovali přibližně 0,5 miliardy korun na protihluková opatření obcí a měst.

Letiště má v budoucnu propojit s hlavním městem také moderní kolejová rychlodráha a také metro. Jaký druh dopravy letiště preferuje?
My příliš nepreferujeme. Faktem je, že rychlodráhu by mělo být snadnější postavit a také harmonogram napovídá tomu, že by měla být dokončena dříve. Komfortní vlaková doprava pak bude sloužit zejména pro cestující. Metro naopak budou určitě preferovat zaměstnanci letiště a všichni, kdo v jeho okolí pracují. Metro pro ně bude lépe dosažitelné a odveze je blíže k jejich domovům.

Autor: Lukáš Marek

25.6.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nový šéf hradního protokolu: Návštěvu Bílého domu už začínáme chystat

ROZHOVOR – Miroslav Sklenář nahradí ve funkci vrchního protokoláře Jindřicha Forejta. Deníku při té příležitosti poskytl rozhovor. Hovoří v něm o svém vztahu k prezidentu Miloši Zemanovi i o plánované návštěvě USA. Rezignace Forejta ho prý nepřekvapila.  

Zmlátil dvě ženy. Zdržely jej ve prý ve frontě u pokladny

Pardubice - Z výtržnictví obvinila pardubická policie 47letého muže, který měl zmlátit dvě ženy. Jednu vážně zranil.

Bugatti už prodalo 220 nových Chironů. Kupci na auto mohou čekat i tři roky

Od představení modelu Chiron v březnu letošního roku už automobilka Bugatti našla kupce pro 220 exemplářů tohoto nástupce legendárního Veyronu. Z auta se však zatím raduje jediný zákazník, všichni ostatní ještě musejí čekat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies