Dopravce by po dnešním jednání mělo nakonec opustit 69 letušek a stevardů, 65 pilotů a 26 administra­tivních pracovníků, řekl mluvčí dopravce Daniel Šabík. Část z těchto počtů už naplnili zaměstnanci, kteří výměnou za déle vyplácené odstupné společnost opustili dobrovolně. Podle původních informací mělo propouštění postihnout 77 pilotů, 172 palubních průvodčích a 66 technicko-hospodářských pracovníků. Původní čísla, která společnost oznámila úřadu práce, ale obsahovala určitou rezervu, uvedly ČSA.

Podle předsedy představenstva Českých aerolinií Jozefa Sinčáka jsou vítězem této dohody cestující. Základní parametry restrukturali­začního plánu, který spočívá v propouštění a snižování platů, ale tato dohoda nemění, dodal šéf mateřského Českého Aeroholdnigu Václav Řehoř.

Podle odborů dosažený výsledek nelze interpretovat jako vítězství či porážku ani jedné ze stran. „Jsem rád, že převládla fakta, věcná jednání a odpovědnost za budoucnost firmy nad emocemi," řekl Pomajbík.

První výpovědi začalo ČSA rozdávat ve čtvrtek

Letušky a stevardi chystali stávku na čtvrtek 30. října. První výpovědi letuškám, stevardům a pilotům začalo ČSA rozdávat ve čtvrtek. Restrukturalizaci spočívající ve snižování mezd a v masivním propouštění ve středu podpořil jejich menšinový vlastník, Korean Air. Zároveň vzkázal, že ČSA finančně podpoří. Konkrétní částku, kterou akcionáři dopravci poskytnou, ale společnost nechce komentovat. Začátkem října uvedl v ČT předseda představenstva Českého Aeroholdingu Václav Řehoř, že maximálně může jít o částku 20 milionů dolarů (440 milionů Kč). Tato suma má ale podle vedení dopravce postupně klesat.

ČSA v září zaměstnávaly zhruba 230 pilotů, téměř 400 palubních průvodčích a asi 270 pracovníků v administrativě. V roce 2011 dopravce podle výroční zprávy zaměstnával bezmála 1500 lidí, z toho 292 pilotů a 613 letušek a stevardů. Rok předtím zaměstnával přes 2000 lidí, z toho 415 pilotů a 752 palubních průvodčích. Vloni ČSA vykázaly ztrátu 922 milionů korun.