VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stínový ministr dopravy: ČD Cargo letos skončí ve ztrátě téměř dvě miliardy

Praha – Nákladní dopravce ČD Cargo letos podle neověřených informací skončí ve ztrátě téměř dvě miliardy korun. Na dnešním setkání s novináři to řekl plzeňský hejtman a stínový ministr dopravy za ČSSD Milan Chovanec. Na vině je podle něj to, že národní dopravce již nedokáže kompenzovat ztrátu z jednotlivých vozových zásilek dosud výdělečným převážením ucelených vlaků. Tyto lukrativní zakázky Cargu nyní odebírá konkurence. Firma údaje nekomentovala.

29.11.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Ondřej Šmíd

„Převozní kapacita ČD Carga se dnes pohybuje na úrovni 70 milionů tun, v letech 2006 a 2007 na úrovni 85 milionů tun," uvedl Chovanec. Dodal, že úbytek je z velké míry způsoben právě ztrátou přepravy ucelených vlaků. Na vině je podle něj především management společnosti a absence dlouhodobého obchodního plánu.

Vedení národního dopravce dnes prezentované predikce hospodářských výsledků odmítlo komentovat. Kondici ČD Cargo budou mateřské České dráhy komentovat teprve po vypracování ozdravného plánu, který by měl pro příští rok společnost vyvézt ze ztrátového hospodaření, uvedla vedoucí komunikace ČD Cargo Lada Hlaváčková.

Minulé vedení společnosti v čele s Gustavem Slamečkou jako hlavní část ozdravného plánu zamýšlelo omezení přeprav nevýdělečných jednotlivých zásilek, které by ale doprovázelo masivní propouštění. Propouštění podle Chovance hrozí i nyní. Do konce roku se prý společnost chystá zbavit 450 zaměstnanců a v příštím roce by firmu mohlo opustit dalších 2000 pracovníků. Plán na propuštění 450 zaměstnanců do konce roku dnes společnost potvrdila.

Ministerstvo dopravy zasáhne

Kritickou situaci v Cargu hodlá řešit i ministerstvo dopravy. Připravuje pro nákladní železniční dopravu snížení poplatku za použití kolejí, který tvoří značnou část provozních nákladů dopravců.

Vedle snižování nákladů na poplatcích by podle Chovance bylo vhodné prodat zbytný majetek, například nepotřebné vagony. Firma nyní vlastní 30.000 vozů, přestože v provozu využívá jen zhruba třetinu z nich, uvedl stínový ministr. Podobně by mohlo ČD Cargo naložit s nepotřebnými lokomotivami, které nyní pronajímá a které podle Chovance možná v řadě případů konkurence nasazuje právě proti národnímu dopravci.

ČD Cargo zaměstnává zhruba 9500 lidí. Loni výnosy firmy z nákladní dopravy vzrostly o dvě procenta na 14,3 miliardy korun. Cargo loni snížilo ztrátu z předloňských 853 milionů korun na zhruba 60 milionů Kč.

Autor: ČTK

29.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Pavel Bělobrádek.
16 8

Bělobrádek: Minimální mzdu dramaticky zvedat nebudeme

Auta OBSE, Ukrajina
AKTUALIZOVÁNO
34 9

Auto mise OBSE na Ukrajině najelo na minu. Řídil Čech. Jeden mrtvý

AKTUALIZUJEME

Volby ve Francii ONLINE: obrovský zájem voličů, měl by pomoci Macronovi

Lid Francie hlasuje v prvním kole voleb, je o ně bezprecedentní zájem. Ve volebních místnostech se tvoří fronty, jaké nebyly k vidění posledních 36 let. Podle politilogů to pomůže centristovi Emanuelu Macronovi. V desítkách evropských měst se demonstruje na podporu EU, tedy proti Le Penové. Favoritce voleb se povedl lapsus - nestihla zaslat své plakáty do volebních místností v zahraničí.

Co s korunou po intervencích? Zavedení eura je v kurzu

Po uzavření intervencí se mezi politiky i byznysmeny otevírá otázka přijetí eura. Je prioritou i pro Svaz průmyslu a dopravy. Česko se při svém vstupu do EU zavázalo euro přijmout. Proti zavedení evropské měny je ministr financí Andrej Babiš.

Rektora ČVUT chtějí senátoři odvolat, ohradil se proti nim

Rektor Českého vysokého učení technického (ČVUT) v Praze Jan Konvalinka se ohradil proti nařčením členů Akademického senátu školy, kteří tento týden podali návrh na jeho odvolání. Reaguje v něm na deset bodů, které čtyři senátoři uvedli jako motiv pro jeho odvolání. Převažují v nich důvody týkající se napjatého hospodaření univerzity. Podle Konvalinky nejsou tvrzení pravdivá.

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo osmnáct let. Jejího otce letos hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies