VYBERTE SI REGION

Stínový ministr dopravy: ČD Cargo letos skončí ve ztrátě téměř dvě miliardy

Praha – Nákladní dopravce ČD Cargo letos podle neověřených informací skončí ve ztrátě téměř dvě miliardy korun. Na dnešním setkání s novináři to řekl plzeňský hejtman a stínový ministr dopravy za ČSSD Milan Chovanec. Na vině je podle něj to, že národní dopravce již nedokáže kompenzovat ztrátu z jednotlivých vozových zásilek dosud výdělečným převážením ucelených vlaků. Tyto lukrativní zakázky Cargu nyní odebírá konkurence. Firma údaje nekomentovala.

29.11.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Ondřej Šmíd

„Převozní kapacita ČD Carga se dnes pohybuje na úrovni 70 milionů tun, v letech 2006 a 2007 na úrovni 85 milionů tun," uvedl Chovanec. Dodal, že úbytek je z velké míry způsoben právě ztrátou přepravy ucelených vlaků. Na vině je podle něj především management společnosti a absence dlouhodobého obchodního plánu.

Vedení národního dopravce dnes prezentované predikce hospodářských výsledků odmítlo komentovat. Kondici ČD Cargo budou mateřské České dráhy komentovat teprve po vypracování ozdravného plánu, který by měl pro příští rok společnost vyvézt ze ztrátového hospodaření, uvedla vedoucí komunikace ČD Cargo Lada Hlaváčková.

Minulé vedení společnosti v čele s Gustavem Slamečkou jako hlavní část ozdravného plánu zamýšlelo omezení přeprav nevýdělečných jednotlivých zásilek, které by ale doprovázelo masivní propouštění. Propouštění podle Chovance hrozí i nyní. Do konce roku se prý společnost chystá zbavit 450 zaměstnanců a v příštím roce by firmu mohlo opustit dalších 2000 pracovníků. Plán na propuštění 450 zaměstnanců do konce roku dnes společnost potvrdila.

Ministerstvo dopravy zasáhne

Kritickou situaci v Cargu hodlá řešit i ministerstvo dopravy. Připravuje pro nákladní železniční dopravu snížení poplatku za použití kolejí, který tvoří značnou část provozních nákladů dopravců.

Vedle snižování nákladů na poplatcích by podle Chovance bylo vhodné prodat zbytný majetek, například nepotřebné vagony. Firma nyní vlastní 30.000 vozů, přestože v provozu využívá jen zhruba třetinu z nich, uvedl stínový ministr. Podobně by mohlo ČD Cargo naložit s nepotřebnými lokomotivami, které nyní pronajímá a které podle Chovance možná v řadě případů konkurence nasazuje právě proti národnímu dopravci.

ČD Cargo zaměstnává zhruba 9500 lidí. Loni výnosy firmy z nákladní dopravy vzrostly o dvě procenta na 14,3 miliardy korun. Cargo loni snížilo ztrátu z předloňských 853 milionů korun na zhruba 60 milionů Kč.

Autor: ČTK

29.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies