Výhodou pro řidiče je, že síť čerpacích stanic na CNG je stále rozsáhlejší. Již před rokem otevřela Severočeská plynárenská (SČP) v Ústí nad Labem – Předlicích první veřejnou plnicí stanici na stlačený zemní plyn (CNG) v Ústeckém kraji.

Natankovat zemní plyn sem v současné době jezdí desítky zákazníků z celé republiky a jejich počet stoupá. Plnicí stanici nejvíce využívají autobusový dopravci – Dopravní podnik Ústeckého kraje a ČSAD Semily. Stanice je pro držitele zákaznických karet SČP otevřena 24 hodin denně, informoval Pavel Zajíc, mluvčí Severočeské plynárenské.

„Výhodou stlačeného zemního plynu není pouze jeho cena, která je oproti benzínu poloviční, ale také minimální dopady na životní prostředí“ uvedl Roman Budinský, předseda představenstva Severočeské plynárenské. „Současné vysoké ceny benzínu a nafty nahrávají zemnímu plynu jako pohonné hmotě. Jen za loňský rok se zvýšil počet automobilů na CNG v ČR o 20 procent na 750 vozidel,“ dodal Budinský.

Na rozdíl od zemního plynu pro vytápění, který je oproti uhlí výrazně dražší a významně zatěžuje rodinné ropočty těch, kteří plynem topí, stlačený zemní plyn naopak výrazně šetří peněženky motoristů.

SČP svoji první plnicí stanici na stlačený zemní plyn otevřela již v roce 2001 v Liberci. Do konce roku plánuje ještě otevření CNG stanice v České Lípě.

V Česku je v současnosti provozováno 18 veřejných plnicích stanic CNG a do konce roku ji má být 20. Do roku 2020 se hovoří o výstavbě až čtyř set veřejných plnicích stanic CNG. Vzhledem k cenám pohonných hmot by měl růst počet vozidel na stlačený zemní plyn. V Evropě by jich mělo do roku 2020 jezdit až 23,5 milionu a jen v České republice se k tomu datu odhaduje jejich počet na 350–450 tisíc.