Prodejce levných letenek a provozovatel autobusových linek chce opět konkurovat především cenou. Kampaň k zahájení prodeje zájezdů spustí v na začátku května. "V první fázi přijmeme 50 lidí. Příští rok pak zhruba dalších 200," řekl ČTK Jančura s tím, že více informací firma zveřejní v tiskové zprávě příští týden.

Konkurence se na plány dívá skepticky

Jančura plánuje dosáhnout v novém podnikání v příštím roce obrat kolem tří miliard korun a obsadit třetinu trhu. Loni Student Agency utržila zhruba čtyři miliardy, z nichž 2,5 miliardy činí prodej letenek, provoz autobusových spojů po ČR a do zahraničí pak asi miliardu korun. Zbylou půlmiliardu tvoří zajišťování jazykových kurzů a pracovních pobytů.

Konkurence a odborníci považují Jančurovy plány za nereálné. Musel by získat prakticky celý internetový prodej v zemi, řekl Hospodářským novinám mluvčí Asociace cestovních kanceláří Tomio Okamura. Například současný tuzemský lídr mezi agenturami, které přeprodávají zájezdy od cestovních kanceláří, společnost Invia, vykazuje tržby kolem 1,5 miliardy korun.

Student Agency chce zájezdy nabízet na webovém portálu dovolena.cz, doménu firma koupila nedávno za cenu kolem deseti milionů korun. Plánuje prodávat především zájezdy českých a německých cestovních kanceláří. V Česku už má údajně domluvené smlouvy se zhruba dvěma sty poskytovateli zájezdů, v Německu je jich přibližně stovka.