VYBERTE SI REGION

Studie: Češi nejsou aktuálně spokojeni se svou bankou

Praha - Nejlépe byly hodnoceny banky v Severní Americe, v Evropě vede Švýcarsko a v Asii Indie. Naopak nejhůře byly hodnoceny banky v Latinské Americe.

14.7.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Profimedia.cz

Čeští klienti bank nejsou aktuálně příliš spokojeni se svoji hlavní bankou. V celosvětovém žebříčku spokojenosti je ČR v jeho dolní části. Naopak v dlouhodobé zkušenosti klientů s bankami Češi finanční ústavy hodnotí pozitivně. Na tiskové konferenci při příležitosti představení World Retail Banking Report 2011 to uvedl konzultant společnosti Capgemini George Briford.

Celosvětově je se svoji vlastní bankou spokojeno v průměru téměř 60 procent klientů. Dlouhodobá pozitivní zkušenost klientů s bankami podle studie dosáhla 72 procent. Nejlépe byly hodnoceny banky v Severní Americe, v Evropě vede Švýcarsko a v Asii Indie. Naopak nejhůře byly hodnoceny banky v Latinské Americe.

„Banky nejsou schopné vytvořit pevný vztah, loajalitu, s klientem. To je velký rozdíl například s telekomunikačními firmami,“ uvedl konzultant Capgemini George Briford. V Evropě jsou přitom nejvíce spokojeni s bankami klienti ve Švýcarsku.

Podle Capgemini indexu zákaznické zkušenosti s bankovnictvím pro drobné klienty, které je novinkou letošní studie, je jedním z klíčových zjištění, že pobočky zůstanou, i přes rostoucí oblibu internetového bankovnictví, klíčovým komunikačním kanálem pro zákazníky. Index vznikl na základě průzkumu u 14.000 klientů bank v 25 zemích.

Na pobočku pro radu

Podle studie se ovšem mění postoj klientů k pobočkám. Zákazníci dnes vnímají pobočku jako poradenské místo. Klienti se podle Capgemini rovněž spoléhají na to, že na pobočce vyřeší složitější problémy a získají komplexní produkty, jako jsou hypotéky nebo úvěry. „S tím jak se mezi zákazníky rozšiřuje použití přímých nebo nepobočkových nákladů, čeká základní finanční transakce prováděné na pobočce pokles z 37 procent v roce 2010 na 34 procent v roce 2015,“ uvedla studie.

„Pobočka je tak pro klienty velmi důležitý kanál. Pobočka je nejflexibilnější kanál, který navíc umožňuje mnohem intenzivněji nabízet nové produkty,“ uvedl Briford. Pobočky společně s internetem jsou celosvětově přitom vnímány jako nejdůležitější komunikační kanál se zákazníkem.

Index dále ukázal, že prvotřídní služby jsou pro zákazníky bank mnohem důležitější než reputace jejich banky. Celkem 27 procent zákazníků uvedlo, že image značky je hlavním důvodem k odchodu. Více než polovina zákazníků pak uvedla jako důvod k odchodu kvalitu služeb.

Čtěte také: Banky vybraly 20 miliard na poplatcích

Autor: ČTK

14.7.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
1

Kontroly kotlů v domácnostech bude řešit ústavní soudce David

Petra Kvitová
AKTUALIZOVÁNO
22 5

Případ tenistky Kvitové: šlo o vydírání

Prezident nevylučuje, že podá kárnou žalobu kvůli kauze Rath

Třemošná - Prezident Miloš Zeman dnes nevyloučil, že podá kárnou žalobu na soudce, který v korupční kauze Davida Ratha rozhodl o nezákonnosti pořízených odposlechů. "I prezident má právo podat kárnou žalobu v případě, kdy soudce pochybí. A já nevylučuji, že právě v této kauze této kárné žaloby využiji," řekl Zeman na setkání s obyvateli v Třemošné u Plzně.

Iráčtí uprchlíci, kteří žijí v Českém Těšíně, našli práci

Český Těšín - Pro všechny dospělé irácké křesťanské uprchlíky, kteří loni přijeli do Moravskoslezského kraje a nakonec se usídlili v Českém Těšíně na Karvinsku, se podařilo najít práci. V kraji z původních čtyř rodin nakonec zůstaly tři, celkem 13 lidí, řekla dnes novinářům Zuzana Filipková ze Slezské diakonie, která křesťanským uprchlíkům pomáhá s integrací.

Zeman je pro nový jaderný zdroj, uvedla po jednání s ním Škoda JS

Plzeň - Prezident Miloš Zeman by uvítal, aby se co nejrychleji rozhodlo o výstavbě nových energetických kapacit v českých jaderných elektrárnách a aby se na ní co nejvíc podílely české firmy. Uvedl to podle mluvčího plzeňské Škody JS Jana Stolára na dnešním setkání s vedením strojíren. Prezident firmu navštívil během své návštěvy Plzeňského kraje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies