Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Studie: Češi nejsou aktuálně spokojeni se svou bankou

Praha - Nejlépe byly hodnoceny banky v Severní Americe, v Evropě vede Švýcarsko a v Asii Indie. Naopak nejhůře byly hodnoceny banky v Latinské Americe.

14.7.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Profimedia.cz

Čeští klienti bank nejsou aktuálně příliš spokojeni se svoji hlavní bankou. V celosvětovém žebříčku spokojenosti je ČR v jeho dolní části. Naopak v dlouhodobé zkušenosti klientů s bankami Češi finanční ústavy hodnotí pozitivně. Na tiskové konferenci při příležitosti představení World Retail Banking Report 2011 to uvedl konzultant společnosti Capgemini George Briford.

Celosvětově je se svoji vlastní bankou spokojeno v průměru téměř 60 procent klientů. Dlouhodobá pozitivní zkušenost klientů s bankami podle studie dosáhla 72 procent. Nejlépe byly hodnoceny banky v Severní Americe, v Evropě vede Švýcarsko a v Asii Indie. Naopak nejhůře byly hodnoceny banky v Latinské Americe.

„Banky nejsou schopné vytvořit pevný vztah, loajalitu, s klientem. To je velký rozdíl například s telekomunikačními firmami,“ uvedl konzultant Capgemini George Briford. V Evropě jsou přitom nejvíce spokojeni s bankami klienti ve Švýcarsku.

Podle Capgemini indexu zákaznické zkušenosti s bankovnictvím pro drobné klienty, které je novinkou letošní studie, je jedním z klíčových zjištění, že pobočky zůstanou, i přes rostoucí oblibu internetového bankovnictví, klíčovým komunikačním kanálem pro zákazníky. Index vznikl na základě průzkumu u 14.000 klientů bank v 25 zemích.

Na pobočku pro radu

Podle studie se ovšem mění postoj klientů k pobočkám. Zákazníci dnes vnímají pobočku jako poradenské místo. Klienti se podle Capgemini rovněž spoléhají na to, že na pobočce vyřeší složitější problémy a získají komplexní produkty, jako jsou hypotéky nebo úvěry. „S tím jak se mezi zákazníky rozšiřuje použití přímých nebo nepobočkových nákladů, čeká základní finanční transakce prováděné na pobočce pokles z 37 procent v roce 2010 na 34 procent v roce 2015,“ uvedla studie.

„Pobočka je tak pro klienty velmi důležitý kanál. Pobočka je nejflexibilnější kanál, který navíc umožňuje mnohem intenzivněji nabízet nové produkty,“ uvedl Briford. Pobočky společně s internetem jsou celosvětově přitom vnímány jako nejdůležitější komunikační kanál se zákazníkem.

Index dále ukázal, že prvotřídní služby jsou pro zákazníky bank mnohem důležitější než reputace jejich banky. Celkem 27 procent zákazníků uvedlo, že image značky je hlavním důvodem k odchodu. Více než polovina zákazníků pak uvedla jako důvod k odchodu kvalitu služeb.

Čtěte také: Banky vybraly 20 miliard na poplatcích

Autor: ČTK

14.7.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Slovenský zpěvák Peter Nagy.
8

Peter Nagy: Hudba je mimo tabulkový svět ekonomiky

Vladimír Mečiar
7

Mečiarovi je pětasedmdesát let. Oslavy může pokazit soud

Odborníci na životní prostředí: Prach v Brně způsobí ročně až stovku úmrtí

Denně skončí v brněnských nemocnicích dva lidé s dýchacími obtížemi. „Na vině je znečištěný vzduch,“ upozornil lékař Miroslav Šuta.

Pohledem Jana Kličky: Uhelní udavači aneb Právo na zdravé topení

Občane, ukažte, čím topíte! Takové  pravidlo začalo v Česku fungovat od ledna letošního roku.

AKTUALIZOVÁNO

Švýcarská policie dopadla útočníka s motorovou pilou

Franz Wrousis, který v ponděli zaútočil motorovou pilou v ulici Vorstad, je ve vazbě. Švýcarská policie jej podle BBC zatkla ve městě Thalwil, které se nachází asi 60 kilometrů od Schaffhausenu, kde došlo k incidentu.

Češka napadená v Egyptě je v kritickém stavu a není schopna převozu

Češka, která byla 14. července v egyptské Hurghadě pobodána teroristou, je v káhirské nemocnici stále v kritickém stavu. Ten se navíc v posledních dnech zhoršil. Na místo proto dnes odletěl i tým českých zdravotníků pod vedením ředitele pražské záchranné služby Petra Koloucha.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení