VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Studie: Češi nejsou aktuálně spokojeni se svou bankou

Praha - Nejlépe byly hodnoceny banky v Severní Americe, v Evropě vede Švýcarsko a v Asii Indie. Naopak nejhůře byly hodnoceny banky v Latinské Americe.

14.7.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Profimedia.cz

Čeští klienti bank nejsou aktuálně příliš spokojeni se svoji hlavní bankou. V celosvětovém žebříčku spokojenosti je ČR v jeho dolní části. Naopak v dlouhodobé zkušenosti klientů s bankami Češi finanční ústavy hodnotí pozitivně. Na tiskové konferenci při příležitosti představení World Retail Banking Report 2011 to uvedl konzultant společnosti Capgemini George Briford.

Celosvětově je se svoji vlastní bankou spokojeno v průměru téměř 60 procent klientů. Dlouhodobá pozitivní zkušenost klientů s bankami podle studie dosáhla 72 procent. Nejlépe byly hodnoceny banky v Severní Americe, v Evropě vede Švýcarsko a v Asii Indie. Naopak nejhůře byly hodnoceny banky v Latinské Americe.

„Banky nejsou schopné vytvořit pevný vztah, loajalitu, s klientem. To je velký rozdíl například s telekomunikačními firmami,“ uvedl konzultant Capgemini George Briford. V Evropě jsou přitom nejvíce spokojeni s bankami klienti ve Švýcarsku.

Podle Capgemini indexu zákaznické zkušenosti s bankovnictvím pro drobné klienty, které je novinkou letošní studie, je jedním z klíčových zjištění, že pobočky zůstanou, i přes rostoucí oblibu internetového bankovnictví, klíčovým komunikačním kanálem pro zákazníky. Index vznikl na základě průzkumu u 14.000 klientů bank v 25 zemích.

Na pobočku pro radu

Podle studie se ovšem mění postoj klientů k pobočkám. Zákazníci dnes vnímají pobočku jako poradenské místo. Klienti se podle Capgemini rovněž spoléhají na to, že na pobočce vyřeší složitější problémy a získají komplexní produkty, jako jsou hypotéky nebo úvěry. „S tím jak se mezi zákazníky rozšiřuje použití přímých nebo nepobočkových nákladů, čeká základní finanční transakce prováděné na pobočce pokles z 37 procent v roce 2010 na 34 procent v roce 2015,“ uvedla studie.

„Pobočka je tak pro klienty velmi důležitý kanál. Pobočka je nejflexibilnější kanál, který navíc umožňuje mnohem intenzivněji nabízet nové produkty,“ uvedl Briford. Pobočky společně s internetem jsou celosvětově přitom vnímány jako nejdůležitější komunikační kanál se zákazníkem.

Index dále ukázal, že prvotřídní služby jsou pro zákazníky bank mnohem důležitější než reputace jejich banky. Celkem 27 procent zákazníků uvedlo, že image značky je hlavním důvodem k odchodu. Více než polovina zákazníků pak uvedla jako důvod k odchodu kvalitu služeb.

Čtěte také: Banky vybraly 20 miliard na poplatcích

Autor: ČTK

14.7.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
10

Chyba za miliony. Pojišťovny platily za léky i dvojnásobek

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

AKTUALIZOVÁNO

Hrad Bouzov zůstává státu, řád s odvoláním neuspěl

Hrad Bouzov zůstává majetkem státu. Krajský soud v Olomouci dnes zamítl odvolání Německého řádu.

Pohledem Jana Kličky: Akademie českých prezidentů

Nuda to nebude. Miloš Zeman má s definitivní platností v prezidentské kampani minimálně dva protikandidáty z „těžší váhy". Oba dva jsou to – i s trochou nadsázky – akademici. Ten první a již dříve potvrzený textař Michal Horáček šéfoval Akademii populární hudby. Druhý, nově potvrzený Jiří Drahoš byl až do minulého týdne předsedou ctihodné Akademie věd ČR.

Legendy vzpomínají na derby: Vítězství 5:0, prohry i plný dům

Včera tomu bylo na den přesně 121 let, kdy se proti sobě poprvé postavili fotbalisté Sparty a Slavie. Nikdo tehdy ještě netušil, že se zrodila největší fotbalová tradice a zároveň také rivalita na našem území. Od 29. března roku 1896 se bitva dvou nesmiřitelných soupeřů odehrála již téměř třísetkrát. Pokračování s pořadovým číslem 287 je na programu v Edenu již tuto neděli.

Poslední rozloučení s loutkoherečkou Helenou Štáchovou, "maminkou" Hurvínka

Ve velké obřadní síni strašnického krematoria v Praze se dnes rodina, přátelé a veřejnost rozloučí s ředitelkou Divadla Spejbla a Hurvínka Helenou Štáchovou. Loutkoherečka, scenáristka, režisérka a dabérka zemřela po těžké nemoci 22. března ve věku 72 let.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies