VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Studie: Češi nejsou aktuálně spokojeni se svou bankou

Praha - Nejlépe byly hodnoceny banky v Severní Americe, v Evropě vede Švýcarsko a v Asii Indie. Naopak nejhůře byly hodnoceny banky v Latinské Americe.

14.7.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Profimedia.cz

Čeští klienti bank nejsou aktuálně příliš spokojeni se svoji hlavní bankou. V celosvětovém žebříčku spokojenosti je ČR v jeho dolní části. Naopak v dlouhodobé zkušenosti klientů s bankami Češi finanční ústavy hodnotí pozitivně. Na tiskové konferenci při příležitosti představení World Retail Banking Report 2011 to uvedl konzultant společnosti Capgemini George Briford.

Celosvětově je se svoji vlastní bankou spokojeno v průměru téměř 60 procent klientů. Dlouhodobá pozitivní zkušenost klientů s bankami podle studie dosáhla 72 procent. Nejlépe byly hodnoceny banky v Severní Americe, v Evropě vede Švýcarsko a v Asii Indie. Naopak nejhůře byly hodnoceny banky v Latinské Americe.

„Banky nejsou schopné vytvořit pevný vztah, loajalitu, s klientem. To je velký rozdíl například s telekomunikačními firmami,“ uvedl konzultant Capgemini George Briford. V Evropě jsou přitom nejvíce spokojeni s bankami klienti ve Švýcarsku.

Podle Capgemini indexu zákaznické zkušenosti s bankovnictvím pro drobné klienty, které je novinkou letošní studie, je jedním z klíčových zjištění, že pobočky zůstanou, i přes rostoucí oblibu internetového bankovnictví, klíčovým komunikačním kanálem pro zákazníky. Index vznikl na základě průzkumu u 14.000 klientů bank v 25 zemích.

Na pobočku pro radu

Podle studie se ovšem mění postoj klientů k pobočkám. Zákazníci dnes vnímají pobočku jako poradenské místo. Klienti se podle Capgemini rovněž spoléhají na to, že na pobočce vyřeší složitější problémy a získají komplexní produkty, jako jsou hypotéky nebo úvěry. „S tím jak se mezi zákazníky rozšiřuje použití přímých nebo nepobočkových nákladů, čeká základní finanční transakce prováděné na pobočce pokles z 37 procent v roce 2010 na 34 procent v roce 2015,“ uvedla studie.

„Pobočka je tak pro klienty velmi důležitý kanál. Pobočka je nejflexibilnější kanál, který navíc umožňuje mnohem intenzivněji nabízet nové produkty,“ uvedl Briford. Pobočky společně s internetem jsou celosvětově přitom vnímány jako nejdůležitější komunikační kanál se zákazníkem.

Index dále ukázal, že prvotřídní služby jsou pro zákazníky bank mnohem důležitější než reputace jejich banky. Celkem 27 procent zákazníků uvedlo, že image značky je hlavním důvodem k odchodu. Více než polovina zákazníků pak uvedla jako důvod k odchodu kvalitu služeb.

Čtěte také: Banky vybraly 20 miliard na poplatcích

Autor: ČTK

14.7.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
EET ilustrační foto
5

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.
6

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

DOTYK.CZ

Evropa, daňový ráj to na pohled

Španělsko a další země EU by podle MMF hospodařily s přebytkem. Kdyby část jejich daní nemizela za hranicemi.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Školy zakazují žákům mobily, hrozí i dvojka z chování

O tom, zda vůbec mobilní telefony patří dětem do ruky a od kolika let, se zabýval průzkum Deníku v minulém roce. Z něj vyšlo najevo, že rodiče většinou pořizují dítěti mobilní telefon v momentě, kdy začne chodit do školy bez jejich doprovodu. Naskýtá se však otázka, zda mobil patří do školy a jakým způsobem omezit jeho používání při vyučovacích hodinách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies