Cílem nedočkavců byla především kuřecí stehna v balení po 2500 gramech za 79,90 Kč. Kvůli nim se odehrály v prostorech prodejny doslova dostihy.

Dveře se v 7. hodin otevřely a dokonce i důchodci ve věku kolem sedmdesáti let se s nákupními košíky dali do běhu. Pracovníci Kauflandu u vchodu v prostoru zákaznického servisu se smáli nad šíleným startem davu zákazníků. „Jeden z pracovníků Kauflandu si dokonce úprk lidí natáčel. Bylo to šílené,“ uvedla Lenka Hegrová. Zastavila se zde pouze pro jedno balení limonády a chleba, a málem ji jedna pádící důchodkyně srazila nákupním košíkem k zemi.

Dostihy měly jasné favority: Některé rodiny vyslaly své nejrychlejší hřebce bez nákupních košíků, aby byli první v cíli kuřecího dostihu.

Zbyly brambory

Dav měl před sebou několika set metrovou dráhu. Musel se hnát přes celou prodejnu, protože oddělení s mraženým masem bylo až vzadu na protilehlé straně prodejny. Ti, kdo na místo dorazili první popadli jednu či dvě krabice s kuřecími stehny, rychle si je odnesly o kus dál a čekali na příchod někoho z rodiny s nákupním košíkem. Hromada krabic byla rozebrána během pěti minut.

Další zákazníci byli velmi zklamáni, že dostihy prohráli a kuřecí krabice byly rozebrány. Jejich útěchou byly jen zlevněné brambory v pětikilogramovém balení za 24,90 korun.

Doufali, že není všem nadějím konec. Několik desítek zákazníků čekalo na další zlevněná kuřecí stehna u vchodu do skladu prodejny, takže zaměstnanci se nemohli dostat do skladu zboží.

V 7.11 hodin nakonec ze skladu před prodejním koutem pečiva byla vyvezena paleta plná krabic kuřecích stehen. Čekající dav se bleskově na krabice vrhl. Do patnácti vteřin byly krabice rozebrané.

Boj o kuřecí stehna potvrzuje, že při avizování slev nemá cenu do samoobsluh nazývaných též hyper či supermarkety kvůli slevám chodit, pokud nejste u nejatraktiv­nějšího zboží v prvních minutách po otevření prodejny.

Někteří zákazníci reagovali na kuřecí rozruch pohrdavou poznámkou ve stylu: „No jo, to jsme my Češi.“ Ve skutečnosti po celé Evropě i v USA dochází k podobným nákupním dostihům. Někdy při nich dochází i ke zraněním zákazníků, které dav málem ušlape.