VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé kvůli krizi nakupují méně a levnější výrobky

Praha - Přeplněné nákupní koše v tuzemských supermarketech jsou již minulostí.

13.2.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/David Taneček

Nakupující se začínají ohlížet po levnějších výrobcích a nakupovat v menším množství. Šanci mohou mít malé prodejny se širokou nabídkou zboží. Utahovat opasky začali Češi už koncem loňského roku, kdy propady říjnových a listopadových tržeb překonaly i ta nejpesimističtější očekávání.
Podle Libora Kytýra, mluvčího skupiny Ahold, která u nás provozuje prodejny Albert a Hypernova, nakupujících sice v lednu přibylo, ale začali také více šetřit.

„Naši zákazníci teď dávají přednost zlevněnému sortimentu v týdenních propagačních akcích nebo ve výprodejích. Sledujeme také vyšší zájem o výrobky naší značky Albert Quality, které jsou stejně kvalitní, ale levnější než ty značkové,“ řekl Deníku Kytýr. Tesco zase nabízí k některým výrobkům druhý zdarma.

Šetření je o zdraví

Příklon k levnějším typům výrobků částečně znepokojuje potravinářskou komoru (PK ČR). Podle mluvčí Dany Večeřové je šetření na jídle vůči zdraví tím nejhorším možným.

„Horší ekonomická situace nemění chování všech spotřebitelů, ale pouze některých příjmových skupin,“ myslí si Zdeněk Skála z Incomy Research. „Objevil se trend malých a častějších nákupů v blízkosti domova, z čehož by mohly profitovat menší prodejny. Nerozhodne přitom ani tak levná nabídka zboží, jako blízkost obchodu,“ dodal.

Ministr zemědělství Petr Gandalovič přišel v půli ledna s iniciativou zaměřenou na podporu potravin domácí produkce, aby podpořil české podnikatele. Zastoupení jejich výrobků je však v sortimentu řetězců značné. Alespoň to obchodníci tvrdí.

„V našich prodejnách Kaufland nabízíme přibližně 85 procent veškerého zboží od českých výrobců,“ řekl mluvčí řetězce Michael Šperl. Kolem osmdesáti procent nabízí také supermarkety skupiny Ahold, Tesco podíl domácích výrobků nesdělilo.

Pokud jde o ceny potravin, v prvním pololetí by se nijak zásadně měnit neměly. „Nelze předpokládat ani markantní zlevňování ze strany výrobců,“ řekla Večeřová.

Autor: Ivan Németh

Změnila krize profil zboží ve vašem nákupním košíku?

a) ano, kupuji méně zboží

33 %

b) ano, kupuji levnější zboží

22 %

c) ne, nakupuji pořád stejně

44 %

Hlasovalo: 9

Anketa byla ukončena

13.2.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Zeman ve sněmovně. 21.2.2016
3 4

Nevěřte zeleným fanatikům, vyzval poslance Zeman

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies