VYBERTE SI REGION

Nejen Svatomartinské, ale i Veselé

ZNOJEMSKO - Poněkud ve stínu Svatomartinských zůstávají další mladá vína uváděná na trh. Vinaři jim dávají nejrůznější názvy, poptávka po nich neustále roste.

25.11.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Archiv

Veselé víno, Waldberg Noveau, Mladý Lahofer, Svatováclavský sběr,… Nejen pod názvem Svatomartinské lze na Znojemsku sehnat letošní mladé víno. Vinaři, kteří si od Vinařského fondu nekoupili licenci na používání známky s obrázkem světce na bílém koni, pojmenovávají své výrobky různě. Zájem o ně každoročně roste.

„Letos vyrobíme pět až šest tisíc lahví Veselého vína. Každoročně jeho produkci zvyšujeme, letos ho děláme počtvrté. Očekávám, že do měsíce nebude co prodávat,“ řekl vinař Jiří Hort z Dobšic.

Ten k výrobě Veselého vína používá Müller Thurgau. „Tradičně je v kabinetu nebo pozdním sběru, a tedy bez doslazování. Název Veselé víno vznikl proto, že víno má navozovat dobrou náladu a té není nikdy dost,“ doplnil Hort.

Jiný název zvolila vrbovecká společnost Waldberg. „Z odrůd Müller Thurgau a Svatovavřinecké nabízíme letošní mladé víno nazvané Waldberg Nouveau. Nabízeli jsme je pod stejným názvem už před pěti lety, zájem o ně je velký. Vyrábíme ho kolem pěti tisíc litrů, prodávat se bude zhruba do konce roku,“ sdělil Pavel Filipovszki z Vinařství Waldberg.

Müller a Vavřinec

Müller je víno svěží, intenzivní, plné vůně s muškátovými a broskvovými tóny. „Ve Svatovavřineckém převažují výrazné švestkové tóny. Kvalitou určitě vydrží minimálně rok. Teď jsme chutnali loňské Nouveau a bylo stále dobré,“ dodal vinař Pavel Filipovszki.

Pod označením Mladý Lahofer prodává svá mladá vína Vinařství Lahofer z Dobšic. „Naše vína nejdou do řetězců, neděláme jich velká kvanta, a proto pro nás značka nemá až takový význam. Naše mladé víno dodáváme do vinoték, kde nás zákazníci znají a vědí, že jde o kvalitu. Prodávat je budeme zhruba do přelomu ledna a února,“ řekl Stanislav Lancouch z Vinařství Lahofer.

Jediné víno se značkou Svatomartinské pocházející ze Znojemska začal jedenáctého listopadu prodávat Znovín Znojmo. S označením mladého vína jako Svatomartinské přišel před deseti lety vinař Jiří Kopeček. „Prošlapal těžkou cestičku, a když se značka začala ukazovat jako úspěšná, prodal ji Vinařskému fondu. Ten ji nyní za licenční poplatek zhruba jedna koruna za láhev propůjčuje vinařům,“ uvedl ředitel Znovínu Pavel Vajčner.

Mladá vína

Kdo nechce složitě obíhat všechny vinaře vyrábějící mladá vína, bude mít možnost ochutnat je všechny na jednom místě. „Na šestého prosince chystáme degustaci mladých vín v Novém Šaldorfu. Ochutnávka začne v pět hodin odpoledne,“ řekl Jaromír Čepička z občanského sdružení Znojemské vinařství.

25.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Divoké prase pobíhalo po Litoměřicích
1 18

VIDEO: Postřelené divoké prase se vydalo městem do šaten školy

Letáky po ústecké MHD.

Pátrání po školačce z Ústí pokračuje, kriminalisté potřebují záběry z kamer

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Kriminalita byla loni ve všech krajích nejnižší za posledních deset let

Policii se dařilo objasňovat trestné činy. Bezpečnost pozitivně ovlivnila také ostražitost lidí – i když občas přehnaná.

Skreč po pár minutách a milion v kapse. Almagro: O prémii mi nešlo

Melbourne - Tenisoví fanoušci si především na grandslamech zaplatí slušné peníze, aby mohli vidět bitvu svých oblíbenců. Jaké pak přijde zklamání, když místo tříhodinové dramatu je po všem už za necelou půlhodinu? Diváci mají po zábavě, samotný hráč ale smutnit nemusí, i tak na jeho kontě přibude téměř milion korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies