VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Většina Čechů své výdaje plánuje, dále do budoucna myslí muži

Praha – Češi přistupují ke svým osobním i rodinným financím velmi zodpovědně. Svoje výdaje plánuje do budoucna 90 procent Čechů. Ženy řeší útratu nejčastěji na nadcházející měsíc, muži ve srovnání s nimi myslí dále do budoucna. Vyplývá to z průzkumu společnosti Cofidis mezi 500 respondenty.

15.3.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: shutterstock.com

Většina Čechů dostává od svého zaměstnavatele příjem měsíčně, není tedy překvapením, že právě na 30 dní dopředu rozvrhuje své výdaje největší počet respondentů, konkrétně 35 procent. Druhým a třetím nejčastějším případem je plánování výdajů na nadcházející čtvrtletí, respektive rok (shodně 13 procent). Najdou se však i velmi zodpovědní lidé, kteří plánují výdaje i na deset a více let do budoucna. Minimálně na rok dopředu si pak rozvrhuje své výdaje více než pětina Čechů.

„S žadateli, kteří mají jasnou představu o výši úvěru a splátek, jež bezpečně zvládnou splácet, se naštěstí setkáváme stále častěji," komentoval výsledky výzkumu obchodní a marketingový ředitel Cofidisu Cyril Křůpala.

Odlišnosti

Průzkum také ukázal na odlišnosti v plánování mužů a žen. Zatímco nejvíce žen (45 procent) plánuje výdaje na měsíc dopředu, v případě mužů je to pouze 25 procent. Převahu mužů lze naopak vidět v plánování na delší časové období. Například na čtvrt roku dopředu plánuje výdaje 16 procent mužů a jen desetina žen. Minimálně s ročním předstihem pak plánuje výdaje čtvrtina mužů a jen necelých 17 procent žen.

Jako nejzodpovědnější se podle průzkumu jeví Češi s vysokoškolským vzděláním. Své výdaje plánuje do budoucna přes 95 procent z nich. U středoškoláků či dotazovaných s výučním listem se toto číslo pohybuje okolo 88 procent. Vysokoškolsky vzdělaní Češi také plánují svoje výdaje dále do budoucna. Minimálně na tři roky dopředu přemýšlí o toku financí přes deset procent z nich.

Autor: ČTK

15.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tragická nehoda: Na silnici z Lomnice na Kraslice zemřel člověk.
3

Tragická sobota. Na silnicích zemřelo devět lidí, letos nejvíc

Ilustrační fotografie.
4 30

Vyplašená zvěř, zničené porosty. Čtyřkolky dělají vrásky myslivcům

DOTYK.CZ

Česká agentura veze z Cannes několik cen. Za kampaň pro časopis, co už nevychází

Čím jsou pro světový film ceny americké filmové akadamie Oscar, tím je pro evropskou reklamu mezinárodní reklamní festival Cannes Lions. Koná se vždy koncem června ve francouzském letovisku Cannes a v posledních letech je na něm úspěšná česká pobočka reklamní sítě Young & Rubicam.

Na kolapsech se podílí horko, ale i alkohol. Lékaři: Omezte pobyt na slunci

Horké a dusné počasí se podepisuje i na zdravotním stavu lidí. Dopad horkých dnů na lidský organismus zaznamenávají hlavně kardiaci a "plicaři".

Týdenní zkrat: Milionová milost

Paroubek to zkusil, Zaorálek mu to zarazil, Klaus slavil a dostal milion. I další zprávy měly katastrofický rozměr.

EXKLUZIVNĚ

Unikátní jako Pavel Bure, říká expert na bruslení Allard o Eratovi

/ROZHOVOR/ O své práci hovoří s opravdovým zanícením. Kanadský trenér Shawn Allard se před několika lety vydal do neprobádaného hokejového území a začal se zabývat možnostmi zlepšování techniky bruslení hráčů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies