VYBERTE SI REGION

O práci přijdou ještě letos stovky tatrováků

Kopřivnice - Úřady práce budou mít v příštích týdnech zřejmě o několik uchazečů více. Nejenže budou pomalu končit sezonní práce, ale také společnost Tatra přispěje ke zvýšení negativních čísel.

3.9.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ARCHIV/Tatra Kopřivnice

Kopřivnici a řadu jejích obyvatel zasáhla zpráva o propouštění v automobilce, která kdysi patřila k největším zaměstnavatelům v okrese, jako blesk z čistého nebe.

Brány kopřivnické Tatry opustí nadobro v příštích měsících stovky zaměstnanců. Po období boomu, kdy automobilka přijímala nové lidi, tak přijde nejen stop stav, ale rovnou nastane obrat situace. „V posledních měsících společnost nabírala nové talentované lidi, věřila, že pro ně bude mít uplatnění. Ovšem vzhledem k ekonomickému vývoji a také k nepřehlédnutelnému pohybu koruny se ukázalo, že firma přijala více lidí, než kolik jich zvládne absorbovat,“ vysvětlil tiskový mluvčí Tatry Vladimír Bystrov.

Množství zaměstnanců automobilky se tak posune na čtyři tisíce jedno sto. „Tatra upraví počet svých zaměstnanců zpátky na svůj plánovaný stav, což znamená, že ze společnosti odejde přibližně na čtyři stovky lidí,“ přiblížil situaci Bystrov. Zároveň však zdůraznil, že i přes tento pokles zůstane ve službách Tatry o jedenáct stovek zaměstnanců více, než když firmu před lety převzali současní majitelé od Terexu.

Přirozený úbytek

Podle Bystrova navíc nebude přechod k původním hodnotám počtu zaměstnanců nijak drastický. „Propouštění lidí se neuskuteční k jednomu určitému datu, Tatra nechce dělat žádné násilné kroky, proto se bude vedení společnosti snažit využít přirozeného úbytku zaměstnanců,“ dodal Bystrov a upřesnil, že v prvé řadě se tak společnost rozloučí s lidmi odcházejícími do důchodu, s brigádníky a s těmi pracovníky, kteří dobrovolně míří za prací jinam.

Tatra zažívala asi největší rozkvět koncem osmdesátých let. V roce 1989 měl podnik téměř dvacet tisíc zaměstnanců a vyrábělo se v něm okolo patnácti tisíc nákladních automobilů ročně a další tisíce osobních. Po takzvané sametové revoluci a pozdějším rozpadu Rady vzájemné hospodářské pomoci poptávka po tatrovkách mohutně poklesla a ruku v ruce s tímto poklesem přišel i úbytek pracovních sil. Během prvních desíti porevolučních let přišel podnik minimálně o dvě třetiny zaměstnanců a náplní výroby se stala pouze auta nákladní.

Autor: Markéta Kovalová

3.9.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tři lidské životy si vyžádala vážná dopravní nehoda, k níž došlo v pátek kolem půl šesté ráno na železničním přejezdu ve Vejprnicích.
AKTUALIZOVÁNO
16 10

Tragické ráno. Na Plzeňsku zemřeli při srážce auta a vlaku tři lidé

Sídlo na prodej v kalifornském Bel Air.
8

Tohle je nejdražší dům na prodej v USA. V ceně jsou auta za 770 milionů

AKTUALIZOVÁNO

V italském hotelu zavaleného lavinou našli šest živých. Pátrání pokračuje

Italští záchranáři dál pátrají v troskách hotelu Rigopiano na úpatí pohoří Gran Sasso po obětech laviny, která tento objekt ve středu zavalila v důsledku zemětřesení. Podle italských médiií narazili na přeživší, zatím je ale ještě nevyprostili. Požádali však o další pomoc a vrtulníky. Ty už vzlétly z nedalekého přímořského města Pescara a vezou k místu přikrývky a záchranný materiál.  

AKTUALIZOVÁNO

Pravice napadla kontroly kotlů v domácnostech, obrátila se na Ústavní soud

Poslanci TOP 09 a ODS dnes u Ústavního soudu napadli loni schválenou novelu zákona o ochraně ovzduší, podle které mohou úřady kontrolovat, čím lidé topí doma v kotlích. Podle pravicové opozice odporuje ústavě fakt, že úřady mohou ke kontrolám přímo v domácnostech přistoupit bez předchozího rozhodnutí soudu. Ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO) je přesvědčen, že novela i kontroly před soudem obstojí.

Nejbohatší startupisté v Indii chtějí kapitál, ale ne americkou konkurenci

Zakladatelé největších indických technologických startupových firem Flipkart a Ola, kteří soupeří s americkými konkurenty Amazon a Uber, chtějí, aby byli v zemi ochráněni před americkou konkurencí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies