Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

O práci přijdou ještě letos stovky tatrováků

Kopřivnice - Úřady práce budou mít v příštích týdnech zřejmě o několik uchazečů více. Nejenže budou pomalu končit sezonní práce, ale také společnost Tatra přispěje ke zvýšení negativních čísel.

3.9.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ARCHIV/Tatra Kopřivnice

Kopřivnici a řadu jejích obyvatel zasáhla zpráva o propouštění v automobilce, která kdysi patřila k největším zaměstnavatelům v okrese, jako blesk z čistého nebe.

Brány kopřivnické Tatry opustí nadobro v příštích měsících stovky zaměstnanců. Po období boomu, kdy automobilka přijímala nové lidi, tak přijde nejen stop stav, ale rovnou nastane obrat situace. „V posledních měsících společnost nabírala nové talentované lidi, věřila, že pro ně bude mít uplatnění. Ovšem vzhledem k ekonomickému vývoji a také k nepřehlédnutelnému pohybu koruny se ukázalo, že firma přijala více lidí, než kolik jich zvládne absorbovat,“ vysvětlil tiskový mluvčí Tatry Vladimír Bystrov.

Množství zaměstnanců automobilky se tak posune na čtyři tisíce jedno sto. „Tatra upraví počet svých zaměstnanců zpátky na svůj plánovaný stav, což znamená, že ze společnosti odejde přibližně na čtyři stovky lidí,“ přiblížil situaci Bystrov. Zároveň však zdůraznil, že i přes tento pokles zůstane ve službách Tatry o jedenáct stovek zaměstnanců více, než když firmu před lety převzali současní majitelé od Terexu.

Přirozený úbytek

Podle Bystrova navíc nebude přechod k původním hodnotám počtu zaměstnanců nijak drastický. „Propouštění lidí se neuskuteční k jednomu určitému datu, Tatra nechce dělat žádné násilné kroky, proto se bude vedení společnosti snažit využít přirozeného úbytku zaměstnanců,“ dodal Bystrov a upřesnil, že v prvé řadě se tak společnost rozloučí s lidmi odcházejícími do důchodu, s brigádníky a s těmi pracovníky, kteří dobrovolně míří za prací jinam.

Tatra zažívala asi největší rozkvět koncem osmdesátých let. V roce 1989 měl podnik téměř dvacet tisíc zaměstnanců a vyrábělo se v něm okolo patnácti tisíc nákladních automobilů ročně a další tisíce osobních. Po takzvané sametové revoluci a pozdějším rozpadu Rady vzájemné hospodářské pomoci poptávka po tatrovkách mohutně poklesla a ruku v ruce s tímto poklesem přišel i úbytek pracovních sil. Během prvních desíti porevolučních let přišel podnik minimálně o dvě třetiny zaměstnanců a náplní výroby se stala pouze auta nákladní.

Autor: Markéta Kovalová

3.9.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Injekční stříkačky. Ilustrační fotografie.
1 12

Stát chce zpřístupnit závislým náhražky za tvrdé drogy

Ivan Hoffman
16

Komentář Deníku: Sen o dvou premiantech Evropy nevyšel

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

Otázky a odpovědi. Juventus měl strach, teď Schick rybaří

Měl to být přestup léta. A nejen pro české fotbalové fanoušky. Ságou jménem Patrik Schick alias možná posila velkoklubu za třicet milionů eur dlouho žila celá Itálie.

Potvrzeno, jihočeskou kandidátku ČSSD povede Ondřej Veselý

Volebním lídrem sociální demokracie v jižních Čechách bude právník a bývalý starosta Písku Ondřej Veselý.

Vy byste s námi měli táhnout za jeden provaz, vzkázal Erdogan Němcům

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan odsoudil vyjádření německého ministra hospodářství, který varoval firmy investující v Turecku. "Měli bychom táhnout za jeden provaz," prohlásil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení