VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejoblíbenější tatrovka? Vede limuzína prominentů

Praha - Limuzína komunistických hodnostářů Tatra 603, expediční vůz Zikmunda a Hanzely T 87 a legendární T 600 tatraplán. Tyto tři vozy mají největší šanci na opětovnou výrobu.

2.9.2008
SDÍLEJ:

Tatrovka, veteránFoto: Jaroslava Provazníková

Národ je totiž v internetovém hlasování zvolil jako nejoblíbenější tatrovky všech dob.

„Jakmile se dozvíme, o jaké tři vozy je největší zájem, začneme vyrábět podvozek a hnací ústrojí. Pak teprve budeme schopni stanovit cenu, se kterou se vrátíme na trh, abychom zjistili, zda není příliš vysoká,“ uvedl před časem generální ředitel společnosti Tatra Donald Adams.

Desítka modelů

Lidé dostali na výběr z desítky unikátních modelů osobních vozů, které ve své historii vyjely z výrobních pásů kopřivnické továrny. Absolutně nejvíce se líbila aerodynamicky vyhlížející „šestsettrojka“. Získala skoro 47 tisíc hlasů. Bezmála devětatřicet tisíc hlasů si odnesla druhá Tatra 87, ke které neodmyslitelně patří cestovatelé Miroslav Zikmund a Jiří Hanzelka. Bronzovou příčku si pak vybojovala další legenda, a to vůz T 600 tatraplán. Ten získal něco málo přes osmadvacet tisíc hlasů.

Byť ještě zbývá sečíst zhruba dvacet tisíců hlasů z tatrováckého muzea, kde probíhalo paralelní hlasování, zdá se, že pořadí na první třech místech se příliš hýbat nebude. Deníku to potvrdil jak ředitel muzea Lumír Kaválek, tak i mediální zástupce společnosti Tatra Vladimír Bystrov.

„Dnes, nejpozději zítra, zveřejníme kompletní výsledky. Pořadí by se ale s největší pravděpodobností měnit nemělo,“ uvedl například Vladimír Bystrov. „Je nanejvýš pravděpodobné, že zvítězí Tatra T603. Hlasy od nás mohou spíše hýbat s druhým a třetím místem,“ prohlásil řiditel muzea tatrovek Lumír Kaválek.

Zda-li se ale opravdu zmíněné tři vozy začnou vyrábět je stále nejisté. Podle Donalda Adamse vede od hlasovacích lístků po výrobní linky dlouhá cesta. Jistou míru pochybností dávají najevo i nezávislí automobiloví odborníci.

„Nevím, zda to celé není jen mediální bublina, která má sloužit jedinému účelu, a to medializovat značku,“ spekuluje František Vahala z časopisu Auto 7. „Větší popularita by mohla pomoci nákladním automobilům, lidé si je ve světě přestanou plést například s indickou Tatou. Ale opravdu těžko říci, co se bude dít dál,“ uvedl.

Dohady panují i nad případnou cenou retro Tatry. Donald Adams ji předběžně odhadl na 40.000 dolarů (cca 650 tisíc korun), ovšem neopomněl dodat, že jde o čistě soukromou spekulaci. Další předpovědi hovoří o diametrálně odlišných číslech. Cenu staví na úroveň luxusních zahraničních vozů, které se prodávají od tří milionů korun výše.

Autor: Vojtěch Janda

2.9.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman
51 7

Chováš se jako svině, vzkázal Zeman Sobotkovi

Přístroj CT, ilustrační snímek
1 28

Dražší léčba ušetří miliardy za invalidy

AUTOMIX.CZ

Policie v nesnázích: kuriózní nehody strážců zákona

/FOTOGALERIE/ Na vozech mají heslo Pomáhat a chránit, nicméně i oni potřebují občas pomoc. Vidět policejní auto - ať státní či obecní policie - v nesnázích je sice trochu nezvyklé, ale občas k tomu dojde.

Konec televize Al Džazíra a podpory IS, žádají arabské země po Kataru

Čtyři arabské státy bojkotující Katar kvůli údajné podpoře terorismu poslaly Dauhá seznam třinácti požadavků, včetně uzavření televize Al Džazíra a omezení vazeb na jejich regionálního protivníka Írán.

Ochránci přírody na Valašsku kroužkují novou čapí populaci

Každoroční kroužkování mláďat čápů bílých v tomto týdnu zahájili meziříčští ochránci přírody.

Trump se brání: Tajné nahrávky rozhovorů s Comeym jsem nepořídil

Není den, aby nebylo slyšet o novém americkém prezidentovi Donaldu Trumpovi. Tentokrát se vyjádřil k ostře sledované kauze, kdy se měl pokusit ovlivnit vyšetřování možného zásahu Ruska do volební kampaně. A to především odvoláním šéfa FBI Jamese Comeyho, jehož rozhovory měl tajně nahrávat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies