VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejoblíbenější tatrovka? Vede limuzína prominentů

Praha - Limuzína komunistických hodnostářů Tatra 603, expediční vůz Zikmunda a Hanzely T 87 a legendární T 600 tatraplán. Tyto tři vozy mají největší šanci na opětovnou výrobu.

2.9.2008
SDÍLEJ:

Tatrovka, veteránFoto: Jaroslava Provazníková

Národ je totiž v internetovém hlasování zvolil jako nejoblíbenější tatrovky všech dob.

„Jakmile se dozvíme, o jaké tři vozy je největší zájem, začneme vyrábět podvozek a hnací ústrojí. Pak teprve budeme schopni stanovit cenu, se kterou se vrátíme na trh, abychom zjistili, zda není příliš vysoká,“ uvedl před časem generální ředitel společnosti Tatra Donald Adams.

Desítka modelů

Lidé dostali na výběr z desítky unikátních modelů osobních vozů, které ve své historii vyjely z výrobních pásů kopřivnické továrny. Absolutně nejvíce se líbila aerodynamicky vyhlížející „šestsettrojka“. Získala skoro 47 tisíc hlasů. Bezmála devětatřicet tisíc hlasů si odnesla druhá Tatra 87, ke které neodmyslitelně patří cestovatelé Miroslav Zikmund a Jiří Hanzelka. Bronzovou příčku si pak vybojovala další legenda, a to vůz T 600 tatraplán. Ten získal něco málo přes osmadvacet tisíc hlasů.

Byť ještě zbývá sečíst zhruba dvacet tisíců hlasů z tatrováckého muzea, kde probíhalo paralelní hlasování, zdá se, že pořadí na první třech místech se příliš hýbat nebude. Deníku to potvrdil jak ředitel muzea Lumír Kaválek, tak i mediální zástupce společnosti Tatra Vladimír Bystrov.

„Dnes, nejpozději zítra, zveřejníme kompletní výsledky. Pořadí by se ale s největší pravděpodobností měnit nemělo,“ uvedl například Vladimír Bystrov. „Je nanejvýš pravděpodobné, že zvítězí Tatra T603. Hlasy od nás mohou spíše hýbat s druhým a třetím místem,“ prohlásil řiditel muzea tatrovek Lumír Kaválek.

Zda-li se ale opravdu zmíněné tři vozy začnou vyrábět je stále nejisté. Podle Donalda Adamse vede od hlasovacích lístků po výrobní linky dlouhá cesta. Jistou míru pochybností dávají najevo i nezávislí automobiloví odborníci.

„Nevím, zda to celé není jen mediální bublina, která má sloužit jedinému účelu, a to medializovat značku,“ spekuluje František Vahala z časopisu Auto 7. „Větší popularita by mohla pomoci nákladním automobilům, lidé si je ve světě přestanou plést například s indickou Tatou. Ale opravdu těžko říci, co se bude dít dál,“ uvedl.

Dohady panují i nad případnou cenou retro Tatry. Donald Adams ji předběžně odhadl na 40.000 dolarů (cca 650 tisíc korun), ovšem neopomněl dodat, že jde o čistě soukromou spekulaci. Další předpovědi hovoří o diametrálně odlišných číslech. Cenu staví na úroveň luxusních zahraničních vozů, které se prodávají od tří milionů korun výše.

Autor: Vojtěch Janda

2.9.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
9

Učitelé nechtějí kariéru s papíry

Věčný oheň. Ilustrační foto.
8

Nedůstojná pohřební praxe dál pokvete. Hromadný svoz nebožtíků neskončí

Zneužití osobních dat? Pokuta půl miliardy

Lidé budou moci snáze požadovat vymazání informací, které by je poškodily. Za rok jim to umožní nové nařízení EU.

Zpěvačka Špinarová byla uvedena do Síně slávy cen Anděl

Do Síně slávy hudebních cen Anděl byla dnes in memoriam uvedena zpěvačka Věra Špinarová. Majitelka nenapodobitelného hlasu zemřela letos v březnu ve věku 65 let. 

Slovenský symbol okupace 1968 vyjde na známce

Muž, který si před hlavní sovětského okupačního tanku v centru Bratislavy odhaluje hruď a kterého zachytil fotograf Ladislav Bielik, se objeví na známce i na pamětní minci. Příští rok se známka, kterou vydá Slovenská pošta, objeví pro zájemce přesně 21. srpna 2018 při 50. výročí srpnové invaze do Československa.

Odpad třídí stále více lidí. Radnice je motivují i dárky

Rok od roku Pardubice rozšiřují území, na němž mohou obyvatelé rodinných domů odkládat do samostatných kontejnerů biologicky rozložitelný odpad. Od roku 2007, kdy město s odděleným ukládáním bioodpadu začalo, ho separuje 2750 domácností. Letos byl sběr rozšířen i do okrajových částí města – do Lánů na Důlku a Opočínku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies