Telefónica zákazníky tzv. šedého operátora před dvěma týdny odpojila kvůli údajnému nedovolenému přeprodávání SIM karet dalším subjektům. Firma totiž mohla využívat telekomunikační služby Telefóniky jen pro své zaměstnance.

„Bez ohledu na to, jak podaný rozklad následně posoudí odvolací orgán, platí, že Telefónica má povinnost vydané předběžné opatření respektovat a bezpodmínečně se mu podvolit. Tuto povinnost nesplnila, proto ČTÚ využil mimo jiné prostředků správní exekuce, aby povinnost vynutil," uvedl mluvčí ČTÚ Martin Drtina.

ČTÚ podal trestní oznámení

ČTÚ Telefónice nařídil, že musí zhruba 1500 zákazníků do vyřešení sporu znovu připojit. Operátor proto všem klientům Aspektu nabídl připojení prostřednictvím své dceřiné společnosti Bonerix. Podle ČTÚ tím ale nesplnil obsah předběžného opatření a uložil mu dvě pokuty. Zároveň úřad na operátora podal trestní oznámení.

V sítích všech tří tuzemských operátorů fungují desítky společností, které využívají výhodnějších firemních tarifů k jejich přeprodeji koncovým zákazníkům. Vydané SIM karty přitom mohou využívat jen uzavřené skupiny zákazníků, většinou zaměstnanci těchto firem. V minulosti tak Telefónica odpojila například čísla firmy LeeToo. Spor vedla i s firmou 4Call.

V současnosti se Telefónica snaží dohodnout na smírném řešení se zhruba padesátkou dalších firem, které podezřívá z nelegálního přeprodeje služeb. V minulém týdnu proto poslala všem těmto subjektům dopis, v němž, mimo jiné, nabízí odkup přeprodávaných čí­sel.