VYBERTE SI REGION

Telefónice loni klesl čistý zisk o 16 procent na 5,7 miliardy

Praha - Největší tuzemské telekomunikační firmě Telefónica loni klesl čistý zisk o 16 procent na 5,7 miliardy korun. Výnosy se snížily o 6,4 procenta na 47,37 miliardy korun. Počet mobilních zákazníků operátora stoupl. Vyplývá to z auditovaných konsolidovaných výsledků zveřejněných na webu Telefóniky, jejímž novým většinovým vlastníkem je investiční skupina PPF.

26.2.2014 1 AKTUALIZOVÁNO 26.2.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Provozní výnosy se snížily o 6,5 procenta na 47,25 miliardy korun. Podobně klesl provozní zisk OIBDA na 19,6 miliardy Kč. Na Slovensku společnost zvýšila celkové provozní výnosy o osm procent na 208 milionů eur (5,7 miliardy Kč).

Za rok 2013 navrhne představenstvo Telefóniky dividendu mezi 18 a 30 korunami na akcii. Za rok 2012 firma vyplatila 30 korun na akcii. Na pražské burze akcie firmy po zveřejnění výsledků dopoledne stagnovaly kolem 298 korun.

V letošním roce Telefónica předpokládá další pokles tržeb, ale pomalejším tempem než loni. Investice by neměly přesáhnout úroveň loňského roku. V minulém roce investice firmy klesly o devět procent na 5,7 miliardy korun.

V samotném čtvrtém čtvrtletí čistý zisk Telefónice vzrostl o 11,1 procenta na 1,95 miliardy korun, což bylo výrazně nad průměrem odhadů analytiků. Hospodaření firmy ale podpořila jednorázová kompenzace 643 milionů korun od konkurenčního T-Mobilu za sdílení sítí, upozornil analytik Patria Direct Tomáš Tomčány. „Celkově tak výsledky vnímáme neutrálně," dodal.

Mírně klesl počet zákazníků předplacených služeb

Celkový počet mobilních zákazníků operátora se loni zvýšil o 132.000 na 5,1 milionu. Meziročně mírně klesl počet zákazníků předplacených služeb, často ale jen přešli na některý z nových neomezených tarifů Free. Segment smluvních služeb tak celkově meziročně posílil o 158.000 nových zákazníků. Na nové Free tarify přešlo již 70 procent rezidentů. Počet uživatelů O2 TV stoupl o desetinu na 156.000.

Českému operátorovi T-Mobile loni stoupl počet klientů o 330.000 na 5,83 milionu lidí. Vodafonu množství SIM karet kleslo zhruba o 100.000 na 3,28 milionu.

Virtuální operátoři

V roce 2013 zahájilo provoz více než 40 virtuálních operátorů. O2 v této oblasti spolupracuje s firmami Bleskmobil, Tesco Mobile a Mobil od ČEZ, které společně drží 60 až 70 procent trhu virtuálních operátorů.

Podíl chytrých telefonů v síti O2 vzrostl na 35 procent. Výnosy z mobilních datových služeb (bez SMS a CDMA) vykázaly růst o 29,5 procenta a výnosy z internetu v mobilu o 166 procent. Provozní výnosy v samotném segmentu pevných linek klesly o pět procent na 20,3 miliardy Kč.

Změna názvu

Nový majoritní vlastník Telefóniky, investiční skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, by měl v nejbližší době učinit nabídku odkupu podílů minoritních akcionářů. Valná hromada firmy bude 12. března rozhodovat o změně názvu společnosti na M Telecom, značku O2 chce ale společnost používat dál. V tomto týdnu Telefónica oznámila, že jedná o sdílení budované sítě LTE s T-Mobilem.

Autor: ČTK

26.2.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

POHLEDEM DENÍKU: Zeman a jeho lidé. Co se děje na Hradě?

Odchod vrchního protokoláře Jindřicha Forejta spustil lavinu otázek ohledně toho, jak to vlastně na Pražském hradě chodí.

Kapra na Vánoce koupíte on-line

Orlickoústecko, Svitavsko – Kapr s bramborovým salátem je vánoční klasika. Na kolik letos štědrovečerní večeře vyjde? Kilo šupináče v regionu koupíte pod 90 korun. Ulovit si ho můžete dokonce v „on-line rybníku", Plundrovo rybářství z Dlouhoňovic totiž nabízí on-line objednávku.

Polská medvědice rozbila skrytou kameru, která ji natáčela

Varšava - Se zjevným potěšením se medvědice válela v čerstvě napadlém sněhu v pohoří Bieszczady na jihovýchodě Polska - než si všimla, že ji při dovádění natáčí skrytá kamera. Fotopast vzápětí rozbila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies