VYBERTE SI REGION

Telefony se budou prodávat u stánků

Praha – Pro telefon jako do Mc Donalds. Společnost Vodafone chce do dvou let zdvojnásobit počet svých značkových obchodů a vybrala si proto formu franšízy, jakou třeba využívá zmiňovaný řetězec rychlého občerstvení.

6.4.2010 1
SDÍLEJ:

Mobilní telefon. Ilustrační snímek.Foto: DENÍK/ Vít Šimánek

Podnikatelé budou moci provozovat tři formy franšíz podle svých možností – značkovou prodejnu, menší prodejní koutek (tzv. shop in shop) a prodejní indoore kiosek, který lze umístit třeba do obchodního centra. První franšíza Vodafone se otevírá v úterý v Přerově, následovat budou další regiony.

„Naší prioritou je jít do všech regionů a být co nejblíže zákazníkům,“ říká Martin Pejša, ředitel prodeje nefiremním zákazníkům Vodafonu. „Chceme lidem v regionech, kde jsme doposud nebyli, poskytnout co nejlepší péči a umožnit jim, aby si v klidu prohlédli a vyzkoušeli naše produkty a služby. Přitom zároveň byli v přímém kontaktu s našimi proškolenými odborníky,“ dodal s tím, že měsíčně chce Vodafone otevírat dvě až tři prodejny, které se mimo jiné mají zaměřit také na firemní klientelu.

Obchod nebo kiosek

„My používáme systém partnerských prodejen,“ reagovala na dotaz Deníku mluvčí konkurenční společnosti T­Mobile Martina Kemrová. „To je způsob, kdy prodejce prodává kromě našich produktů i produkty ostatních společností. Pak existuje ještě vyšší stupeň, kdy jsou v prodejně zastoupené jen naše produkty,“ vysvětlila.

Podle představ Vodafone se mají zájemci o franšízu hlásit prostřednictvím formuláře uveřejněného na firemních webových stránkách. Samotné tři stupně pak prý mají odrážet také finanční možnosti podnikatele, tedy od nejdražší značkové prodejny po nejlevnější prodejní kiosek.
„Je to cesta, jak uspořit náklady,“ říká expert na trh mobilní telekomunikace Milan Vaníček, analytik společnosti Atlantik. Podle něho jde zatím o první franšízovou síť mezi operátory v Česku, protože i společnosti Telefónika O2 působí ve vlastních prodejnách.

Desítky prodejen

„Vidím to jako zajímavý nápad, jenom si nejsem jistý, zda to bude majiteli obchodu přinášet přiměřený zisk,“ obává se o osud projektu Vaníček. Na jedné straně totiž budou vyšší nároky Vodafone na kvalitní prostor i na vzhled prodejny. To s sebou ale ponese určité náklady.
Každopádně ambice operátora jsou velké. Do dvou let chce mít šedesát značkových obchodů. Méně konkrétní údaje jsou dostupné ke kioskům a prodejních koutků, těch mají být desítky.

Autor: Vojtěch Janda

6.4.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Průměrná mzda v ČR se ve 3. čtvrtletí zvýšila na 27.220 Kč

Praha - Průměrná mzda v Česku ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostla o 1170 korun na 27.220 Kč, tedy o 4,5 procenta. Reálně, po odečtení inflace se lidem výdělek zvýšil o čtyři procenta. Informoval o tom dnes Český statistický úřad (ČSÚ). Růst mzdy se shoduje s odhady analytiků.

Případ úplatků Horkého a lobbistky Mrencové se vrací do Chebu

Plzeň - Krajský soud v Plzni zrušil původní verdikt a vrátil případ k novému projednání do Chebu.

Z izraelského nákupu ponorek prý bude profitovat i Írán

Tel Aviv - Aféra kolem nákupu dalších tří ponorek pro izraelskou armádu nabrala nové obrátky. Objevily se totiž informace, že v německé společnosti ThyssenKrupp, která je měla dodat, má podíl i úhlavní nepřítel židovského státu Írán. Informovala o tom agentura AFP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies