VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Televize to podle průzkumu s krizí přehánějí

Praha - Téma finanční krize už více než polovinu televizních diváků unavuje. Lidé ale díky ní často tráví více času s rodinou a kamarády.

2.2.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Marek Pátek

Téměř polovina tuzemské populace se domnívá, že televizní stanice přehánějí zpravodajství o finanční krizi a situaci tak ještě zhoršují. Okolo 52 procent lidí pak již téma krize v televizi unavuje. Vyplývá to z průzkumu kabelové firmy UPC, který provedla v ČR a dalších devíti evropských zemích. Průzkumu se v listopadu a prosinci loňského roku v uvedených státech zúčastnilo celkem 11.000 respondentů.

„Plné zuby“ krize má již více než polovina diváků vedle Česka i na Slovensku, v Irsku, Belgii, Nizozemsku či v Polsku.

Okolo 40 procent lidí současně připustilo, že kvůli krizi navštěvuje méně kina, restaurace a bary. Místo toho tráví více času s rodinou a kamarády nebo surfováním na internetu. Surfování na internetu zároveň v tuzemsku zvítězilo nad sledováním televize.

Pětina lidí při zmínce o krizi přepíná

Na pořady o finanční krizi se dívá třetina populace. Většině, zhruba 61 procentům oslovených lidí, pak nevadí pořady o lidech, kteří se ocitli kvůli finanční krizi na dně. Nicméně televizní pořady pomáhající lidem, kteří kvůli finanční krizi přišli o práci nebo o dům, má v oblibě pouze 36 procent respondentů. Téměř 20 procent respondentů pak uvedlo, že při zmínce o finanční krizi raději okamžitě přepne na jiný program.

Finanční krize ovlivňuje i způsob trávení volného času, a to nejen Čechů, ale i občanů ostatních evropských zemí. Okolo 40 procent respondentů uvedlo krizi jako příčinu, pro kterou bude nutno přehodnotit náklady na dovolenou. Češi v rámci Evropy pak patří spíše k těm aktivnějším. Internetu se věnují více než televizi, nejvíce si pouštějí DVD či video, jsou na čele u sportovních aktivit a nejvíce hodin tráví s přáteli a rodinou.

Informace hlavně po internetu

Nejčastěji využívaným zdrojem informací o finanční krizi je pro občany ČR internet. Tam směřuje téměř 61 procent účastníků výzkumu. Televizi v tomto směru využívá pouze 26 procent. Noviny pro informování se o krizi pak využívá devět procent a rozhlas tři procenta oslovených. Například sousední Slováci naopak preferují televizi před internetem a novinami.

Autor: ČTK

2.2.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký prezident Donald Trump.
2 22

Konec Obamacare tvrdě dopadne na Trumpovy voliče

Sprinterský fenomén Usain Bolt. Bude se radovat ze zlata i na srpnovém MS v Londýně?
5

Usain Bolt: Chci do sbírky poslední Zlatou tretru. Tady je to vždy ohromné

První svezení v omlazené Škodě Citigo. V čem je teď lepší?

Česká verze malých koncernových trojčat se nedávno dočkala faceliftu. Vedle změn v oblasti vzhledu přibyly také nové prvky výbavy, zejména v oblasti konektivity. Takže co všechno Citigo po faceliftu umí a jak vlastně jezdí?

Zeman se setká s rakouským protějškem Van der Bellenem

Rakouský prezident Alexander Van der Bellen se dnes na Pražském hradě setká s českým protějškem Milošem Zemanem. Po přijetí s vojenskými poctami na nádvoří Pražského hradu bude následovat soukromé setkání.

Drnovický stadion je opět na prodej. Cena? O polovinu víc, než při dražbě

Místo dělníků pracujících na opravách je na drnovickém fotbalovém stadionu stále klid. Nejenže vypadá stejně jako před dražbou, která se konala před rokem a čtvrt. Jeho nový majitel, brněnská společnost Mengas, se rozhodl, že ho znovu prodá. Koupit by ho podle něj měla obec. Za devět milionů.

DOTYK.CZ

Prima vyhodila vedoucího vydání Diváckých zpráv neprávem, rozhodl soud

Obvodní soud pro Prahu 8 rozhodl po třech letech ve sporu spor mezi televizí Prima a vedoucím vydání jejích Diváckých zpráv Jiřím Fröhlichem. Ten se soudil o neplatnost okamžitého zrušení svého pracovního poměru. Soudkyně obvodního soudu dala Fröhlichovi za pravdu. Rozsudek zatím nenabyl platnost, obě strany se mohou odvolat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies