VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Televize to podle průzkumu s krizí přehánějí

Praha - Téma finanční krize už více než polovinu televizních diváků unavuje. Lidé ale díky ní často tráví více času s rodinou a kamarády.

2.2.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Marek Pátek

Téměř polovina tuzemské populace se domnívá, že televizní stanice přehánějí zpravodajství o finanční krizi a situaci tak ještě zhoršují. Okolo 52 procent lidí pak již téma krize v televizi unavuje. Vyplývá to z průzkumu kabelové firmy UPC, který provedla v ČR a dalších devíti evropských zemích. Průzkumu se v listopadu a prosinci loňského roku v uvedených státech zúčastnilo celkem 11.000 respondentů.

„Plné zuby“ krize má již více než polovina diváků vedle Česka i na Slovensku, v Irsku, Belgii, Nizozemsku či v Polsku.

Okolo 40 procent lidí současně připustilo, že kvůli krizi navštěvuje méně kina, restaurace a bary. Místo toho tráví více času s rodinou a kamarády nebo surfováním na internetu. Surfování na internetu zároveň v tuzemsku zvítězilo nad sledováním televize.

Pětina lidí při zmínce o krizi přepíná

Na pořady o finanční krizi se dívá třetina populace. Většině, zhruba 61 procentům oslovených lidí, pak nevadí pořady o lidech, kteří se ocitli kvůli finanční krizi na dně. Nicméně televizní pořady pomáhající lidem, kteří kvůli finanční krizi přišli o práci nebo o dům, má v oblibě pouze 36 procent respondentů. Téměř 20 procent respondentů pak uvedlo, že při zmínce o finanční krizi raději okamžitě přepne na jiný program.

Finanční krize ovlivňuje i způsob trávení volného času, a to nejen Čechů, ale i občanů ostatních evropských zemí. Okolo 40 procent respondentů uvedlo krizi jako příčinu, pro kterou bude nutno přehodnotit náklady na dovolenou. Češi v rámci Evropy pak patří spíše k těm aktivnějším. Internetu se věnují více než televizi, nejvíce si pouštějí DVD či video, jsou na čele u sportovních aktivit a nejvíce hodin tráví s přáteli a rodinou.

Informace hlavně po internetu

Nejčastěji využívaným zdrojem informací o finanční krizi je pro občany ČR internet. Tam směřuje téměř 61 procent účastníků výzkumu. Televizi v tomto směru využívá pouze 26 procent. Noviny pro informování se o krizi pak využívá devět procent a rozhlas tři procenta oslovených. Například sousední Slováci naopak preferují televizi před internetem a novinami.

Autor: ČTK

2.2.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

PETR JAŠEK. V Súdánu je 
od roku 2015.
1

Čech odsouzený v Súdánu byl propuštěn, přiletí se Zaorálkem

Oto Košta
AKTUALIZOVÁNO
5 14

Zmatek a chaos: Nechtěný hejtman Košta přijel na sněm Ano

Šéfové stran: ANO směřuje k vůdcovskému řízení

Hnutí ANO dnešní změnou stanov, která posiluje pravomoci předsedy, míří k vůdcovskému či autoritářskému řízení hnutí. Shodují se šéfové sněmovních stran. Podobné změny ve svých stranách vylučují, demokratické strany podle nich mají být postaveny na rozhodování kolektivních orgánů.

AKTUALIZOVÁNO

Krpálek porazil světovou dvojku Nateu, bude se prát o bronz

Judista Lukáš Krpálek hned při premiéře v nejvyšší váhové kategorii ukázal, že bude znovu patřit mezi hlavní favority. Olympijský vítěz porazil na Grand Prix v Düsseldorfu světovou dvojku Daniela Nateu, Rumuna vážícího přes 170 kilogramů, a prohrál až v semifinále s mladým Japoncem Kokorou Kageurou. Od 17:00 se tak bude prát o bronzovou medaili s Kazachem Jeržanem Šynkejevem.

Karneval v sušickém klubu skončil tragédií

Sušice – Páteční karnevalové veselí skončilo v jednom ze sušických klubů tragicky. Podle informací Deníku tam svůj život ukončil jeho provozovatel.

Národní galerie je zavřená i dnes, otevře v úterý

Všechny budovy Národní galerie zůstávají kvůli sporu s bezpečnostní agenturou uzavřené i dnes. Agentura v pátek vypověděla smlouvu. Tvrdí, že ji galerie od listopadu neplatí za služby. Národní galerie chce znovu otevřít příští týden, zatím ale neví jak a kdy. Platnost zakoupených vstupenek je prodloužena do května.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies