VYBERTE SI REGION

Televize to podle průzkumu s krizí přehánějí

Praha - Téma finanční krize už více než polovinu televizních diváků unavuje. Lidé ale díky ní často tráví více času s rodinou a kamarády.

2.2.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Marek Pátek

Téměř polovina tuzemské populace se domnívá, že televizní stanice přehánějí zpravodajství o finanční krizi a situaci tak ještě zhoršují. Okolo 52 procent lidí pak již téma krize v televizi unavuje. Vyplývá to z průzkumu kabelové firmy UPC, který provedla v ČR a dalších devíti evropských zemích. Průzkumu se v listopadu a prosinci loňského roku v uvedených státech zúčastnilo celkem 11.000 respondentů.

„Plné zuby“ krize má již více než polovina diváků vedle Česka i na Slovensku, v Irsku, Belgii, Nizozemsku či v Polsku.

Okolo 40 procent lidí současně připustilo, že kvůli krizi navštěvuje méně kina, restaurace a bary. Místo toho tráví více času s rodinou a kamarády nebo surfováním na internetu. Surfování na internetu zároveň v tuzemsku zvítězilo nad sledováním televize.

Pětina lidí při zmínce o krizi přepíná

Na pořady o finanční krizi se dívá třetina populace. Většině, zhruba 61 procentům oslovených lidí, pak nevadí pořady o lidech, kteří se ocitli kvůli finanční krizi na dně. Nicméně televizní pořady pomáhající lidem, kteří kvůli finanční krizi přišli o práci nebo o dům, má v oblibě pouze 36 procent respondentů. Téměř 20 procent respondentů pak uvedlo, že při zmínce o finanční krizi raději okamžitě přepne na jiný program.

Finanční krize ovlivňuje i způsob trávení volného času, a to nejen Čechů, ale i občanů ostatních evropských zemí. Okolo 40 procent respondentů uvedlo krizi jako příčinu, pro kterou bude nutno přehodnotit náklady na dovolenou. Češi v rámci Evropy pak patří spíše k těm aktivnějším. Internetu se věnují více než televizi, nejvíce si pouštějí DVD či video, jsou na čele u sportovních aktivit a nejvíce hodin tráví s přáteli a rodinou.

Informace hlavně po internetu

Nejčastěji využívaným zdrojem informací o finanční krizi je pro občany ČR internet. Tam směřuje téměř 61 procent účastníků výzkumu. Televizi v tomto směru využívá pouze 26 procent. Noviny pro informování se o krizi pak využívá devět procent a rozhlas tři procenta oslovených. Například sousední Slováci naopak preferují televizi před internetem a novinami.

Autor: ČTK

2.2.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Donald Trump.
AKTUALIZOVÁNO
17 22

S Trumpem začínají nebezpečné roky, píše polský list

Advokát Miroslav Jansta

Vlivný advokát Jansta se v Zemanově kampani angažovat nehodlá

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

AKTUALIZOVÁNO

Le Penová: Každá země musí mít možnost opustit euro

Vůdkyně francouzské krajní pravice Marine Le Penová prohlásila, že každá země musí mít možnost opustit euro, pokud si to bude přát. Vyjádřila se tak na konferenci evropské krajní pravice v Koblenci, jíž se účastní také nizozemský nacionalista Geert Wilders a vedoucí představitelé Alternativy pro Německo (AfD). Ve všech třech zemích se letos konají volby a zástupci tamějších krajně pravicových proudů tak den po inauguraci nového amerického prezidenta Donalda Trumpa, s nímž sympatizují, využili příležitosti, jak se sami rovněž zviditelnit. Proti konferenci demonstrovalo ve městě podle německé policie asi 3000 lidí.

AKTUALIZOVÁNO

Ze zavaleného hotelu v Itálii se zachránilo 11 lidí, pět zahynulo

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi. Podle čerstvé bilance se tak zachránilo 11 lidí, potvrzeno je pět mrtvých. Úřady provincie Pescara dnes oznámily, že nejméně 23 lidí se stále pohřešuje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies