Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Temelín: panika není na místě

Tábor – Vedení táborské radnice se v souvislosti s dostavbou JETE obává zatížení Tábora.

12.5.2011 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Jaroslav Sybek

Až se budou stavět další dva bloky Jaderné elektrárny Temelín, odnesou dopravní zatížení i lidé z Tábora. Takové obavy panují na táborské radnici.

Podle mluvčího temelínské elektrárny Václava Broma jsou však zbytečné. „Z hlediska návozu materiálu na stavbu nových bloků Temelína nebude město Tábor zatíženo,“ tvrdí Brom s tím, že ve směru od Tábora do Temelína uvažují s jinými dvěma trasami, které přes Tábor nepovedou. Přesto investice do silnic okresu z ČEZ poplynou. Celkem téměř půl miliardy korun. Na celý kraj jsou pak náklady počítány ve výši 1,6 miliardy.

Obavy na radnici vzbudila skutečnost, že spojnici ze Slap, kde je kamenolom, přes Horky a Lužnici až k Tescu ČEZ nepostaví a tato dlouho očekávaná přeložka zůstane na bedrech kraje.

„V Bílé knize dostala prioritu číslo dvě, což může trvat i třináct let. Schyluje se tedy k tomu, že zatížení odnesou občané Tábora,“ míní starosta Jiří Fišer na adresu občanů po trase ze Švehlova mostu.

Pravda však je, že kraj tuto spojnici ještě ani nenaprojektoval. „Chceme s tím už začít, ale výběrové řízení v tuto chvíli zkoumá Úřad na ochranu hospodářské soutěže,“ potvrdil Deníku vedoucí krajského odboru dopravy Jiří Klása.

Velká investice

Nepopírá, že jen příprava tak velké investice, kolem 500 milionů, bude v řádu let a také při samotné realizaci je možné očekávat řadu komplikací, především s výkupy soukromých pozemků či s nároky na ŽP.

Investor dostavby elektrárny na Táborsku při cestě ze severu republiky počítá také s dálnicí D3, neboť až za dva roky má být teprve potvrzen vítěz tendru na stavbu temelínských bloků, a to dálnice mezi Táborem a Veselím již měla být zprovozněna.

Na trase přes Slapy a Sudoměřice je počítáno s obchvaty v celkové délce cca 4,5 kilometru. Povedou kolem Slap, Malšic a Bechyňské Smolče. „Dále je plánována rekonstrukce staré silnice ze Sudoměřic kolem letiště. Ve Všechlapech a Sudoměřicích předpokládáme realizaci místních opatření. V obou obcích jsou plánovány nové chodníky, přechody se světelnou signalizací a rozšíření komunikace pro zastávky autobusů. V Sudoměřicích se počítá s instalací radaru na měření rychlosti a novou kruhovou křižovatkou na začátku obce ve směru od Týna,“ dodal Brom.

Dopravní trasy
1. Slapy, Sudoměřice u B., Týn n. Vlt. hlavně pro převoz pracovníků od Tábora a případnou dopravu kameniva z lomu ve Slapech.
2. hlavní trasa od Prahy: I/3 na ČB, přes D. Bukovsko a Týn.
3. návoz od Plzně je plánován kolem Písku.

Čtěte také: Temelín v lednu vyrobil rekordní množství energie

Autor: Alena Šatrová

12.5.2011 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš
39 14

Kauza Čapí hnízdo: Sněmovní výbor přerušil jednání o vydání Babiše

Kontroly na hraničních přechodech. Ilustrační foto.
23

Pozor, migranti. Rakouské vojsko střeží pásmo u tyrolského Brenneru

Za polárním kruhem vznikne největší datové centrum na světě

Datové centrum se bude rozkládat na ploše 600 tisíc metrů čtverečních a podle firmy Kolos, která za projektem stojí, je nespornou výhodou zdejší chladný vzduch a značné množství vodních elektráren nacházejících se v blízkosti. Ty pomohou držet energetické náklady na velmi nízké úrovni.

AKTUALIZUJEME

V Barceloně vraždil Islámský stát, mezi zraněnými není Čech

/ VIDEO / K teroristickému útoku na promenádě Las Ramblas v Barceloně se přihlásil Islámský stát. Dodávka tam najela do chodců, zahynulo 13 lidí, dalších víc než sto utrpělo zranění, z toho mnozí vážná. Češi mezi oběťmi zřejmě nejsou. Ve městě došlo i k dalšímu incidentu, kdy najel vůz do dvou policistů provádějících kontrolu osob.

Holuša o Farahovi: Setkání mě nabíjejí optimistickou energií

Kdysi začínal jako běžec s mapou v lese, teď už je z něj atlet par excellence. Jakub Holuša – pátý nejlepší muž šampionátu v Londýně z patnáctistovky – naznačil možný nový cíl. V příští sezoně by rád vyzkoušel trať na 5000 metrů.

AUTOMIX.CZ

Majitel Mitsubishi našel v motoru nástrčný klíč. Nechal ho tam někdo z výroby

Když máte se sporťákem najeto lehce přes sto tisíc kilometrů, tak nějak očekáváte, že žádné výrobní vady na motoru už se snad neprojeví. Ovšem to, co našel majitel Mitsubishi Lanceru Evo MR z roku 2006 ve svém motoru, není ani tak vada, jako pozoruhodná náhoda.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení