VYBERTE SI REGION

Temelín: panika není na místě

Tábor – Vedení táborské radnice se v souvislosti s dostavbou JETE obává zatížení Tábora.

12.5.2011 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Jaroslav Sybek

Až se budou stavět další dva bloky Jaderné elektrárny Temelín, odnesou dopravní zatížení i lidé z Tábora. Takové obavy panují na táborské radnici.

Podle mluvčího temelínské elektrárny Václava Broma jsou však zbytečné. „Z hlediska návozu materiálu na stavbu nových bloků Temelína nebude město Tábor zatíženo,“ tvrdí Brom s tím, že ve směru od Tábora do Temelína uvažují s jinými dvěma trasami, které přes Tábor nepovedou. Přesto investice do silnic okresu z ČEZ poplynou. Celkem téměř půl miliardy korun. Na celý kraj jsou pak náklady počítány ve výši 1,6 miliardy.

Obavy na radnici vzbudila skutečnost, že spojnici ze Slap, kde je kamenolom, přes Horky a Lužnici až k Tescu ČEZ nepostaví a tato dlouho očekávaná přeložka zůstane na bedrech kraje.

„V Bílé knize dostala prioritu číslo dvě, což může trvat i třináct let. Schyluje se tedy k tomu, že zatížení odnesou občané Tábora,“ míní starosta Jiří Fišer na adresu občanů po trase ze Švehlova mostu.

Pravda však je, že kraj tuto spojnici ještě ani nenaprojektoval. „Chceme s tím už začít, ale výběrové řízení v tuto chvíli zkoumá Úřad na ochranu hospodářské soutěže,“ potvrdil Deníku vedoucí krajského odboru dopravy Jiří Klása.

Velká investice

Nepopírá, že jen příprava tak velké investice, kolem 500 milionů, bude v řádu let a také při samotné realizaci je možné očekávat řadu komplikací, především s výkupy soukromých pozemků či s nároky na ŽP.

Investor dostavby elektrárny na Táborsku při cestě ze severu republiky počítá také s dálnicí D3, neboť až za dva roky má být teprve potvrzen vítěz tendru na stavbu temelínských bloků, a to dálnice mezi Táborem a Veselím již měla být zprovozněna.

Na trase přes Slapy a Sudoměřice je počítáno s obchvaty v celkové délce cca 4,5 kilometru. Povedou kolem Slap, Malšic a Bechyňské Smolče. „Dále je plánována rekonstrukce staré silnice ze Sudoměřic kolem letiště. Ve Všechlapech a Sudoměřicích předpokládáme realizaci místních opatření. V obou obcích jsou plánovány nové chodníky, přechody se světelnou signalizací a rozšíření komunikace pro zastávky autobusů. V Sudoměřicích se počítá s instalací radaru na měření rychlosti a novou kruhovou křižovatkou na začátku obce ve směru od Týna,“ dodal Brom.

Dopravní trasy
1. Slapy, Sudoměřice u B., Týn n. Vlt. hlavně pro převoz pracovníků od Tábora a případnou dopravu kameniva z lomu ve Slapech.
2. hlavní trasa od Prahy: I/3 na ČB, přes D. Bukovsko a Týn.
3. návoz od Plzně je plánován kolem Písku.

Čtěte také: Temelín v lednu vyrobil rekordní množství energie

Autor: Alena Šatrová

12.5.2011 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Na soudní jednání ohledně sporu o nošení šátku dorazili i odpůrci islámu.
17 19

Vykázání veřejnosti i zpěv hymny: v Praze pokračuje soud proti hidžábu

Ukrajinská politička Nadija Savčenková vystoupila 12. ledna v Praze na tiskové konferenci.
1 11

Savčenková navrhla "vyměnit" Krym za Donbas

Prezident Zeman se pozastavil nad rozsudkem v kauze Ratha

Praha - Prezident Miloš Zeman se pozastavil nad rozsudkem v korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha. Když se u někoho najdou miliony korun v krabici od vína, diskuse o vině považuje za nepatřičné. Řekl to ve středu novým soudcům, které jmenoval na Pražském hradě.

Smrt Roma v žatecké pizzerii: Rodina podala stížnost na vyšetřování

Žatec, Louny - Pozůstalí jsou přesvědčeni, že policie nešetří případ dost důkladně. Prý kvůli drogám.

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

Ani pití, ani lék. Do jaké škatulky patří lázeňské prameny, doposud nikdo v Česku nerozlouskl. Neví se ani, jestli a jak fungují. Pojišťovny přitom posílají na léčbu minerální vodou a rašelinou miliardy. Což se jim nelíbí. „Nejradši bychom výdaje na lázeňství škrtli," přiznal šéf Svazu zdravotních pojišťoven Ladislav Friedrich. To by se ale mohlo brzy změnit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies