"Kontrolní akce byla velice úspěšná. Dosažený výsledek tvoří zhruba jedno procento celkového inkasa na této dani za uplynulý rok," uvedl generální ředitel finanční správy Jan Knížek.

Podle zákona jsou předmětem silniční daně motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou registrovaná a provozovaná v ČR, pokud jsou používána k podnikání nebo k jiné samostatné výdělečné činnosti. Vozidla s největší povolenou hmotností nad 3,5 tuny určená výlučně k přepravě nákladů a registrovaná v ČR jsou předmětem silniční daně vždy.

Podle dnešních Hospodářských novin stát na silniční dani ročně vybere zhruba šest miliard korun, tedy asi jedno procento všech daní, které se ročně vyberou. Sazba daně je stanovena podle obsahu motoru a objemu válců u osobních automobilů, u nákladních pak závisí na hmotnosti celého vozidla a počtu náprav. Například u Octavie druhé generace z roku 2008 činí roční daň téměř 1500 Kč.

Poplatníci také často chybovali při prodeji vozidla, kdy v registru neodhlásili vozidlo. V takovém případě byli stále vedeni jako provozovatelé vozidla zapsaní v technickém průkazu, tedy jako osoby, které mají povinnost platit silniční daň.