VYBERTE SI REGION

Téměř třetina Čechů jezdí do práce přes hodinu

ČR – Téměř třetině Čechů (31 procent), kteří denně dojíždějí za prací, jedna cesta zabere více než hodinu.

21.1.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

Více než třetina (36 procent) do práce cestuje méně než půl hodiny, přesně třetina věnuje cestě za svými povinnostmi u zaměstnavatele 30 až 60 minut. Vyplývá to z dotazování mezi více než 13.000 uživateli pracovního portálu Prace.cz.

„Dojíždění za prací unavuje a stresuje, nicméně je často podmínkou získání lepší pracovní pozice a výhodnějších platových podmínek. Lidé, kteří projeví flexibilitu a nevadí jim za prací denně cestovat, pak často dosahují i vyšší životní úrovně,“ uvedl specialista na pracovní problematiku z portálu Prace.cz Jiří Kocourek.

Mobilita pracovní síly za uplynulých 10 let výrazně vzrostla. Podle Českého statistického úřadu v roce 2001 do práce nejvýše půl hodiny dojíždělo 53 procent obyvatel, přibližně stejné množství jako dnes cestovalo půl hodiny až hodinu a více než hodinovou cestu do práce absolvovalo pouhých devět procent dojíždějících.

Vyšší ochotu cestovat za prací lze spatřovat i u mladších lidí. Přestože vysoké procento občanů dává dlouhodobě přednost zaměstnání v blízkém okolí svého bydliště a neuvažují o cestování za prací za hranice svého regionu, tendence u současné generace mladých lidí, která projevuje větší ambicióznost a flexibilitu, je odlišná.

Dojíždějící za zaměstnáním přes hranice kraje se v řadě faktorů odlišují od průměrného českého zaměstnance. Až polovina z nich nedosáhla ani 35 let věku, zatímco podíl stejné věkové skupiny na celkové zaměstnanosti je zhruba třetinový.

Měsíc studentů a absolventů

V rámci rozsáhlého průzkumu Měsíc studentů a absolventů, který se uskutečnil v dubnu 2010, potvrdili studenti ve 44 procentech případů, že jsou ochotni po studiu cestovat za prací. To je výrazná změna oproti výsledkům průzkumu z minulých let. Absolventi projevenou ochotou stěhovat se za prací vyjadřují svoji flexibilitu a posilují tím svoji pozici v očích zaměstnavatelů.

„U generace mladších lidí vstupujících na trh práce je opravdu vidět rostoucí orientace na kariéru spojené často s nutným dojížděním proti scénáři setrvání v regionu, získání zaměstnání na lokální úrovni a jistějšího života s rodinou,“ upozornil Kocourek.

LMC je 14 let nejvýznamnější operátor na českém elektronickém trhu práce a jedna z předních evropských e-recruitmentových společností. Provozuje službu www.jobs.cz určenou pro elitní pozice na domácím pracovním trhu a největší pracovní portál na českém internetu www.prace.cz.

Autor: ČTK

21.1.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

ČSSD řeší, jak zabránit pádu

Praha - Co asi tak běží hlavou Bohuslavu Sobotkovi, Jeronýmu Tejcovi nebo Jaroslavu Foldynovi, když se dívají na voličské preference, které v neděli přinesla společnost TNS Aisa? Podle ní by ČSSD nyní dalo hlas 14 procent lidí, Babišovu ANO 33,5. Potíž je v tom, že každému ze jmenovaných sociálních demokratů přichází na mysl asi něco jiného.

Klub Kanál dostal "trest" za rvačky. V lednu musí zavřít

Písek – Dance club Kanál v Chelčického ulici v Písku bude mít po celý leden zavřeno. Rada města schválila stejně jako před rokem u nedalekého podniku La Noche odejmutí výjimky prodlužující provozní dobu. Důvodem byly rvačky, ke kterým zde letos došlo. „Musíme měřit všem stejně," podotkl místostarosta Písku Jiří Hořánek.

Žalobci předali poznatky z prověřování šéfů policie do Prahy

Olomouc, Praha - Olomoučtí žalobci ukončili prověřování policejního prezidenta Tomáše Tuhého a jeho bývalého náměstka Zdeňka Laubeho, které se týkalo sloučení protimafiánského a protikorupčního útvaru. Novinářům to po výslechu před sněmovní vyšetřovací komisí k reorganizaci policie řekl šéf vrchního státního zastupitelství Ivo Ištvan. Podle informací ČTK poznatky předali kolegům do Prahy, což Ištvan nechtěl potvrdit. Uvedl, že nechce kolegy vystavovat mediálnímu tlaku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies