VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tichá kavárna promlouvá k srdcím

Podpora sociálního podnikání. Chystá se druhý ročník grantového programu ČSOB.

19.7.2014
SDÍLEJ:

PODPORA NESLYŠÍCÍCH. Jeden z úspěšných projektů loňského ročníku.Foto: ČSOB

Podpora sociálního podnikání. Tak lze ve stručnosti charakterizovat zajímavý, stále relativně nový grantový program, který vyhlásila loni Československá obchodní banka ve spolupráci s organizací P3 People, Planet, Profit. Do programu se mohly přihlásit sociální podniky, existující minimálně dva roky. Program se osvědčil, proto se organizátoři rozhodli vyhlásit i jeho druhý ročník. Ten začne oficiálně 4. srpna.

Káva, dorty, koláče

V rámci prvního ročníku získaly vítězné sociální podniky 320 000 korun, které napomohly k udržení a zefektivnění jejich činnosti. Do druhého kola postoupilo tehdy deset z 23 přihlášených. Porota vybrala na základě prezentací čtyři z nich, které obdržely finanční pomoc a odborné poradenství. Na tomto místě vám představíme jeden z nich, konkrétně obecně prospěšnou společnost 365. Tato nezisková organizace provozuje v Praze společně s Agenturou pro neslyšící Tichou kavárnu s obsluhou neslyšícími zaměstnancemi. Součástí provozu je i pekárna s denní výrobou.

Kavárna umožňuje znevýhodněným osobám získat potřebné pracovní a teoretické dovednosti a připravit je na budoucí zaměstnání. Cílem je také osvěta mezi slyšící většinou, propagace znakového jazyka a bourání bariér mezi slyšícími a neslyšícími. Provoz kavárny je druhem sociálního podnikání, zisk z provozu je použit výhradně k dalšímu rozvoji celého záměru a k podpoře služeb pro neslyšící.

Přímou finanční podporu organizace využila na zakoupení profesionálního kávovaru a nádobí. V odborném poradenství šlo o rady týkající se marketingové strategie. Přímá finanční podpora dosáhla částky čtyřiceti tisíc korun a hodnotu dalších čtyřiceti tisíc korun pak mělo odborné poradenství. V rámci poradenství proběhla návštěva zástupců obecně prospěšné společnosti 365 u občanského sdružení Náruč. Cílem návštěvy byla výměna zkušeností z oblasti gastronomie a provozování kavárny. Sdružení Náruč s kavárnou Modrý domeček je totiž v tomto ohledu zkušenější.

Nový cíl festivaly

Daniela Sládková, provozní ředitelka Tiché kavárny, o setkání uvedla:

„Po návštěvě denního stacionáře Modrý domeček v Řevnicích jsme si mezi našimi číšníky nastavili nová pravidla. Určili jsme měsíční zodpovědnost formou přidělení konkrétních pracovních úkolů hlavní barman, barman a číšník. Tento nový postup zefektivnil práci v kavárně, což přispělo ke spokojenosti zákazníků.

Dále jsme si ujasnili důležité otázky týkajících se rozvoje stravovacích služeb. Zejména šlo o problematiku tvorby cen, personální otázky a vhodné materiální vybavení. Přínosem byla rovněž návštěva ve výrobně těstovin Pasta fidli."

Podle jejích slov bude velkým přínosem druhá fáze projektu, která odstartovala nedávno. V letních měsících se zaměstnanci Tiché kavárny vydají na několik hudebních festivalů, kde zúročí nabyté zkušenosti. V současnosti je potvrzena účast na pěti hudebních slavnostech. I na tento účel budou využity poskytnuté finanční prostředky, z nichž bylo nakoupeno vybavení pro cateringové služby na festivalech.

Poradenské služby i finanční služby budou využity na rozvoj Tiché kavárny, pekárny a podpůrných služeb. Momentálně společnost zaměstnává 34 osob, z toho je 29 osob se sluchovým postižením. V kavárně a pekárně je zaměstnáno sedm osob se sluchovým postižením, z toho tři mladší 26 let. Pro zaměstnance kavárny bude možnost práce na festivalech jedinečnou příležitostí. Dostanou se mimo známe prostředí kavárny a vyzkouší si práci v terénu a s obsluhováním tisíců zákazníků denně. Je to pro ně velkou výzvou i důležitou zkušeností.

Nezanedbatelný je i sociální dopad, kdy se tisíce návštěvníků festivalů přesvědčí, že i lidé se sluchovým postižením zvládnou práci, při které hraje důležitou roli komunikace se zákazníky.

O projektu čtěte také na adrese www.365ops.cz.

v čem spočívá jedinečnost programu
- Program vychází ze širší definice sociálního podnikání. Lidé si pod pojmem sociální podnikání často představují pouze podniky zaměstnávající osoby se zdravotním postižením. Grantový program je však zaměřen také na sociální podniky zaměstnávající sociálně znevýhodněné osoby nebo ty podniky, jež přispívají k místnímu rozvoji či poskytují obecně prospěšné služby v oblasti sociálního začleňování.

- Sociální podniky, které postoupí do druhého kola grantového řízení, představují projekt osobně před grantovou komisí. Mohou tak bezprostředně reagovat na položené dotazy a zároveň navázat osobní vztah s dárcem, tedy Československou obchodní bankou.

- Kromě přímé finanční podpory je odměnou i odborné poradenství. Od letošního roku ho budou poskytovat přímo zaměstnanci banky a v rámci odborného dobrovolnictví předají zkušenosti a metodické rady vítězným sociálním podnikům.

JANA TESÁRKOVÁ

Autor: Komerční sdělení

19.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Řezání nosorožčích rohů
4

Obchod se zvířecími rohy vynáší víc než ten s kokainem

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

AKTUALIZOVÁNO

Nejlepší poločas v historii ČR! Fotbalisté zničili San Marino šesti góly

/OD ZVLÁŠTNÍHO ZPRAVODAJE DENÍKU/ Povinné vítězství vyšperkované šesti góly. Čeští fotbalisté pod vedením trenéra Karla Jarolíma potvrdili roli favorita a na půdě San Marina zvítězili vysoko 6:0. V pátém duelu kvalifikace mistrovství světa si tak připsali druhou výhru. V Serravalle dokonce odehráli nejlepší půli v historii, fotbalovému trpaslíkovi vystřelili do pauzy pět branek.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Stávka řidičů. Odbory: Bude! Dopravci: Není k tomu důvod

Odborový svaz dopravy oznámil, že na některý den vyhlásí celostátní stávku řidičů autobusů, kteří jezdí na regionálních linkách. Tři největší dopravní společnosti, které zajišťují drtivé množství autobusových regionálních linek na Vysočině, ale tvrdí, že řidiči v kraji nemají ke stávce důvod.

Ostrava je u filmařů stále oblíbenější. Město láká domácí i zahraniční tvůrce

/FOTOGALERIE/ Nejenom architektonické skvosty Prahy nebo malebná jihočeská krajina či moravské vinice, ale také město Ostrava jako atraktivní lokalita láká domácí i zahraniční filmaře při natáčení filmů i televizních seriálů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies