VYBRAT REGION
Zavřít mapu

TPCA vyrobila loni 185.127 vozů, meziročně o 13,9 procenta méně

Ovčáry – Automobilka TPCA Toyota Peugeot Citroën z Ovčár u Kolína vyrobila loni 185.127 vozů, meziročně o 13,9 procenta méně. Nejprodávanější z malých vozů byla Toyota Aygo, řekl mluvčí automobilky Radek Kňava.

13.1.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Petřík

„V České republice si zakoupilo vozy z TPCA celkem 800 zákazníků, to je o 0,4 procenta méně než ve velmi úspěšném roce 2012," řekl  Kňava. Automobilka TPCA, která vyrábí malé městské vozy Toyota, Peugeot a Citroën, prodala loni nejvíce aut ve Velké Británii. Zákazníkům tam dodala 51.106 vozů. Druhou zemí s největším exportem vyrobených modelů byla pro TPCA Francie s prodanými 28.546 vozy. Následovalo Nizozemsko s 25.080 vozy, čtvrtou příčku si připsala Itálie, kde se loni prodalo 21.067 vozů. Pětici zemí uzavírá Německo s prodanými 16.312 vozy. Ostatní země si podle Kňavy připsaly 23 procent produkce.

Celkově nejprodávanějším modelem byla loni Toyota Aygo, následovaná modelem značky Citroën C1, nejhůř se prodával Peugeot 107. „Největší podíl byl připsán výrobě vozů v pětidveřovém provedení, třídveřová verze modelů měla 20,5procentní podíl kolínské produkce osobních vozů," doplnil Kňava.

Kolínská miniauta se nejvíce prodávala v bílém provedení, těch se prodalo asi 30 procent. Druhým nejčastějším odstínem byla červená, třetím černá. Téměř 70 procent vyrobených vozů opustilo továrnu s levostranným řízením.

Nové modely

V automobilce TPCA, která připravuje novou generaci malých městských vozů, pracuje více než 3000 lidí. Nové modely by měla firma představit podle informací ČTK na autosalonu v Ženevě na začátku března.

V roce 2012 automobilce meziročně klesl zisk před zdaněním o 50 milionů na 320 milionů korun. Z TPCA v roce 2012 vyjelo 215.000 aut, což bylo meziročně o pětinu méně. Tržby společnosti v roce 2012 meziročně klesly o 14 procent na více než 34,1 miliardy ko­run.

Druhá středočeská automobilka mladoboleslavská Škoda Auto dodala zákazníkům v loňském roce 920.800 aut, což je meziročně o dvě procenta méně. V příštích letech chce Škoda dále růst a do roku 2016 bude uvádět v průměru každých šest měsíců nový nebo přepracovaný model.

Autor: ČTK

13.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Volební sněm hnutí ANO probíhal 26. února v Praze. Andrej Babiš
1 10

Volby by vyhrálo ANO. Lidovci se STAN by se do Sněmovny nedostali

Na křižovatce ulic Boleslavská a V Kolonii došlo ke střetu Škody Fabia a policejního vozu, který pod houkačkami spěchal k jinému případu.
AKTUALIZOVÁNO
13

Jako z akčního filmu: houkající policejní vůz k případu nedojel

DOTYK.CZ

Technologie mění sport. Video by měla být povinnost

Fotbal je nejoblíbenější světový sport. Ale taky jeden z nejkonzervativnějších. I při světově nejsledovanějších zápasech rozhoduje většinou chybující lidský faktor. V jiných sportech už přitom byly začleněny do rozhodování moderní technologie. Přinést mají zpřesnění i zatraktivnění hry.

Babišovy dluhopisy? Sobotka označil jeho zprávu za politický pamflet

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) není spokojen s informacemi, které dnes dostala vláda od ministra financí Andreje Babiše (ANO) o postupu Finanční správy v záležitosti jednokorunových dluhopisů. 

Francouzi žijící v Česku Le Penové nevěří. Do druhého kola by ji neposlali

Francouzi, kteří v prvním kole francouzských prezidentských voleb volili v Česku, by do finálního souboje poslali středového kandidáta Emmanuela Macrona a republikána Françoise Fillona. Plyne to z výsledků voleb na webu francouzské ambasády v Praze. 

AKTUALIZOVÁNO

Budvar má nového šéfa, Petr Dvořák byl manažerem v Prazdroji

Ministr zemědělství Marian Jurečka v pondělí představil nového ředitele Budějovického Budvaru. Stane se jím Petr Dvořák, bývalý šéf mezinárodního marketingu Plzeňského Prazdroje. Informaci Deníku potvrdila mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies