VYBERTE SI REGION

TPCA zahájila sériovou výrobu nových modelů

Kolín/Kutná Hora /FOTOGALERIE/ – V areálu kutnohorské Jezuitské koleje oslavila kolínská automobilka TPCA zahájení sériové produkce nové generace vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1. „Začínáme novou éru naší historie. Věřím, že přispěje k rozvoji České republiky," uvedl prezident TPCA Kenta Koide.

27.5.2014
SDÍLEJ:

Automobilka TPCA oslavila zahájení sériové výroby nových modelůFoto: DENÍK/ Jana Martinková

Mezi významnými hosty, kteří automobilce přijeli do nové etapy popřát, byl i premiér Bohuslav Sobotka. „Věřím, že tyto nové modely budou pro TPCA znamenat obchodní úspěch," řekl a připomněl průmyslovou minulost i budoucnost naší země. „Věřím, že součástí této úspěšné budoucnosti ČR bude úspěšný automobilový průmyslu včetně příběhu TPCA v Kolíně," dodal.

„Dnes je to pro mě zvláštní příležitost. Před téměř 10 lety, kdy byla poskytována vládní investiční pobídka a připravoval se projekt TPCA v Kolíně, jsem byl ve funkci ministra financí. Jsem velmi rád, že po devíti letech můžeme konstatovat, že tehdejší rozhodnutí vlády poskytnout podporu tomuto projektu bylo úspěšné, projekt přinesl nové investice a nová pracovní místa," shrnul.

Kvůli očekávanému velkému zájmu o nové modely TPCA připravuje obnovení třetí směny. Proto potřebuje obsadit do konce léta 700 nových pozic, převážně dělnických.

Vůz každých 55 vteřin

Aktuálně sjede z výrobních linek TPCA vůz každých 55 vteřin. Na začátku června se kapacita závodu vyšplhá na obvyklých 1000 vozidel denně. Letos TPCA plánuje vyrobit přes 210 tisíc vozů, což je ve srovnání s předchozím rokem o 14 procent více. Růst výroby v TPCA výrazně podpoří i tuzemskou ekonomiku. TPCA totiž téměř 80 procent dílů odebírá od českých dodavatelů.

Po plném náběhu sériové výroby nových modelů budou na podzim obnoveny oblíbené prohlídky závodu pro zájemce z řad školních kolektivů, firem ale i široké veřejnosti.

Investice do kolínského závodu 

Nové modely přinesly do kolínského závodu vysoké investice. „Nové modely jsou složitější a přinášejí nové technologie i do výroby. V souvislosti s přípravou nových modelů jsme investovali více než deset miliard korun. Jen do modernizace výrobních linek a zařízení to bylo přes šest miliard korun," přibližuje situaci v TPCA výkonný viceprezident automobilky Patrice Le Guyader.

Nová generace modelů měla světovou premiéru na březnovém ženevském autosalonu. V dubnu byla v kolínské továrně ukončena výroba staré generace, následovala přestavba výrobní linky a zkušební produkce nových modelů.

„Díky dlouhodobé a detailní přípravě se nám podařilo během rekordně krátké doby jednoho týdne přestavět výrobní linky na nový model a v následujících týdnech vyladit nové pracovní postupy. Bylo to možné jen díky obrovskému nasazení našich inženýrů a skvěle proškoleným pracovníkům výroby," říká viceprezident pro výrobu Jim Crosbie.

Složitější technologie

Nové modely Toyota AYGO, Peugeot 108 a Citroën C1 přinášejí do TPCA mnohem složitější technologie a s nimi i vyšší nároky na organizaci výroby a její plynulé zásobování. Inovováno bylo přes 80 procent součástek. Ve srovnání s předchozí generací narostl o desetinu počet různých modifikací dílů, které lze do modelu namontovat. Úplnou novinkou je plnobarevný sedmipalcový dotykový displej sloužící k ovládání palubních systémů včetně možnosti jednoduchého propojení s chytrým telefonem kteréhokoli z cestujících. Přibyla i kamera pro snadné couvání, automatická klimatizace nebo bezklíčové odemykání a startování.

„Jsme rádi, že Kolín spolu s TPCA či TPCA spolu s Kolínem se ostávají na stránky novin a televizní obrazovky v tom nejlepším světle," poznamenal starosta Kolína Vít Rakušan. „Město si na přítomnost tak velkého investora v regionu samozřejmě muselo nějakou dobu zvykat. Kromě nesporných pozitiv přinesl příchod investora i nějaké dílčí problémy. Kolín a TPCA si ale na sebe zvykly, Kolín a TPCA společně žijí. Úspěch TPCA je úzce spojen s úspěchem našeho města, s úspěchem našeho regionu. Když se budou nové modely dobře prodávat, TPCA poskytne v příštích letech mnoho pracovních příležitostí lidem z našeho regionu, a to náš region potřebuje. Město Kolín si nedokáže přestavit, že by TPCA z našeho regionu z jakéhokoli důvodu odešla," zakončil starosta.

Autor: Jana Martinková

27.5.2014
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies