Češi příliš nevěří finančním poradcům a poradenským společnostem. Více než třetina lidí charakterizuje poradenské společnosti jako nedůvěryhodné. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který letos v srpnu uskutečnila agentura SANEP mezi skoro čtyřmi tisícovkami respondentů ve věku 25 až 55 let.

Za služby finančních poradců by Češi v žádném případě neplatili. Více než 25 procent dotázaných uvedlo, že jim investice do rady finančního poradce nepřipadá efektivní. Téměř třetina oslovených raději požádá o radu pracovníky specializovaných institucí, tedy bank, spořitelen či realitních kanceláří. Z toho podle průzkumu vyplývá, že důvěra v prodejce finančních produktů je větší než důvěra v odborné poradce.

„Hlavní problém vidím v tom, že nyní se role takzvaných finančních poradců čím dál více přibližuje roli prodejců konkrétních produktů. Dnes ve většině společností poradci neposkytují objektivní rady a neřídí se potřebami klienta. Řídí se spíše výší provizí. Dokud se tento systém nezmění, důvěra lidí v tento obor nemůže vzrůst,“ komentoval výsledky průzkumu výkonný ředitel poradenské společnosti Stone & belter Mojmír Urbánek.

Lidé ocení osobní přístup

Češi nejvíce oceňují na službách poradenské společnosti osobní přístup ke klientům. Uvedlo to více než 43 procent respondentů. Další vlastností, kterou dotázaní na poradenských firmách oceňují, je odbornost poradců, jež firma zaměstnává a jejich prestiž v oboru. Toto kritérium uvedlo více než 12 procent dotázaných.

Na otázku, v jaké oblasti by nejvíce uvítali radu odborníka, 30 procent lidí odpovídalo, že by neupřednostnili žádnou oblast, ale měli by zájem o správu komplexního portfolia (tedy nejen financí, ale i investic, realit a daní).

Čtěte také: Finanční plán: Rady z kuchyně profesionálních poradců