Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Třetina Čechů přiznává nákup na základě reklamy

Praha - Nákup na základě reklamy přiznává 36 procent Čechů. Nejdůvěryhodněji na lidi působí reklama v obchodech, nejméně lidé věří uváděným vlastnostem zboží a jeho kvalitě.

24.2.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Handrejch

Vyplývá to z letošního výzkumu Češi a reklama, kterého se zúčastnilo 1006 lidí starších 15 let a jehož výsledky zveřejnila společnost Factum Invenio.

"Obecně reklamě nevěří asi 55 procent lidí. Podle dlouhodobých dat od roku 1993 nákupy na základě reklamy přiznává stále mezi 30 až 40 procenty dotazovaných," řekla Olga Kopecká ze společnosti Factum Invenio.

"Za nejpravdivější považují lidé reklamy na zboží. Nejméně pravdivé jsou podle zákazníků reklamy na finanční služby a volně prodejné léky nebo potravinové doplňky," stojí v tiskové zprávě společnosti.

Nejvíce lidí (51 procent) věří reklamě při ochutnávkách a prezentaci zboží přímo v prodejnách. Reklamě v televizi věří 42 procent dotazovaných, zhruba stejný počet lidí věří reklamě v novinách a časopisech. Rozhlasové reklamě věří 39 procent lidí a na internetu 35 procent respondentů.

Osobní zkušenost

Obliba reklamy přímo v místě prodeje je podle průzkumu dána tím, že pro spotřebitele je velmi důležitá osobní zkušenost. Zákazníci si tak mohou kvalitu, cenu a chuť nebo vlastnosti zboží ověřit přímo.

Kvalita

Kvalitě zboží nevěří lidé především u potravin (37 procent) a dále oděvů, obuvi a sportovních potřeb (34 procent). Vyšší nedůvěra v kvalitu potravin je zřejmá u obyvatel Prahy.

"V případě, že se v reklamách často používají například výsledky nějakých testů, klesá důvěra v tyto výsledky," uvedla Kopecká. Nejvíce lidí (17 procent) nevěří výsledkům testů hraček a potřeb pro děti, nedůvěru k testům mají lidé i v oblasti kosmetiky a drogerie (16 procent) a volně prodejných léků a potravinových doplňků (14 procent).

Zcela reklamě věří v průměru šest procent populace, naopak obsahům reklamních sdělení zcela nedůvěřuje 17 procent osob. Více reklamám věří ženy a mladí lidé do 29 let, stejně jako lidé s vyšším příjmem.

Autor: ČTK

24.2.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Nedokázal jsem si pomoci, tvrdil facebookový pedofil. Schůzce zabránili rodiče

Transparent z demonstrace proti Andreji Babišovi
1 14

Babiš chce vidět žádost o vydání k trestnímu stíhání

Turistika na Ibize drtí starousedlíky. Nájem za tisíc euro neseženete

Gabriel Alberto Andrade žije už rok v dodávce. Na ostrově Ibiza, který je už téměř dvě desetiletí jeho domovem, nemůže najít bydlení odpovídající jeho příjmům. Činže na tomto turisticky obléhaném ostrově rostou kvůli zájmu turistů do strmých výšin a nikdo neví, kdy a kde se zastaví.

Odporný útok na nevinné, odsuzují čeští politici útok v Barceloně

Český premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) označil dnešní najetí auta do lidí v Barceloně za další "odporný teroristický útok na nevinné". Sdělil to na twitteru. Na sociálních sítích odsoudili čin také další tuzemští politici. Útok, ke kterému se přihlásil Islámský stát, si vyžádal asi 13 mrtvých a osm desítek zraněných.

Piráti, sundejte mě z vězeňského autobusu, požaduje Nečasová. Hrozí právníky

Advokáti Jany Nečasové (dříve Nagyové) požadují po Pirátské straně, aby odstranila podobu někdejší šéfky kabinetu premiéra Petra Nečase z "vězeňského autobusu", s kterým tento týden vyrazila do volební kampaně. Piráti na autobusu poukazují kresbami na kauzy politických protivníků. V předžalobní výzvě, žádají zástupci Nečasové také omluvu, v opačném případě hrozí právními kroky. 

Blondýna dál okrádá opavské restaurace, policie je na ní krátká

Arogantní a značně pod vlivem. Taková je podle všeho žena, která odmítá v restauracích platit. Okradla už několik restaurací, policii zatím uniká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení