Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Třetina Čechů přiznává nákup na základě reklamy

Praha - Nákup na základě reklamy přiznává 36 procent Čechů. Nejdůvěryhodněji na lidi působí reklama v obchodech, nejméně lidé věří uváděným vlastnostem zboží a jeho kvalitě.

24.2.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Handrejch

Vyplývá to z letošního výzkumu Češi a reklama, kterého se zúčastnilo 1006 lidí starších 15 let a jehož výsledky zveřejnila společnost Factum Invenio.

"Obecně reklamě nevěří asi 55 procent lidí. Podle dlouhodobých dat od roku 1993 nákupy na základě reklamy přiznává stále mezi 30 až 40 procenty dotazovaných," řekla Olga Kopecká ze společnosti Factum Invenio.

"Za nejpravdivější považují lidé reklamy na zboží. Nejméně pravdivé jsou podle zákazníků reklamy na finanční služby a volně prodejné léky nebo potravinové doplňky," stojí v tiskové zprávě společnosti.

Nejvíce lidí (51 procent) věří reklamě při ochutnávkách a prezentaci zboží přímo v prodejnách. Reklamě v televizi věří 42 procent dotazovaných, zhruba stejný počet lidí věří reklamě v novinách a časopisech. Rozhlasové reklamě věří 39 procent lidí a na internetu 35 procent respondentů.

Osobní zkušenost

Obliba reklamy přímo v místě prodeje je podle průzkumu dána tím, že pro spotřebitele je velmi důležitá osobní zkušenost. Zákazníci si tak mohou kvalitu, cenu a chuť nebo vlastnosti zboží ověřit přímo.

Kvalita

Kvalitě zboží nevěří lidé především u potravin (37 procent) a dále oděvů, obuvi a sportovních potřeb (34 procent). Vyšší nedůvěra v kvalitu potravin je zřejmá u obyvatel Prahy.

"V případě, že se v reklamách často používají například výsledky nějakých testů, klesá důvěra v tyto výsledky," uvedla Kopecká. Nejvíce lidí (17 procent) nevěří výsledkům testů hraček a potřeb pro děti, nedůvěru k testům mají lidé i v oblasti kosmetiky a drogerie (16 procent) a volně prodejných léků a potravinových doplňků (14 procent).

Zcela reklamě věří v průměru šest procent populace, naopak obsahům reklamních sdělení zcela nedůvěřuje 17 procent osob. Více reklamám věří ženy a mladí lidé do 29 let, stejně jako lidé s vyšším příjmem.

Autor: ČTK

24.2.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
10

Schváleno. Lékaři začnou vydávat elektronické neschopenky

Kolona před slovinsko-chorvatskou hranicí
2 11

Letní stěhování národů vrcholí. O víkendu hrozí kolaps

DOTYK.CZ

Slovenské létající auto vyhlíží své první kupce a chce na asijský trh

VIDEO / Už téměř třicet let se slovenská firma Aeromobil pokouší zhmotnit sen létajícího auta. Nyní je před cílem. V dubnu představila v Monaku nejnovější model tohoto hybridu a v červenci pro něj získala dalšího investora.

Sever Čech zasáhly silné deště, voda může podemlít krajnice či mosty

Na severu Čech dnes silně prší, hrozí rozvodnění hlavně menších toků v Královéhradeckém a Libereckém kraji. Vyplývá to z výstrahy, kterou ráno vydal Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ). Déšť bude zeslabovat až během dopoledne.

Pohledem Martina Kratochvíla: Čunkovo překvapení

Zlínský hejtman a výrazná lidovecká tvář Jiří Čunek je překvapen. Nečekal, že STAN odmítne místa na kandidátkách KDU-ČSL. Podle všeho čekal, že Starostové sklopí uši, poděkují lidovcům za skvělou nabídku a společně se ve volbách porvou o těch několik poslaneckých koryt, která v říjnu možná získají.

Řidičáky. Letos jich zbývá vyměnit ještě půl milionu

Statisíce řidičů si v letošním roce musí vyměnit řidičský průkaz. Jen v prvním pololetí si o jeho výměnu požádalo téměř čtvrt milionu lidí. Platnost průkazu přitom v tomto období podle ministerstva dopravy skončila plným 365 tisícům lidí. Do konce roku by si pro nový průkaz mělo přijít bezmála půl milionu řidičů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení