VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Třetina Čechů přiznává nákup na základě reklamy

Praha - Nákup na základě reklamy přiznává 36 procent Čechů. Nejdůvěryhodněji na lidi působí reklama v obchodech, nejméně lidé věří uváděným vlastnostem zboží a jeho kvalitě.

24.2.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Handrejch

Vyplývá to z letošního výzkumu Češi a reklama, kterého se zúčastnilo 1006 lidí starších 15 let a jehož výsledky zveřejnila společnost Factum Invenio.

"Obecně reklamě nevěří asi 55 procent lidí. Podle dlouhodobých dat od roku 1993 nákupy na základě reklamy přiznává stále mezi 30 až 40 procenty dotazovaných," řekla Olga Kopecká ze společnosti Factum Invenio.

"Za nejpravdivější považují lidé reklamy na zboží. Nejméně pravdivé jsou podle zákazníků reklamy na finanční služby a volně prodejné léky nebo potravinové doplňky," stojí v tiskové zprávě společnosti.

Nejvíce lidí (51 procent) věří reklamě při ochutnávkách a prezentaci zboží přímo v prodejnách. Reklamě v televizi věří 42 procent dotazovaných, zhruba stejný počet lidí věří reklamě v novinách a časopisech. Rozhlasové reklamě věří 39 procent lidí a na internetu 35 procent respondentů.

Osobní zkušenost

Obliba reklamy přímo v místě prodeje je podle průzkumu dána tím, že pro spotřebitele je velmi důležitá osobní zkušenost. Zákazníci si tak mohou kvalitu, cenu a chuť nebo vlastnosti zboží ověřit přímo.

Kvalita

Kvalitě zboží nevěří lidé především u potravin (37 procent) a dále oděvů, obuvi a sportovních potřeb (34 procent). Vyšší nedůvěra v kvalitu potravin je zřejmá u obyvatel Prahy.

"V případě, že se v reklamách často používají například výsledky nějakých testů, klesá důvěra v tyto výsledky," uvedla Kopecká. Nejvíce lidí (17 procent) nevěří výsledkům testů hraček a potřeb pro děti, nedůvěru k testům mají lidé i v oblasti kosmetiky a drogerie (16 procent) a volně prodejných léků a potravinových doplňků (14 procent).

Zcela reklamě věří v průměru šest procent populace, naopak obsahům reklamních sdělení zcela nedůvěřuje 17 procent osob. Více reklamám věří ženy a mladí lidé do 29 let, stejně jako lidé s vyšším příjmem.

Autor: ČTK

24.2.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Internet, ilustrační foto
DOTYK.CZ
5

Sociální sítě budoucnosti? Hodně obrázků, málo textu

Papež František se v Egyptě setkal s tamní hlavou pravoslavné církve Theodorosem II. Při návratu z Egypta vyzval k řešení krize na Korejském poloostrově.
2 27

Papež František vyzývá: Urovnejte korejskou krizi, nebo nás válka zničí

Turecká vláda opět propustila tisíce státních zaměstnanců. Jsou prý pučisté

/VIDEO/ Po referendu, které výrazně posílilo pravomoci prezidenta Recepa Tayyipa Erdoğana, pokračují čistky ve státním sektoru. V sobotu dostaly výpověď čtyři tisíce zaměstnanců. Jak uvedlo BBC, jsou obviněni, že se podíleli na loňském státním převratu.

Italka předstírala těhotenství, koupila si dítě, ale naletěla

Pětatřicetiletá italská žena se pokusila oklamat vlastní rodinu a pomocí latexové výplně předstírala těhotenství. Za novorozenou holčičku, kterou koupila přes marockého prostředníka, zaplatila 22 tisíc eur.

Trump slavil 100 dní. Novinářům vzkázal, že šíří falešné informace

Poprvé se prezident USA nezúčastnil večeře s novináři, která bývala pravidelně plánovaná každý rok do Bílého domu a kde si každý mohl nezávazně utahovat z kolegů, prezidenta a prezident z novinářů. Místo toho se Donald Trump, který tuto tradici porušil, pustil do médií na setkání se svými příznivci v Harrisburgu Pennsylvánii.

Nehoda na D1: šest cizinců se zranilo, jeden z nich těžce

Dvě hodiny zůstali v neděli na dálnici D1 stát řidiči, kteří se rozhodli pro noční cestu do Prahy nebo Brna. Na 169. kilometru ve směru na Prahu totiž skončila dodávka po dopravní nehodě na boku. Při havárii, která se stala před tři čtvrtě na čtyři ráno, se zranilo šest lidí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies