VYBERTE SI REGION

Třetina Čechů přiznává nákup na základě reklamy

Praha - Nákup na základě reklamy přiznává 36 procent Čechů. Nejdůvěryhodněji na lidi působí reklama v obchodech, nejméně lidé věří uváděným vlastnostem zboží a jeho kvalitě.

24.2.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Handrejch

Vyplývá to z letošního výzkumu Češi a reklama, kterého se zúčastnilo 1006 lidí starších 15 let a jehož výsledky zveřejnila společnost Factum Invenio.

"Obecně reklamě nevěří asi 55 procent lidí. Podle dlouhodobých dat od roku 1993 nákupy na základě reklamy přiznává stále mezi 30 až 40 procenty dotazovaných," řekla Olga Kopecká ze společnosti Factum Invenio.

"Za nejpravdivější považují lidé reklamy na zboží. Nejméně pravdivé jsou podle zákazníků reklamy na finanční služby a volně prodejné léky nebo potravinové doplňky," stojí v tiskové zprávě společnosti.

Nejvíce lidí (51 procent) věří reklamě při ochutnávkách a prezentaci zboží přímo v prodejnách. Reklamě v televizi věří 42 procent dotazovaných, zhruba stejný počet lidí věří reklamě v novinách a časopisech. Rozhlasové reklamě věří 39 procent lidí a na internetu 35 procent respondentů.

Osobní zkušenost

Obliba reklamy přímo v místě prodeje je podle průzkumu dána tím, že pro spotřebitele je velmi důležitá osobní zkušenost. Zákazníci si tak mohou kvalitu, cenu a chuť nebo vlastnosti zboží ověřit přímo.

Kvalita

Kvalitě zboží nevěří lidé především u potravin (37 procent) a dále oděvů, obuvi a sportovních potřeb (34 procent). Vyšší nedůvěra v kvalitu potravin je zřejmá u obyvatel Prahy.

"V případě, že se v reklamách často používají například výsledky nějakých testů, klesá důvěra v tyto výsledky," uvedla Kopecká. Nejvíce lidí (17 procent) nevěří výsledkům testů hraček a potřeb pro děti, nedůvěru k testům mají lidé i v oblasti kosmetiky a drogerie (16 procent) a volně prodejných léků a potravinových doplňků (14 procent).

Zcela reklamě věří v průměru šest procent populace, naopak obsahům reklamních sdělení zcela nedůvěřuje 17 procent osob. Více reklamám věří ženy a mladí lidé do 29 let, stejně jako lidé s vyšším příjmem.

Autor: ČTK

24.2.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Donald versus
 Hillary. Lepší než Super Bowl?

Washington - Devadesát minut (v úterý ve tři hodiny ráno našeho času) bez reklam může posadit k obrazovkám až 100 milionů diváků. Rekord politických debat zatím drží superdebata Jimmyho Cartera a Ronalda Reagana z roku 1980 (volby tehdy vyhrál R. Reagan). Tu vidělo 80 milionů lidí.

Firma Skytoll žádá ÚOHS, aby Kapsch nesměl vybírat mýto

Firma Skytoll, která vybírá mýto na Slovensku, rázně promluvila do další budoucnosti českého mýtného systému. Jak zjistil magazín Dotyk, v pátek na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) poslala návrh, aby bylo ministerstvu dopravy zakázáno využívat služeb rakouské firmy Kapsch.

VÍME PRVNÍ
Mladý muž byl už dříve kvůli výhružným SMS, které posílal své bývalé přítelkyni, odsouzen za stalking. Nyní mu hrozí další soudní líčení. Podle informací Deníku byl Šimek obviněn 
z trestných činů vydírání 
a nedovoleného ozbrojování.

Státnímu zástupci nastražil granát pod auto bývalý voják

Havlíčkův Brod – Policejní komando tento týden 
v úterý zadrželo v Havlíčkově Brodě šestatřicetiletého bývalého profesionálního vojáka Davida Šimka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies