YouTube používá 83 procent uživatelů chytrých funkcí. Na druhém místě je s 34 procenty hybridní aplikace iVysílání, která je více oblíbená mezi uživateli ve věku 35 až 44 let.

Využívání služeb hybridní televize HbbTV potvrdilo 36 procent uživatelů chytrých funkcí na televizorech. Čtvrtina uživatelů HbbTV uvedla, že používání chytrých funkcí TV je díky HbbTV jednodušší. Nejčastějším důvodem, pro který lidé funkce HbbTV nevyužívají je její neznalost.

Denními uživateli chytrých funkcí TV je 22 procent respondentů, nejčastěji ve věku 35 až 44 let. Zároveň častěji funkce Smart TV využívají muži. Jedna třetina uživatelů funkcí je využívá alespoň jednou týdně. Nejčastějším důvodem, který byl respondenty nevyužívajícími internet a chytré funkce na svých televizorech uváděn, je využívání internetu na jiných zařízeních.

Nejvíce přínosnou chytrou funkcí je podle dotazovaných archiv pořadů, druhou v pořadí je opožděné sledování televize. Odložené sledování využívají opět především nejmladší uživatelé televizí s připojením k internetu.

Hlavním cílem výzkumu, který pro České Radiokomunikace provedla společnost Nielsen Admosphere, bylo zmapovat chování uživatelů Smart TV, zejména ve vztahu k využívání HbbTV, interaktivní reklamě a jejich ochotě platit za tyto služby. Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru jednotného dotazníku. Analýza dat byla uskutečněna na vzorku 4685 respondentů.