VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Třinecké železárny skončily po letech ve ztrátě

Třinec -Světová hospodářská krize, zachování plné zaměstnanosti a dodržení investičních plánů – to jsou aspekty, které ovlivnily ekonomické výsledky společnosti Třinecké železárny za loňský rok.

27.5.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

Velký propad poptávky a prudký pokles cen ocelových výrobků znamenal pro hutní podniky po celém světě obrovské prodělky. Také společnost Třinecké železárny, která v posledních 15 letech byla zisková, v loňském roce zaznamenala ztrátu. Uvedla to mluvčí firmy Dušana Chreneková.

„Přes převažující negativa, celou řadu úsporných opatření i postupné omezování plánovaných záměrů, firma pokračovala v investičním rozvoji. Na investice bylo loni vynaloženo více než 613 milionů korun, přičemž největší akcí bylo zahájení generální opravy koksárenské baterie číslo 12, která bude pokračovat v celém průběhu roku 2010 a ukončena bude na konci prvního čtvrtletí roku 2011. Tato rozsáhlá investiční akce si během tří let vyžádá více než 1,6 miliardy korun,“ sdělila Dušana Chreneková.

Dodala, že české ocelářství zaznamenalo loni meziroční pokles výroby oceli o 28 procent. Dalším určujícím faktorem, který ovlivnil situaci v ocelářství, byl prudký pokles cen ocelářských výrobků na trhu, který byl bohužel progresivnější než pokles cenové hladiny základních vstupních surovin.

„Přidáme-li k tomu problémy v navazujících zpracovatelských průmyslových odvětvích jako je strojírenství, stavebnictví či automobilový průmysl a zároveň i hlubokou krizi ve finanční sféře, lze rozhodně říci, že uplynulý hospodářský rok byl pro skupinu Třinecké železárny – Moravia Steel nejsložitějším obdobím v novodobé historii,“ řekl generální ředitel Jiří Cienciala s tím, že průměrná cena za tunu hotových výrobků třinecké firmy na trhu loni meziročně poklesla o téměř 29 procent.

Pokles cen

Společnost Třinecké železárny loni využívala své výrobní kapacity na zhruba 90 procent, což několikanásobně převyšuje využití kapacit evropských či světových producentů oceli. Třinecká firma loni vyrobila a prodala 2,088 kilotun válcovaného zboží včetně kontislitků. Celkové tržby za prodej vlastních výrobků a služeb v důsledku propadu realizačních cen loni dosáhly 24,316 miliardy korun proti 37,095 miliardy korun v roce 2008.

Ačkoliv se podle Chrenekové podařilo za přispění managementu i zaměstnanců snížit, díky řadě úsporných opatření, celkovou úroveň zpracovacích nákladů, je ročním výsledkem hospodaření po zdanění ztráta ve výši 732 milionů korun. O rok dříve zisk po zdanění činil 1,204 miliardy korun.

Autor: Marek Cholewa

27.5.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
1 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies