VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tržby českých kin lámou rekordy

ČR - Tržby tuzemských kin v letošním roce lámou rekordy a už v srpnu pokořily hranici jedné miliardy korun, což v předchozích letech nebylo zvykem. Zatímco letos od ledna do srpna kina utržila 1,055 miliardy korun, tak za osm měsíců v tržbách rekordního loňského roku příjmy ze vstupného obnášely 818 milionů korun. Vyplývá to ze statistik, které na svých internetových stránkách zveřejnila Unie filmových distributorů.

6.10.2010 1
SDÍLEJ:

3D projekce v kině. Ilustrační snímek.Foto: DENÍK/ Václav Pancer

Rekordní je letos také návštěvnost tuzemských kin, do kterých od ledna do srpna přišlo 9,345 milionu diváků. Ve stejném období loňského roku čítala návštěvnost kin 8,088 milionu lidí.

Lidé platí více za lístek

Tržbám kin v letošním roce kromě vyšší návštěvnosti pomáhá také vstupné, jehož průměrná výše se v prvním pololetí zvýšila meziročně o zhruba 15 korun na 113 korun. Vyšší vstupné souvisí zejména se vstupenkami na trojrozměrné filmové trháky, jako je sci-fi film Avatar režiséra Jamese Camerona či Alenka v říši divů od Tima Burtona.

Avatar má od prosincové premiéry na kontě více než 1,28 milionu diváků a utržil rekordních 210 milionů korun. Na Alenku v říši divů do kin přišlo zhruba 400.000 diváků, kteří za vstupenky utratili 60 milionů korun. Ve druhé polovině letošního roku patří zatím mezi filmové trháky snímek režiséra Petra Jákla Kajínek, který do konce září utržil zhruba 82 milionů korun. Úspěšná je také tragikomedie režiséra Tomáše Bařiny a scenáristy Michala Viewegha Román pro muže, jejíž tržby na konci září obnášely 30 milionů korun.

Multikina jasně vedou

Česká kina už loni navzdory hospodářské krizi vykázala rekordní tržby 1,251 miliardy korun, které kvůli vyššímu vstupnému meziročně vzrostly o 31 milionů korun. Návštěvnost biografů ale v loňském roce klesla o 428.000 lidí na 12,469 milionu diváků. Hlavní podíl na tržbách i návštěvnosti mají v posledních letech multikina, v jejichž pokladnách loni skončilo 87 procent tržeb kin. Na celkové návštěvnosti se multikina podílela 70 procenty. Tržby 24 multikin loni vzrostly na 1,087 miliardy korun z 1,027 miliardy v roce 2008. Jejich návštěvnost se zvýšila na loňských 8,67 milionu diváků z 8,56 milionu o rok dřív.

Autor: ČTK

6.10.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2

Ze soboty na neděli se mění čas. Na posun jsou citliví lidé i zvířata

Předseda hnutí STAN Petr Gazdík (vlevo) a první místopředseda Vít Rakušan.
AKTUALIZOVÁNO
4 5

Jeden program, jedno logo! Hnutí STAN půjde do voleb v koalici s lidovci

Móda, či směr? Naturální vína mají příznivce

/INFOGRAFIKA/ Ctí odkaz předků a naplno využívají potenciál přírody. Hrozny sbírají ručně, někteří je místo lisování šlapou. Vinaři autentisté se zřekli používání chemie a krášlících zásahů. „Nabízíme alternativu proti rychle vyrobeným a komerčním vínům," řekl Jaroslav Osička z Velkých Bílovic na Břeclavsku.

Dominik Feri: Lajknutí neznamená hlas v urně. A to je výzva i pro mě

/ROZHOVOR/ Sešli jsme se v restauraci, která podle Dominika Feriho (TOP 09) změnila prostředí v Praze. Ráno tu lidé snídají, odpoledne studenti píší seminární práce a v létě se tady sedí na okenních parapetech a pije pivo. Přesně to vystihuje atmosféru, kterou má nejmladší radní nejen v Teplicích, ale v celé české historii, rád – uvolněnou, plnou života, diskusí a plánů. Ty má Dominik Feri velké. 

Sivok před San Marinem: Vpředu máme hladové kluky, věřím jim

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ Od českého národního týmu se zítra v San Marinu očekává čisté konto. Podle kapitána Tomáše Sivoka však právě první pohled klame, svěřence Karla Jarolíma, a speciálně obránce, nečeká jednoduchá práce. 

Návštěva interiéru: petrolejová modř

Vydejme se do bytu mladého muže, úspěšného muže, fanouška dobrého umění, fotografie a modré barvy ve všech jejích odstínech. Pojďme se podívat do bytu s petrolejovou modří.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies