Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tržby internetových obchodů před Vánoci vzrostly na 18 miliard

Praha – Předvánoční tržby českých internetových obchodů v souladu s odhady meziročně stouply o 18 procent na téměř 18 miliard korun. Zhruba miliardu korun Češi v posledním čtvrtletí letošního roku utratili za nákupy na slevových serverech. Vyplývá to z údajů Asociace portálů hromadného nakupování.

29.12.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/David Taneček

Popularita online obchodů se podle odborníků bude zvyšovat i nadále. „V roce 2013 očekáváme pokračování trendu přesunu zákazníků z offline světa do světa online. Dá se předpokládat další dvouciferný růst tržeb jak na internetu celkově, tak na slevových portálech," uvedl Michal Hardyn ze slevového srovnávače TopSleva.cz.

Tržby slevových portálů letos poprvé překonaly hranici tří miliard korun. Jejich význam v rámci internetového nakupování by měl i nadále posilovat. „Předpokládáme, že tržby v příštím roce se budou pohybovat okolo 3,5 až čtyř miliard, takže podíl slevových portálů na celkovém online obratu se bude zvyšovat," odhadl Hardyn.

Vyšší hodnotu nákupů si ale mezi sebou rozdělí méně portálů, kterých je nyní asi 120. „Tento počet určitě klesne hluboko pod 100 a dominantní pozici získá cca deset největších hráčů," předpověděl David Antić z Asociace portálů hromadného nakupování.

Pět portálů s tržbami nad deset milonů

Tržby vyšší než milion korun měsíčně podle něj nyní inkasuje jen asi 20 až 25 slevových portálů. „Tržby přesahující deset milionů korun měsíčně pak má maximálně pět slevových portálů," dodal Antić.

K dalším trendům má v příštím roce patřit zvyšování kvality. „Portály, které na vysoce konkurenčním trhu budou chtít uspět a udržet se ve špičce, budou muset garantovat a pojistit své vouchery a zkvalitnit reklamační oddělení," uvedl Hardyn.

Dodal, že nadále bude pokračovat odklon od lokálních služeb, jakými jsou například masáže, studia krásy nebo restaurace směrem ke kvalitním produktům. „Z těch se určitě stane jednoznačně nejrůstovější odvětví slevového byznysu," uzavřel Hardyn.

Tuto strategii potvrdil slevový portál Seznam TIP, který provozuje tuzemská internetovou jednička Seznam.cz. Portál od ledna 2013 omezuje nabídky na služby se slevou a naopak očekává navýšení prodejů u slevových nabídek na dovolené, hotelové pobyty, zboží a značkovou módu.

Autor: ČTK

29.12.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Lidl se do boje s prodejci potravin on-line nezapojí
4 7

Lidl proti Tesku nepůjde, přes internet bude prodávat jen spotřební zboží

Odjezd fanoušků Baníku z Ostravy se neobešel bez dohledu policistů.
AKTUALIZOVÁNO
22

Fanoušci Baníku jsou na brněnském stadionu. Policie je stále v pohotovosti

Lidl proti Tesku nepůjde, přes internet bude prodávat jen spotřební zboží

/CENOVÝ TEST/ Již pět let zůstává jediným z velkých řetězců, kteří v Česku prodávají potraviny on-line, britské Tesco. Oznámení německého Lidlu, že už brzy spustí vlastní e-shop, proto vyvolalo očekávání. Revoluce se však nekoná, řetězec bude on-line nabízet jen nepotravinové zboží.

Airbnb čelí dalšímu skandálu. Žena ho zažalovala kvůli sexuálnímu obtěžování

Žena zažalovala společnost Airbnb za to, že se stala terčem sexuálního obtěžování majitelem bytu, jenž byl na platformě označen jako „spolehlivý hostitel.“ Žádá od ní kompenzaci a chce docílit toho, aby lépe prověřovala lidi, kteří byty k pronájmu nabízí.

Babišovu svatbu má na Čapím hnízdě rušit technoparty

Nerušenou zábavu hostů při veselce Andreje Babiše s jeho dlouholetou partnerkou Monikou v Čapím hnízdě v sobotu 29. července možná naruší další z takzvaných techoparty.

Kotlebu obvinili z rasismu. Za šek na 1488 eur jako symbol nacistické ideologie

Poslanec slovenského parlamentu a předseda Banskobystrického kraje Marian Kotleba může jít do vězení až na tři roky. Policejní vyšetřovatelé potvrdili, že se dopustil trestného činu projevu sympatií k hnutí směřujícímu k potlačování práv a svobod.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení